Robot stofzuiger

09-08-2011 12:49 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander onderwerp (schoonmaken) zei iemand (Captain_Obvious) dat zij thuis een robot stofzuiger hadden ivm huisdieren. Nu ken ik die van een jaar of 10 geleden en toen hadden die dingen veel kinderziektes en waren ze dus niet echt ideaal in gebruik. Ik heb me er verder nooit meer in verdiept maar nu ik het zag langskomen, vroeg ik me af hoe het er tegenwoordig mee staat. Ik ben dus benieuwd naar gebruikerservaringen.
Mijn eigen ervaringen op Youtube (svp niet quoten, haal het zo weg, nogal herkenbaar nl): *poef*
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 13:38:

Bij mij op de slaapkamers ligt overal naar de hal een drempel van12 mm ,zou dat gaan? Lijkt mij wel relaxed.En hoe zit dat bij een trap valt de robot dan niet naar beneden?

Nee, hij heeft een hoogtesensor, hij valt niet van hoogtes af.

Ik denk dat 12 mm wel gaat hoor!
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:38
Reden: daarom
% gewijzigd
Zuigt ie ook de kleden?
quote:yasuko schreef op 09 augustus 2011 @ 13:44:

Zuigt ie ook de kleden?Zolang het geen hoogpolig tapijt is... en ik heb een zwart (niet hoogpolig) kleed liggen en daar raakt ie van in de war, zijn sensor 'ziet' dan niks zeg maar...
Maar dan gaat ie daar dus met een borstel overheen?

Ik twijfel zo of dat niet slecht is voor mn perzen (geen katten haha).
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:39
% gewijzigd
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 13:46:

Zijn deze ook met hepa filter te koop?http://www.robotreviews.c ... -for-roomba-now-available

Blijkbaar wel! Weet niet of het in NL ook zo is.
quote:yasuko schreef op 09 augustus 2011 @ 13:45:

Maar dan gaat ie daar dus met een borstel overheen?

Ik twijfel zo of dat niet slecht is voor mn perzen (geen katten haha).Nou, de ene borstel is van rubber, dus denk dat dat wel meevalt, de andere is een gewone borstel, maar best zacht vind ik.

http://robotic-vacuums.co ... %20Kit%20Item%2082001.jpg
Ik heb dat you tube filmpje bekeken en ik vind het er wel rommelig uitzien zoals dat ding door het huis gaat. Ik dacht dat ie rechte banen zou trekken en op zo'n manier niets over zou slaan.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2011 @ 13:49:

Ik heb dat you tube filmpje bekeken en ik vind het er wel rommelig uitzien zoals dat ding door het huis gaat. Ik dacht dat ie rechte banen zou trekken en op zo'n manier niets over zou slaan.

Dat klopt. Maar uiteindelijk komt ie wel zo'n beetje overal. Hij schijnt een systeem te hebben - ik heb het alleen nog niet ontdekt

Hij begint op een gegeven moment ook kamers te 'herkennen'. En wanneer ie klaar is, gaat ie terug naar het dockingstation.
mosterd
quote:Captain_Obvious schreef op 09 augustus 2011 @ 13:52:

[...]

Dat klopt. Maar uiteindelijk komt ie wel zo'n beetje overal. Hij schijnt een systeem te hebben - ik heb het alleen nog niet ontdekt

Hij begint op een gegeven moment ook kamers te 'herkennen'. En wanneer ie klaar is, gaat ie terug naar het dockingstation.Oh, okay. Dank je.
Captain, ik zag net je filmpje, maar het ziet er zo kris kras uit. Doet hij er niet superlang over en is ie dan wel overal geweest?
Ontzettend mosterd zie ik!
Hoe lang duurt het ongeveer, voordat hij door een gemiddelde kamer heen is?
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2011 @ 13:55:

Hoe lang duurt het ongeveer, voordat hij door een gemiddelde kamer heen is?Dat is het enige 'nadeel': hij doet er langer over dan jijzelf. Ik denk zo'n 20-25 minuten over mijn woonkamer. Die is niet heel erg groot. Maar goed, a) je bent er meestal toch niet bij en b) zelf ben je er niet de tijd aan kwijt, dus ach... als dat het ergste is
En als ik een andere kamer (want bij ons staat ie in de woonkamer, en niet alle deuren staan altijd open ivm katten) gestofzuigd wil hebben zet ik m daar neer, en dan ga ik weg en als ik terug ben staat ie ergens te wachten en is de kamer gestofzuigd. Als ie zijn dockingstation niet kan vinden dan stopt ie gewoon en zegt ie 'ik ben klaar'.

Oh en hij zegt ook dingen als: "Please clean roomba's brushes" en "please charge roomba" enzo
Ik vind hem alleen zo duur...

Zeker als je er ook nog een gewone stofzuiger bij moet blijven gebruiken, iig voor de trappen.
quote:zusenzoo schreef op 09 augustus 2011 @ 14:01:

Ik vind hem alleen zo duur...

Dat is ie ook wel.

even een tip: het is stiekem ook echt een mannen-gadget-ding. Die van mij was in no time overtuigd. En hij heeft m dus van zijn geld gekocht (hij moest ook stofzuigen dus dat vond ik wel terecht)
Lieve tip van je, maar mijn man maakt het geen ene donder uit wat ik koop, gezamenlijk geld maar mij wel en heb net een nieuwe gekocht, maar deze is ook zeer aantrekkelijk om mijn workload wat te verminderen, maar ik vind hem voor nu echt te duur.
Deze heb ik, is iets van 25 of 30 euro en ik ben er wel tevreden over, alleen duurt het opladen lang, en hij is niet te programmeren.

http://www.youtube.com/watch?v=q1KtiS7IyVI
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:40
% gewijzigd
quote:zusenzoo schreef op 09 augustus 2011 @ 14:08:

Lieve tip van je, maar mijn man maakt het geen ene donder uit wat ik koop, gezamenlijk geld maar mij wel en heb net een nieuwe gekocht, maar deze is ook zeer aantrekkelijk om mijn workload wat te verminderen, maar ik vind hem voor nu echt te duur.Snap ik. Ik vind het de aanschaf van de eeuw, maar ja, heb 'm niet zelf hoeven te betalen
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 14:10:

Kun je de robot voor boven en benden gebruiken of heeft iedere etage er een nodig?

Nou, hij kan niet de trap af. Maar je kunt m wel beneden neerzetten. Maar daar zal je m zelf naartoe moeten tillen dan. Voor het programmeren kan dat dus niet, dat doet ie alleen vanaf zijn dockingstation.

Maar als je het geen probleem vindt om m af en toe beneden/boven neer te zetten dan kan het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven