vloerbedekking klusblunder

11-08-2011 13:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Je zou bij een woninginrichter kunnen vragen of ze een paar meter lasband hebben en hun lasapparaat mag lenen. Maar als je geen ruimte over hebt om de naad opnieuw te snijden, dan vrees ik dat je er hooguit wat op kunt zetten.

Maar waarom heb je in allebei de kamers een naad? Is het verkeerd gemeten?
Waarom maak je je druk over een naad in je vloerbedekking? Dat je het niet mooi vind, begrijp ik. Maar om er nu van slag over te zijn. lijkt me een beetje overdreven.
Nee het is perfect gemeten.....ik heb zelfs de juiste rol in de juiste kamer gelegd, maar ik denk dat hij de lengte en de breedte verward heeft? Ik heb geen idee, ik snap het niet. Morgen ben ik weer in het huis en dan moet ik maar eens zien wat er nou gebeurd is.

Van zo'n lasband heb ik idd al eens gehoord, wordt je naad daar mooier van?
Op een naad krijg je eerder slijtage, ik zou er ook niet blij mee zijn. Volgende keer toch maar door een vakman laten leggen?
verba volant, scripta manent.
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 13:51:

Sorry, sorry, sorry, maar ik heb zo de slappe lach gekregen

Verder kan ik helaas niet helpen bij het vloerprobleem, maar vind het wel rot voor je!
Heeel herkenbaar! Perfect uitgemeten maar inderdaad de lengte en breedte verwisseld. Was ook not amused toen ik thuiskwam, maar heb me er maar bij neergelegd. (is toch in de slaapkamer..).
@ paloma: de naad op zich is nog te overzien......maar het is een lelijke naad. De stukken vloerbedekking sluiten niet overal mooi aan op elkaar. Van mij hoeft het er ook echt niet uit, maar zou het wel mooi willen hebben. Foutje kan je maken, maar ik was wel even boos in eerste instantie, nu wil ik er gewoon het beste van maken....
vloerbedekkingnaad.......... toen ik het teruglas moest ik zelf ook lachen inderdaad
quote:MarianneDavids schreef op 11 augustus 2011 @ 13:52:

Op een naad krijg je eerder slijtage, ik zou er ook niet blij mee zijn. Volgende keer toch maar door een vakman laten leggen?Ik heb het voorgevoel dat dit hem nooit meer overkomt na mijn ongenuanceerde eerste reactie......excuus daarvoor zijn inmiddels aangeboden...
quote:paloma schreef op 11 augustus 2011 @ 13:49:

Waarom maak je je druk over een naad in je vloerbedekking? Dat je het niet mooi vind, begrijp ik. Maar om er nu van slag over te zijn. lijkt me een beetje overdreven.

Waarom maak jij je druk over het drukmaken van TO over niets, volgens jou?

Ik zou me er ook kapot aan ergeren. Ze moet toch nog jarenlang naar die vloerbedekking kijken, want het is niet iets waarvan je zegt: "Jammer dan, gooi weg en we beginnen gewoon weer overnieuw.!
Nope
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 13:51:

Nee het is perfect gemeten.....ik heb zelfs de juiste rol in de juiste kamer gelegd, maar ik denk dat hij de lengte en de breedte verward heeft? Ik heb geen idee, ik snap het niet. Morgen ben ik weer in het huis en dan moet ik maar eens zien wat er nou gebeurd is.

Mooier niet, want het al niet netjes gesneden denk ik. Maar in ieder geval vlakker. Wat voor tapijt is het? Iets met een omhoogstaand pooltje, of zo'n knobbeltjestapijt? Bij een omhaagstaand pooltje krijg je het misschien nog wel netter. Maar veel fiducie heb ik er niet in.

Volgende keer gewoon tapijt kopen bij een woninginrichter en het door hun laten leggen.
Nou... ik zou er op zijn zachtst gezegd ook niet blij mee zijn!

Ik ben bang dat vervangen de enige oplossing is... maar misschien weet de tapijthandel waar jullie het hebben gekocht een andere/betere oplossing?

Succes!
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 13:54:@ paloma: de naad op zich is nog te overzien......maar het is een lelijke naad. De stukken vloerbedekking sluiten niet overal mooi aan op elkaar. Van mij hoeft het er ook echt niet uit, maar zou het wel mooi willen hebben. Foutje kan je maken, maar ik was wel even boos in eerste instantie, nu wil ik er gewoon het beste van maken....Ik begrijp wat je bedoelt maar boos worden op goedbedoelde intenties van je vriend(en) is niet aardig. Daarom betaal ik liever voor dit soort klussen. Maak er maar het beste van en trakteer je vriend(en) op een borrel.
sja, moeite met loslaten he Onze eerste echte samenleefruzie ook weer gehad......ik moet er ook nog een beetje aan wennen geloof ik.
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 14:01:

sja, moeite met loslaten he Onze eerste echte samenleefruzie ook weer gehad......ik moet er ook nog een beetje aan wennen geloof ik.Als de naad van de vloerbedekking jou al kan doen ontploffen, wil ik niet weten hoe je reageert wanneer er écht iets vervelends gebeurt .
hahaha! Ik ontplofte gelukkig niet ZO erg......het zijn juist de kleine dingen die het m doen he
Kun je de kamer niet zo inrichten dat er op de naad zo veel mogelijk meubels en dergelijke staan? Gezellig kleedje?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kan me voorstellen dat je bij het zien van die naden in die vloerbedekking iets had van #&%$

Wil je het allemaal mooi nieuw inrichten en dan zoiets,

terwijl het niet nodig was geweest.

Heb begrepen dat zo'n naad een zwakker plek is qua slijtage,

dat als het in de loop zit, is het extra gevoelig voor slijtage.

Weet niet hoe je financieel zit,

maar voor een kamer waar je vaak zal zijn,

misschien een nieuw stuk vloerbedekking leggen.

Om te voorkomen dat het een ergenis blijft.

Op de kamer waar het twee persoons bed komt,

kun je misschien met een andere kamerindeling (bed erop)

het grootste deel ervan verbloemen.

Vriend en z'n maat hebben het niet met opzet gedaan,

moet je maar denken.

Als jij schrijft dat alles verder netjes is afgewerkt,

zal hij er zelf ook wel van balen.

.
Ja precies......in de kleinste slaapkamer komt het bureau nu gewoon over de naad en in de grote slaapkamer zit de naad achter het 2 persoonsbed dus niet meteen in het zicht.... we will survive
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 13:57:

[...]

Ik heb het voorgevoel dat dit hem nooit meer overkomt na mijn ongenuanceerde eerste reactie......excuus daarvoor zijn inmiddels aangeboden...

Uhh... hij heeft het dus in elke slaapkamer zo gedaan zeg je? Dus eerst aan slaapkamer 1 verkeerd begonnen. En toen die klaar was en hij die naad zag dacht hij bij slaapkamer 2 niet "goh, misschien doe ik iets verkeerd?".

Dat je 1 keer zo'n fout maakt kan ik me voorstellen, maar dus in iedere slaapkamer (zoals je het schrijft zijn dat er dus minstens 2?), dan moet je toch echt wel een ontzettende ****** zijn...

Ik zou hem echt geen klussen meer laten doen in huis hoor, gewoon zelf doen de volgende keer.
quote:meral schreef op 11 augustus 2011 @ 14:09:

hahaha! Ik ontplofte gelukkig niet ZO erg......het zijn juist de kleine dingen die het m doen he Precies. Zo te horen is het best wel een goeie gozer en niet zo'n droeftoeter als in vele andere topics hier. Dus geef hem een dikke kus. Verder eens met gember; voor hem geen klussen meer .
Tapijt loopt meestal nog wat uit nadat het gelegd is. Ik zou daarom adviseren om nu nog even niets te doen, maar over een half jaartje te kijken hoe het er dan bij ligt. Met een beetje mazzel kun je dan de beiden helften iets over elkaar trekken en dan kun je een nieuwe naad snijden. (Gewoon het tapijt op elkaar leggen en dan in 1x de naad door beide stukken heen snijden, dan sluit het het strakst op elkaar aan. Het wordt het mooist als je dan langs bijv een behanglineaal snijdt).
Misschien dubbelzijdig tape onder de tapijtnaad? Dan loop en stofzuig je het minder snel los.
Ik snap best dat je geld wilt besparen, maar wat zou het leggen van vloerbedekking nou kosten? Meestal zit dat toch gewoon bij de prijs inbegrepen?

Ik hoop dat je de naad nog een beetje kunt wegwerken anders is het wel zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven