Overdrijf ik?

13-08-2011 16:54 65 berichten
Hello!

Ten eerste zeg ik er even bij dat ik door bepaalde gebeurtenissen tussen mijn vriend en mij nogal jaloers ben geworden..

Gister hadden mijn vriend en ik een feest.

Op een gegeven moment stond hij met een meisje te lachen en praten die ik niet kende.

Ik liep naar een vriendin van me toe en vroeg wie zij was, zij vertelde me dat ze haar vriend veel heeft gesmst en het bed met hem in wilde duiken.

Zij vond haar dus niet echt leuk.

Vervolgens loop ik naar mijn vriend en haar toe, vraag aan mijn vriend wie zij is, en vroeg nog wat andere dingen de niet van belang zijn.

Ineens zie ik dat, terwijl ik met mijn vriend aan het praten ben, ze met haar vinger over haar wang strijkt (dat ik een jankerd ben)waarop mijn vriend lacht.

Ik zag dat, en kijk haar aan.

Vraagt ze, is er iets aan de hand meid? Schat, maak je niet zo druk!

Dus ik zeg "schat? Ik ben je schat niet, en waar bemoei je je trouwens mee?" .

Vervolgens zegt ze "ben je altijd zo misselijk?". Waarop ik ja antwoordde.

Mijn vriend pakte me daarna aan mijn arm en vroeg me op een nogal boze manier waar ik mee bezig was.

Ik vond dat nogal een belachelijke vraag, vind het echt heel erg dat mijn vriend niets heeft gezegt tegen dat meisje, over hoe ze me behandelde.

Ik bedoel, ik ben toch zijn vriendin... kom dan voor me op.

Daarna ging hij haar verdedigen, zeggen dat dat kwam door mij omdat ik weer eens moest zeiken blablabla.

Ik heb 't gevoel dat hij partij koos voor haar.

Overdrijf ik nu serieus?

Of wat vinden jullie ervan?
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je overdrijft. Waarom raak je zo over de zeik van het feit dat je vriend met een andere vrouw praat?
Het eerste wat ik dacht: Jeetje wat is de leeftijd.

Verder vind ik wel dat je overdrijft. Klinkt alsof jij je vriend niet vertrouwd.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Als je nu zegt dat jullie allemaal 32 zijn word ik gek.

Geen idee of je je aanstelt eigenlijk, ik weet niet hoe je 'normaal' bent. Je bent niet zonder reden jaloers schrijf je, ik denk dus dat je misschien een beetje heftig reageerde maar behoorlijk getriggerd werd.

Hoe is het nu tussen jou en je vriend, na die avond?
Volgens mij ben je nog erg jong... Je hebt het in ieder geval niet op de goede manier aangepakt. Het had wat minder jaloers gekund.
ik moet haar wel gelijk geven mijn vriend mag praten met wie hij wil maar ze moeten er af blijven .
quote:luna400 schreef op 13 augustus 2011 @ 17:01:

ik moet haar wel gelijk geven mijn vriend mag praten met wie hij wil maar ze moeten er af blijven .HUH?
Toen jij naar je vriend liep, wat was toen jouw houding?

Deed je onaardig?
Vond de actie van die meid ook niet zo'n fraaie (met haar vinger over haar wang strijken). Erg provocerend en dat die vriend van TO daarom lacht vind ik ook een verschutting dan.

Hoe dan ook:

Minder jaloers reageren had je zeker moeten doen, je laat jezelf erg kennen zo!

Dat hij je zo wegtrekt?

Proef uit je hele post dat dit niet de eerste keer is dat je je vriend duidelijk wantrouwt. Zou ik ook niet leuk vinden als mijn partner zich overduidelijk jaloers opstelt!
Luna, er werd toch helemaal nergens aan gezeten??
Stapte je met een vriendelijke groet hun gesprek binnen, gaf je haar een hand en stelde je je voor als zijn vriendin en stelde je je vriend vervolgens wat onbelangrijke vragen? Nee, dan stel je je niet aan.

Maar als je haar negeerde en je vriend aansprak alsof je hem ter verantwoording riep - omdat hij met met een voor jou onbekende dame sprak, nou, dan kan ik me hun reactie wel enigszins voorstellen.
Luna, ze kwam toch ook niet aan haar vriend? Of haar vriend aan dat meisje? En dat er door de opmerking van vriendin van TO gelijk wordt geïnsinueerd dat dat meisje "misschien wel op TO's vriend uit is"dan heeft die vriend daar nog altijd zelf mee in te stemmen. Hoop gewauwel om niets, alhoewel de attitude van dat meisje wel bloedzuigerig is..

TO denk maar bij jezelf dat jij nog altijd degene bent waar hij bij is..
Ze had geen jeuk aan haar wang?

Het klinkt allemaal nogal kinderachtig.

Kan het zijn dat de toon gezet is doordat jij op hoge poten erheen bent gegaan om verhaal te halen over wie zij is? Dan nog vind ik het een idiote reactie van haar om je voor jankerd uit te maken (als dat is wat ze bedoelde want ik zie niet helemaal voor me hoe dat gebaar gegaan moet zijn)...

Maar kan me van je vriend wel voorstellen dat hij geen zin had om je te verdedigen als je als jaloerse tante erop af gegaan bent. En misschien lachte hij uit ongemakkelijkheid, omdat hij ineens twee kinderachtige dames om zich heen had staan?
ik zou het onderonsje met dat huiliegebaar ook niet leuk vinden, zou me behoorlijk voor schut gezet voelen, maar voor de rest stel je je aan

en idd, ik hoop dat jullie allemaal een jaar of 16 zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jeetje wat heb je jezelf laten kennen, niet erg charmant!
quote:Blackwater schreef op 13 augustus 2011 @ 16:54:

en vroeg nog wat andere dingen de niet van belang zijn.

Hoe bedoel je; niet voor ons? Of waren ze toen ook niet van belang maar wilde je gewoon je vriend voor jezelf opeisen door in gesprek te blijven met hem zodat zij af zou taaien?

Overdrijf ik nu serieus?

Of wat vinden jullie ervan?Ik vind dat je je vriend en jezelf best wel voor lul hebt gezet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat je overdrijft wat betreft het ''tussen beide komen'' alleen maar omdat hij staat te praten. Maar schijnbaar geeft hij je niet het gevoel dat hij helemaal voor jou gaat. Als mijn vriend met iemand staat te praten en ik kom er bij staan dan hoef ik niet te vragen wie zij is, dan stelt hij mij namelijkk uit zichzelf voor (als zijn vriendin).

Ik vind dus niet dat je overdrijft over het feit dat hij het voor je op had moeten nemen. Als iemand zo over mij doet (doen alsof ik een miep ben, schat zeggen, etc.) dan verwacht ik van mijn vriend dat hij het voor me op neemt en niet begint te lachen en het voor haar goedpraten.

Maar je schrijft eigenlijk in je eerste zin al dat er bepaalde dingen in jullie relatie niet goed zitten... Ga hier aan werken!

Probeer ook iets te doen aan je eigen onzekerheid en als je vriend je hier bij tegenwerkt (door dingen te doen waardoor je hem niet kan vertrouwen of door jouw onzekerheid ''weg te wuiven'') dan zou ik me af gaan vragen of hij wel de goede partner voor je is.
Dat je vriend niet voor jou opkwam vind ik op zn zachts gezegd raar.

Maar: ik weet niet hoe jij je gedragen hebt, of je je boos/jaloers gedragen hebt terwijl jouw vriend alleen aan het praten was. Is dat het geval, dan vind ik dat je je aangesteld hebt.
quote:Pien252 schreef op 13 augustus 2011 @ 17:11:

Dat je vriend niet voor jou opkwam vind ik op zn zachts gezegd raar.

Nouhou.... als ze op elk feestje of gelegenheid zich letterlijk in een gesprek werpt, kan ik me voorstellen dat die man het zat is

Maar: ik weet niet hoe jij je gedragen hebt, of je je boos/jaloers gedragen hebt terwijl jouw vriend alleen aan het praten was. Is dat het geval, dan vind ik dat je je aangesteld hebt.
Geen goed feessie zonder een catfight.

Draai het eens om. Jij staat gewoon met iemand zou praten en je vriend komt je ineens aanspreken alsof jij niet te vertrouwen bent. Zou hij dan jouw steun krijgen als jouw gesprekspartner daarover een gekke bek trekt?
Kennen we dit helemaal niet? Niemand? Ik wel eigenlijk. Ik had ook een vriend die ik niet vertrouwde (terecht overigens) en bij zulke gelegenheden als hij dan uitgebreid en geanimeerd ging staan babbelen, dan kon de jaloezie ook door me heen vlammen hoor.

Als zo'n meisje in dit geval dan ook nog met hem onder één puberaal hoedje lijkt te spelen waarom hij moet lachen, ik denk dat ik me dan ook behoorlijk ruk zou voelen.

TO heeft geen rimpelloze relatie wat vertrouwen betreft schrijft ze in de OP. Ik snap wel dat ze zich afvraagt wat ze hier mee moest. Er boven staan is makkelijker gezegd dan gedaan soms.
quote:gsleutel schreef op 13 augustus 2011 @ 17:10:

Ik vind dat je overdrijft wat betreft het ''tussen beide komen'' alleen maar omdat hij staat te praten. Maar schijnbaar geeft hij je niet het gevoel dat hij helemaal voor jou gaat. Als mijn vriend met iemand staat te praten en ik kom er bij staan dan hoef ik niet te vragen wie zij is, dan stelt hij mij namelijkk uit zichzelf voor (als zijn vriendin).

...

Maar je schrijft eigenlijk in je eerste zin al dat er bepaalde dingen in jullie relatie niet goed zitten... Ga hier aan werken!

Probeer ook iets te doen aan je eigen onzekerheid en als je vriend je hier bij tegenwerkt (door dingen te doen waardoor je hem niet kan vertrouwen of door jouw onzekerheid ''weg te wuiven'') dan zou ik me af gaan vragen of hij wel de goede partner voor je is.

Misschien ligt het aan de manier waarop ze erbij is komen staan. Als ik er bij kom als mijn vriend met iemand aan het praten is zal hij ons ook gelijk aan elkaar voorstellen. Maar als ik in 'aanvalsmodus' aan kom "Wie is dat???!!" Dan zou het denk ik heel anders gaan. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe.. nouja, hij zou wel antwoorden maar hij zou zich ongemakkelijk voelen door mijn gedrag, misschien geirriteerd zijn en me daar dan later op aan spreken.

Dat dat meisje belachelijk heeft gedaan vind ik ook, maar ik kan me voorstellen dat, als het zo is gegaan als ik hier omschrijf, haar vriend niet al te blij was en daarom geen zin had om voor haar op te komen. Niet leuk, maar wel begrijpelijk vind ik. Maar goed, TO weet zelf het beste hoe het precies gegaan is.

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens!
Ik was vroeger wel eens jaloers, zonder reden, maar ik was het wel.

Maar als ik dan bij zo'n gesprek kwam staan werd ik er bij betrokken en bleek hij al lang en breed te hebben vermeld dat die-daar ( ik ) bij hem hoorde.

Juist door dat soort ervaringen bloedt jaloezie dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven