Zindelijkheid

13-08-2011 15:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van 2,5 jaar plast van de 1 op de andere dag (sinds zondag) in het potje als ze in d'r blote billetje loopt. We vinden dit super knap . Zodra ze een onderbroekje aan heeft lukt het haar niet om op het potje te plassen en laat ze het dus gewoon lopen. Geen probleem, alles op zijn tijd, maar ik vroeg me af of jullie wellicht tips hebben om haar verder te steunen in haar weg naar zindelijkheid ...
Hoera !!

Heel erg knap hoor !!

Hier een meisje dat volgende week 3 word en die sinds 2 weken zindelijk is , zomaar ineens , eerdere pogingen om te stimuleren liepen op niks uit .

Nu hangt er een grote "plaskaart "in de wc , na elke plas mag er een sticker op worden geplakt.

Gisteren zelf dr eerste poep op de wc .. dus we gaan de goede kant op.

Succes met deze leuke ontwikkeling.
ow :-) en ik doe een heel gek dansje hihihi dat was nog wel het allerleukste ... daardoor ging ze echt met "plezier "de eerste paar keer naar de wc toe
Ha ha helemaal te gek! Hoe gekker hoe beter voor die kids. En ze worden toch echt pas zindelijk als ze er zelf aan toe zijn, heb ik nu mogen ervaren . Fijn dat je dochter zindelijk is, zal vreemd zijn geen luiers meer voor haar te halen in de winkel :-). Hier gaan we naar de Efteling (Elfenbos volgens mijn dochter) bij 25 stickers ... we zaten dus bij dag 3 al op 15 stickers en ik dacht eerder in oktober misschien een xtje naar de Efteling te gaan ... whaha. Plaste je dochter ook al gelijk op de wc als ze een onderbroekje aan had? Ik denk dat mijn dochter het idee heeft dat ze een luier om heeft zodra ze een onderbroekje aan heeft, want als ze niks aan heeft, heeft ze ook geen ongelukjes ...
Mijn dochter ( ruim 3,5) doet precies hetzelfde. Heb helaas geen tips voor, maar lees mee in de hoop de gouden tip tegen te komen.
Hier plast ze meteen op de wc , niet op een potje en niet met verkleiner.

En daar ben ik ook wel blij mee , want niet overal waar je komt hebben ze potjes en verkleiners.

Nu kan ze in principe op elke wc plassen zelf.

Ik heb eigenlijk niks beloofd bij zoveel stickers, ze vind de stickers op zich al en feest
quote:Visje28 schreef op 13 augustus 2011 @ 16:58:

Mijn dochter ( ruim 3,5) doet precies hetzelfde. Heb helaas geen tips voor, maar lees mee in de hoop de gouden tip tegen te komen.Er is geen gouden tip. Een kind wordt pas zindelijk als het er aan toe is, als het een bepaalde hersenontwikkeling heeft meegemaakt.
Hoi Jolie, ik liet dochter de eerste paar dagen in een pyama broek lopen zodat het vervelend was als heel haar broek nat was. Dat vond ze zelf irritant en riep meteen dat ze een schone broek wilde. Na een paar keer nat geplast ging ze vanzelf op de wc.
quote:Nova78 schreef op 13 augustus 2011 @ 19:37:

[...]

Er is geen gouden tip. Een kind wordt pas zindelijk als het er aan toe is, als het een bepaalde hersenontwikkeling heeft meegemaakt.

Maar het gekke bij mijn dochter is dat ze prima zonder luier kan als we buitenshuis zijn ( dus dagje uit of naar de supermarkt of zo dan gaat ze gewoon prima naar de wc), maar als we thuis zijn laat ze het lopen.

Dus ik heb wel het idee dat ze het kan/ eraan toe is, maar waarom het thuis dan niet lukt ( behalve dus in haar blote billen), geen idee.
Hmmm ben dus nieuw op het forum en wist niet dat je alleen van de eerste reactie een notificatie ontvangt, dus lees nu eigenlijk pas jullie berichtjes. Inmiddels gaat het hier alweer een stuk beter. Ze is nu dag en nacht zindelijk, wil echt geen luier meer om. Maar blijft alleen wel heel consequent in d'r onderbroek poepen hi hi. Blijft ze eng vinden, maar goed alles op z'n tijd. We hebben eigenlijk doorgezet met het onderbroekje en na wat ongelukjes weet ze nu ook het potje op tijd te vinden met onderbroekje :-). @ Visje: lastig zeg. Geeft ze zelf aan waarom dat is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven