compromitterende foto ontdekt?

13-08-2011 19:37 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van iemand. Ik heb een twitteraccount aangemaakt om op zijn tweets te reageren. Hij antwoorde een paar keer op mijn berichtjes dus ik was helemaal blij.

Nu reageerde hij via zijn twitter op een foto van iemand die hij kent. Ik klikte die foto aan en vroeg me af of er misschien ook foto's van mijn idool op haar account stonden. Dus ik klikte op vorige photo's en toen kwam ik een nogal uitdagende naaktfoto tegen van de dame in kwestie. Ze heeft verder een 'nette' account. Ze gebruikt haar echte naam en ze werkt met kinderen. Ik was één van de eersten die deze foto bekeek(dat kun je zien) maar hij staat er al langer op. Ik heb het vermoeden dat deze mevrouw helemaal niet in haar evaskostuum op het www wil staan. Ik dacht eerst 'dit zijn niet mijn zaken', maar nu begint het toch te knagen. Ik zou het vreselijk vinden als mij dit overkwam.

Nu wil ik haar dus vertellen dat deze foto online staat. Maar ik kan alleen maar publiek reageren op haar twitter. Ook voel ik me behoorlijk opgelaten. Misschien heeft ze die foto toch bewust geplaatst. Ik ken haar helemaal niet. Als ik haar vraag om een mailadres denk ik dat ze me aan zal zien voor een gestoorde fan.

Hoe kan ik dit oplossen zonder haar of mezelf in verlegenheid te brengen?
Kan je geen privé bericht sturen op twitter ?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
wiewiewiewie??
Ik zou het lekker laten gaan, want het zijn idd je zaken niet. Maar waarom trek je het jezelf zo aan van die dame in kwestie? als ze het niet weet (wat me sterk lijkt) dan komt ze er vanzelf wel achter.
quote:Enn schreef op 13 augustus 2011 @ 19:39:

Kan je geen privé bericht sturen op twitter ?nee
Fossiel, je kunt wel priveberichten sturen als je elkaar volgt.
Als je haar kunt vragen om een mailadres, kun je haar toch ook het linkje naar de foto geven?

Zeg gewoon dat je het idee hebt dat het waarschijnlijk niet haar bedoeling was dat haar foto op www staat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Vragen of ze je wil volgen zodat je een Dm kan sturen, of mailen via haar (werk) adres...als je haar echte naam ziet en waar ze werkt kun je dat vast wel googlen toch? Ik zou het wel zeggen!
quote:Ienimimi schreef op 13 augustus 2011 @ 19:44:

Ik zou het lekker laten gaan, want het zijn idd je zaken niet. Maar waarom trek je het jezelf zo aan van die dame in kwestie? als ze het niet weet (wat me sterk lijkt) dan komt ze er vanzelf wel achter.Omdat ik me voor kan stellen hoe erg het is als je per ongeluk zoiets online zet. Ik denk dat ze best problemen kan krijgen met haar werk als iemand hier achter komt. Al haar andere foto's zitten aan een twitterbericht gelinkt en hebben een onderschrift, behalve deze dus.
Jewel joh. Als je haar naam weet, haar twitternaam stuur je haar een direct message. Dat doe je door voor je bericht een 'd' te zetten.

dus bijvoorbeeld:

d nickname en dan je tekst.

Probeer het anders eerst even uit bij een vriendin ofzo (dat het dalijk toch niet per ongeluk verkeerd gaat. Succes!

En bij je twitterpagina zie je ook een linkje 'direct message'.
Kan je geen vraag stellen onder jouw account of een ander fake account of dit haar bedoeling is, zegt ze ja dan weet je dat het bewust is gedaan. Anders zou ik actie ondernemen.

*blij dat ik daar dan weer niet aan doe dat twitter*
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh oeps, dat kan dus alleen bij vrienden.. Hmmm..

haar vriend worden misschien?
quote:Koekblikje schreef op 13 augustus 2011 @ 19:49:

Jewel joh. Als je haar naam weet, haar twitternaam stuur je haar een direct message. Dat doe je door voor je bericht een 'd' te zetten.

dus bijvoorbeeld:

Probeer het anders eerst even uit bij een vriendin ofzo (dat het dalijk toch niet per ongeluk verkeerd gaat. Succes!

En bij je twitterpagina zie je ook een linkje 'direct message'.Oh wat goed zeg.

Crosspost.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 augustus 2011 @ 19:51:

[...]

Oh wat goed zeg.Ik dacht dat het altijd bij iedereen kon hoor, maar nu ga ik twijfelen. Als ik jou was (fossiel) gewoon even proberen door wat 'test' twittertjes te sturen.
quote:Koekblikje schreef op 13 augustus 2011 @ 19:49:

dus bijvoorbeeld:

En bij je twitterpagina zie je ook een linkje 'direct message'.Dat kan dus alleen als diegene jou ook volgt ;) .
Het is een internationale celeb met een paar maffe fans. Ze heeft veel persoonlijk contact met hem. Hoe kan ik haar om een emailadres vragen zonder haar het idee te geven dat ik een of andere maffe stalker ben?
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 augustus 2011 @ 19:50:

Kan je geen vraag stellen onder jouw account of een ander fake account of dit haar bedoeling is, zegt ze ja dan weet je dat het bewust is gedaan.

*blij dat ik daar dan weer niet aan doe dat twitter*Maar dan staat het dus publiek en dan weten mensen dat er ergens iets spannends te vinden is.
Dan tweet(zo heet dat toch?) haar met de vraag of het haar bedoeling is dat er een naaktfoto van haar op internet zwerft.

Zo niet, dan zal ze vast wel genegen zijn haar emailadres te geven.
quote:Tickel schreef op 13 augustus 2011 @ 19:58:

Dan tweet(zo heet dat toch?) haar met de vraag of het haar bedoeling is dat er een naaktfoto van haar op internet zwerft.

Zo niet, dan zal ze vast wel gelegen zijn haar emailadres te geven.Denk je niet dat sommige followers dan eventjes een wat betere blik op haar fotoalbum werpen? Mensen zijn toch nieuwsgierig. Misschien kijkt ze pas morgen weer op haar account.....
Ik snap iets niet, hoe kan je nou per ongeluk een naaktfoto van jezelf op twitter zetten? Elke foto moet je toch zelf uploaden? Of kan je sommige foto's ook op privé zetten oid? Misschien domme vraag hoor, maar ik gebruik zelf geen twitter.
quote:fossiel schreef op 13 augustus 2011 @ 20:08:

[...]

Denk je niet dat sommige followers dan eventjes een wat betere blik op haar fotoalbum werpen? Mensen zijn toch nieuwsgierig. Misschien kijkt ze pas morgen weer op haar account.....Oké, hij staat dus in háár twitteralbum. Tja........geen idee dan.
Nu ik jullie reacties lees vraag ik me af of ik dit alles te zwaar opvat.

Misschien kan ik beter wat duidelijker zijn.

HIj werkt als nanny voor een Amerikaanse celebrity. Ik heb altijd het idee gehad dat Amerikanen nogal zeikerig kunnen zijn met dit soort dingen. Zou ik daar naast zitten?
quote:Circulair schreef op 13 augustus 2011 @ 20:09:

Ik snap iets niet, hoe kan je nou per ongeluk een naaktfoto van jezelf op twitter zetten? Elke foto moet je toch zelf uploaden? Of kan je sommige foto's ook op privé zetten oid? Misschien domme vraag hoor, maar ik gebruik zelf geen twitter. Je kunt ook persoonlijke tweets sturen. Mensen blunderen hier wel vaker mee, zoals b.v. meneer Weiner.....
Je weet haar echte naam toch? Misschien kun je haar een bericht sturen via een andere site, bijv LinkedIn of zo?
Top dat je dit wil doen trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven