SMScity, misbruik CreditCard??

30-01-2008 21:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan me helpen op dit late uur met een vraag over mijn creditcard?

Ik heb een Postbank Creditcard (=Mastercard) en op mijn Postbank kan ik de CreditCard uitgaven zien.

Nu is het 40 euro afgeschreven voor SMScity...???

Er staat: SMScity Rotterdam.

Nou, ik heb gegoogled, geen idee wat het is! Echt geen enkel idee!

Hoe komen ze aan mijn Creditcard gegevens?

Mijn CC ligt altijd thuis, ik betaal er alleen mee op internet. De afgelopen maanden alleen een internetapotheek en een hotelreservering.

Ik vind dit maar niks, en de klantenservice is gesloten.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En wie kent SMScity?? Ik niet in ieder geval...
Ik ken wel deze site;

http://www.smscity.nl/

Vroeger kwam ik daar wel eens op omdat je daar 1 gratis smsje per dag kan sturen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Morgen even bellen met SMScity, dan kunnen zij uitleg geven.

Heb je hier echt geen geld aan uitgegeven, dan kun je altijd een charge-back doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Weet niks over wat er aan de hand kan zijn, maar weet wel wat smscity is.

Smscity is een site waar je credits kan kopen, met die credits kun je supervoordelig smsjes versturen via het internet. Ook is het een soort site voor jongeren, met profielen, chats, enz.

40 euro is erg veel geld, zeker omdat je met veel minder geld ook al haast sms verslaafd moet zijn om al die credits op te kunnen maken daar:P

Enige tip die ik voor je heb is in elk geval de klantenservice te bellen, ook kun je smscity een mail sturen en zo erachter komen wat er aan de hand is, www.smscity.nl

Om credits te krijgen moet je namelijk ook je gsm nummer invoeren voorzover ik weet, misschien kun je er zo achter komen op welk telefoonnummer die credits gekocht zijn.

Succes ermee in elk geval.
Oh... nou ik kende het niet eens.

Ik zal morgen eerst Postbank eens bellen en dan SMScity.

Maar weet je... als je al op internet betaalt met CC, dan moet je toch ook die drie cijfers achterop doorgeven.

Als ze mijn nummer al gokken, hoe weten ze dan die controlecode?

Ik vind het maar niks....

Zitten zij wel in Rotterdam dat jullie weten?
quote:Juultje schreef op 30 januari 2008 @ 21:54:

Morgen even bellen met SMScity, dan kunnen zij uitleg geven.

Heb je hier echt geen geld aan uitgegeven, dan kun je altijd een charge-back doen.

Ja, kan dat? Want hoe bewijs ik aan de CC maatschappij dat ik het niet was. Dat ik die site niet eens kende.

En ben ook benieuwd hoe ik dit kan voorkomen :-s
Het vreemde is... als ik op SMScity.nl kijk en ik kijk bij 'hoe betaal ik' zie ik er geeneens een CC tussenstaan als mogelijkheid.

Het wordt steeds gekker...
Mag ik je even een tip geven: bel alvast met de Centrale Meldkamer van de Postbank(die zijn 24 u/dag aanwezig). Dan heb je in ieder geval gemeld dat er naar jouw mening fraude is gepleegd met je card. Daarnaast (en dat zullen zij je wrs ook adviseren) morgen bellen met de afdeling Cards. Zij kunnen het registreren als een betwiste transactie en loopt het waarschijnlijk allemaal wel met een sisser af..
Nou, ik zag op de site dat het de afdeling diefstal is, kan ik die dan wel bellen?
Dat klopt, maar in principe is er ook een bedrag van jouw creditcard 'gestolen'. De Centrale Meldkamer kan eventueel jouw CC blokkeren om andere transacties te voorkomen. Maar als er niet veel haast bij is, dan kun je beter morgen afdeling Cards bellen. Die weten net even wat meer.

Edit: en als jij er geen lekker gevoel bij hebt, dan zou ik ook zeker even bellen. Die mensen worden ervoor betaald en er bellen mensen voor minder hoor!
Dat is wel zo ja...

Maar voel me een beetje lullig, het is er al 4 dagen af, dus om dan nu met spoed te bellen..

Morgen 8 uur bel ik gelijk, ben nu ook wel nieuwsgierig hoe dit kan.

Want hoe werkt het met creditcards, kunnen vreemden mijn nummer gebruiken als ze de verificatiecode niet hebben?

Strange...
Dat is waar. Maar goed, het kan toch heel goed dat je het nu pas ziet! ik kijk soms weken niet op mijn rekening, zolang mijn pas niet heel hard piept in een winkel, zal het wel goed zijn

Hoe dat precies gaat met die fraude, dat weet ik ook niet.
anoniem_15419 wijzigde dit bericht op 30-01-2008 23:03
Reden: Overbodige informatie
% gewijzigd
haha, ik zeg niks

Maar ik snap het ook niet... als zij het kunnen, kan heel de wereld mijn gegevens gebruiken denk ik dan...
Ja, dat zou je inderdaad denken. Maar je moet wel behoorlijk gehaaid zijn om die gegevens te achterhalen. Denk niet dat een gemiddeld mens dat kan. Het lijkt me ook niet dat je op de gok wat intikt en dan maar hoopt dat het overeenkomt met een of ander creditcardnummer. En je geeft aan dat je de CC nooit ergens mee naar toe neemt dus geskimmed kan hij ook niet zijn. Ik vind het raar.. Laat je morgen even weten wat ze zeiden bij de afdeling Cards?
Een creditcard is wat dat betreft niet echt veilig nee. Als je bijvoorbeeld een betaling doet bij een tankstation kan de medewerker die je kaart invoert de geldigheidsdatum en de code onthouden, de naam en het cardnummer ziet hij op de bon die hij zelf houdt. Weet van een bedrijf waar mensen iets konden bestellen met creditcard die een medewerker hadden die gegevens stiekum noteerde.
quote:Caren schreef op 30 januari 2008 @ 23:02:

Ja, dat zou je inderdaad denken. Maar je moet wel behoorlijk gehaaid zijn om die gegevens te achterhalen. Denk niet dat een gemiddeld mens dat kan. Het lijkt me ook niet dat je op de gok wat intikt en dan maar hoopt dat het overeenkomt met een of ander creditcardnummer. En je geeft aan dat je de CC nooit ergens mee naar toe neemt dus geskimmed kan hij ook niet zijn. Ik vind het raar.. Laat je morgen even weten wat ze zeiden bij de afdeling Cards?

Dat is dus het gekke, ik heb hem altijd thuis, omdat ik er hooguit mee op internet betaal, verder nooit! Ik gebruik hem nooit in een winkel bijvoorbeeld.

Snap er niks van, ik houd jullie op de hoogte!
quote:niekie1 schreef op 30 januari 2008 @ 23:08:

Een creditcard is wat dat betreft niet echt veilig nee. Als je bijvoorbeeld een betaling doet bij een tankstation kan de medewerker die je kaart invoert de geldigheidsdatum en de code onthouden, de naam en het cardnummer ziet hij op de bon die hij zelf houdt. Weet van een bedrijf waar mensen iets konden bestellen met creditcard die een medewerker hadden die gegevens stiekum noteerde.Maar dat is dus het gekke... ik heb er nog nooit mee in een winkel betaald...apart he?
Dit geloven jullie nooit!

Die 40 euro was een puntje van de ijsberg! Er zijn betalingen gedaan van 1 tot over de 1000 euro voor vliegtickets, games, en weet ik veel allemaal.

Zelfs tot over mijn limiet!!!!!!

Ik ben echt helemaal in shock. Postbank probeerde mij al te bereiken en er is zelfs een brief naar me onderweg dat mijn kaart al geblokkeerd was.

Het is dus zo dat er lui zijn op de wereld die alle combinaties zoeken tot ze een werkende kaart hebben en die binnen no-time leeg halen. De bank signaleert dit en als het geen regulier patroon is blokkeren ze de hap. Heftig he?

Anyway, ik krijg een nieuwe kaart, maar zit te shaken als een rietje, het is goed dat ik al die bedragen niet heb gezien gisterenm dan deed ik vast geen oog dicht.......
quote:Vinyl schreef op 31 januari 2008 @ 08:23:

Anyway, ik krijg een nieuwe kaart, maar zit te shaken als een rietje, het is goed dat ik al die bedragen niet heb gezien gisterenm dan deed ik vast geen oog dicht.......

Jeetje, dat is schrikken!!!! Wel goed dat je zo alert hebt gereageerd. Veel sterkte!

(ik ga meteen ook ff checke of mijn card nog wel ok is, net als jij gebruik ik 'm alleen sporadisch voor internet en voor vakantie)
Zeker shocking!!! En hoe wordt het geregeld met al dat geld wat eraf is gehaald? Krijg je dat terug? Moet je aangifte doen bij de politie?

Sterkte ermee. Ben blij dat ik geen CC heb.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wow Vinyl, heftig!

Krijg je je geld wel terug? Een CC is tegen diefstal verzekerd toch?
Nou, deze man gaat niet over de schade, maar ik moet allerlei formulieren invullen en hij ging er vanuit dat het wordt gecorrigeerd en dat ik alleen betaal wat ik ook heb uitgegeven.

Maar ik ben er echt van ondersteboven. Denk je zo voorzichtig te zijn. Juist hierom neem ik hem nooit mee naar buiten en ik heb hem denk ik in totaal zelfs maar een keer of 8 gebruikt de afgelopen jaren.

Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat ik niks hoef te betalen. En zo wel, dan kan ik mijn vakantie wel vergeten

Wel goed trouwens, bij abnormaal uitgave gedrag blokkeren ze hem dus gelijk tijdelijk! Wel een fijn idee dat ze er zo bovenop zitten!
Sjesis Vinyl, wat een verhaal! Idd maar goed dat je die andere bedragen gisteravond niet gezien hebt. Volgens mij zijn die bedrage allemaal gedekt trouwens, en hoef je je geen zorgen te maken. Maar het idee alleen al, bah!
Jeetje Vinyl. Dat is mooi ellendig. En keihard schrikken natuurlijk als je zoiets hoort. Bekijk het zo: PB had ook in de gaten dat er rare uitgaven werden gedaan dus dan snappen ze wrs ook wel dat het niet jouw uitgaven zijn. KLeine tip voor de afhandeling van de 'schade': maak van alles wat je opstuurt naar PB een kopie met de datum van verzending erop.(maar misschien dat je dat zelf ook al had bedacht). Sterkte. Laat je ons weten hoe het afloopt?
Nou, ik krijg inderdaad van Postbank allerlei papieren die ik moet ondertekenen. Eerst maar eens afwachten dus!

Maar weet jij dat misschien: als ik nu straks op vakantie ga, ga ik ook uitgaven doen die ik normaal niet doe. Hotels, vliegreis. Zouden ze dat niet ook aanmerken als abnormaal?

En als je op een secure site een hotelboeking doet, doe je het toch zo voorzichtig mogelijk?

Jee, ik ben nog steeds van slag, de asocialen!!! Grrr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven