Gezondheid alle pijlers

Koortslip, nu al besmettelijk?

04-08-2011 16:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, kan het in de topic-titel niet echt duidelijk omschrijven.

Wat genant: ik was met iemand aan het daten, maar het was nogal op een lullige manier geëindigd maar we hebben nog een keer gepraat en toen ook nog gezoend.

Nu werd ik de volgende ochtend wakker met een tintelend gevoel op mijn lippen. Ik heb nog nooit een koortslip gehad, maar aangezien ik onlangs in contact ben geweest en heb gedronken uit hetzelfde flesje van iemand die later een beginnende koortslip bleek te hebben (er ontstonden bultjes) was 1 en 1 al gauw 2.

Net naar de apotheek geweest om een anti-virale creme te kopen in de hoop het daarmee nog voor te zijn.

Maar....ik weet het niet meer zeker maar volgens mij begon de tinteling niet zo lang nadat we gisteren hebben gezoend. Ben gaan slapen dus heb er niet zo op gelet. Was ik dan tijdens het zoenen al besmettelijk?

Een stomme vraag, maar ik zou het echt heel genant vinden; dan lijkt het net of ik het nog even met opzet heb gedaan om hem een hak te zetten.

Kunnen de tintelende lippen ook nog iets anders zijn? (Hoopt heel hard). Je ziet nog niks, maar het is een beetje een branderig gevoel dat niet zozeer op mijn lippen maar in mijn lippen lijkt te zitten. Het voelt eigenlijk alsof ik net heel pittig eten heb gegeten.
Een koortslip is en blijft altijd besmettelijk ook als je het niet ziet, herpesvirus.
verba volant, scripta manent.
Ik dacht dat het vocht uit de blaasjes besmettelijk was.

Ik denk niet dat een date denkt dat jij hem een hak probeert te zetten door express met hem te zoenen om hem te koortslippen. Misschien had date ook al last van het herpesvirus, en vraagt íe zich nu hetzelfde af.
Dat vocht is besmettelijk maar het herpesvirus raak je nooit meer kwijt, dat kan altijd opspelen en natuurlijk ook altijd op het verkeerde moment.
verba volant, scripta manent.
Zo'n 80% van de Nederlanders draagt het herpes simplex virus bij zich. Ik zou me er niet zo druk om maken of je hem hebt besmet, misschien had hij het al lang.

Kijk wel uit met kleine baby's. Een herpes simplex infectie kan voor hen dodelijk zijn.
Het vocht is inderdaad besmettelijk.

Het branderige gevoel kan ook iets anders zijn. Ik heb het wel eens als reactie op lipstick of een gloss gehad bijvoorbeeld.

Als het echt een koortslip is, dan blijft het branden en steken en zul je al snel de eerste blaasjes zien opkomen.
Ik heb gelezen dat het al besmettelijk is voordat het zich uit, zeg maar. Dus voordat je het voelt. Maar laatst kreeg ik een paar hele dikke zoenen op mijn mond van mijn nichtje en vlak daarna begon het te tintelen. Ik voelde me dus al schuldig, maar zij heeft nergens last van gehad. Dus het hoeft niet te leiden tot een koortslip bij je date.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 augustus 2011 @ 17:45:

Zo'n 80% van de Nederlanders draagt het herpes simplex virus bij zich. Waar haal je deze informatie vandaan?
quote:Katherina schreef op 04 augustus 2011 @ 17:35:

Ik denk niet dat een date denkt dat jij hem een hak probeert te zetten door express met hem te zoenen om hem te koortslippen.

Hehe, als je het zo stelt klinkt het wel erg grappig.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ík nog nooit eerder een koortslip heb gehad...dat ik onlangs in contact ben geweest met iemand die het wel had, laar ik dan maar achterwege

Ik ben gisteren ook in zee geweest en heb aardig wat water binnengekregen, dat kan het natuurlijk ook zijn, hoewel me dat al vaker is gebeurd de laatste tijd en ik er nog nooit eerder last van heb gehad. Het rare is dat ik toen we zoenden vond dat hij een beetje vreemd smaakte, en dat ik er ook daarna last van kreeg! Misschien dat het iets is wat hij heeft gegeten/gedronken.

We zullen het binnenkort zien...
Als je dat tintelende gevoel vanmorgen had en nu nog geen blaasjes denk ik dat het geen koortslip is. Bij mij zie je het altijd heel snel nadat ik de eerste tinteling voel.
quote:daydream schreef op 04 augustus 2011 @ 18:29:

[...]

Waar haal je deze informatie vandaan?Klopt hoor, betekent alleen niet dat het zich bij al die mensen uit in een koortslip.
Niet te druk om maken, zoiets doe je namelijk niet expres. Het virus is zeer vervelend en hardnekkig, je komt er nooit vanaf. Pas vooral op met kinderen en met name baby's (zoals eerder gemeld is het dodelijk voor baby's) en NERGENS aanzitten na het aanraken/insmeren altijd eerst handen wassen. Het kan namelijk in je ogen en neus terecht komen en dan ben je nog verder van huis.
Common sense is not so common.
Voltaire
Ik neem de hoogst mogelijke hygiëne in acht! Best lastig om alle aanraking te voorkomen, als je overal bij na gaat denken.

Het tintelende gevoel is wat minder heb ik het idee, nog geen blaasjes/zwelling, ben nog druk aan het smeren...
Het zal niet aan die persoon liggen, zo snel gaat het niet. Na 2 dagen zou het kunnen al is het meestal na een dag of 4.

Als het een koortslip is, was dat al bezig: niet zoenen en goed handen wassen. Zeker geen baby's zoenen ('kiss of death'). Al die antivirale zalfjes werken twijfelachtig en zijn eigenlijk niet nodig als je verder gezond bent en niet bejaard..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven