Hete pepers! Auw.
zaterdag 13 augustus 2011 om 15:45
Weet iemand wat ik het beste kan doen nu?
Ik heb surinaams zoet zuur staan maken met daarin Madame Jeanette.
Ik heb echt mijn handen gewassen erna, en zit nu even met een kopje thee en een appeltje op de bank.
Kriebel aan de zijkant van mijn neus en bovenkant lip, ik wrijf en haal een losse haar weg, en ik heb nu geen kriebel meer maar het brand!
Mijn lip voelt dik aan en een plek op mijn gezicht voelt aan alsof het vuurrood is, maar er is aan de buitenkant niks te zien. Het slaat zelfs op mijn oog, dat nu begint te tranen.
Was mijn gezicht met water aan de kraan maar met het droogdeppen voel ik dat het gebied alleen maar meer is uitgebreid.
Wat zal ik doen? Alle komkommer zit in het zuur. Yoghurt erop?
Ik heb surinaams zoet zuur staan maken met daarin Madame Jeanette.
Ik heb echt mijn handen gewassen erna, en zit nu even met een kopje thee en een appeltje op de bank.
Kriebel aan de zijkant van mijn neus en bovenkant lip, ik wrijf en haal een losse haar weg, en ik heb nu geen kriebel meer maar het brand!
Mijn lip voelt dik aan en een plek op mijn gezicht voelt aan alsof het vuurrood is, maar er is aan de buitenkant niks te zien. Het slaat zelfs op mijn oog, dat nu begint te tranen.
Was mijn gezicht met water aan de kraan maar met het droogdeppen voel ik dat het gebied alleen maar meer is uitgebreid.
Wat zal ik doen? Alle komkommer zit in het zuur. Yoghurt erop?
zondag 14 augustus 2011 om 10:33
quote:tof schreef op 13 augustus 2011 @ 22:08:
Vetoplosbaar is het, dus ik was mijn handen in zo'n geval herhaald af met afwasmiddel (als ik niet aan handschoenen heb gedacht)
Afwasmiddel is toch juist helemaal vet?
-Afwasmiddel lost vet op
-Vet werkt tegen het hete van de peper
... maar afwasmiddel doet dan toch niets met de pepers?
Vetoplosbaar is het, dus ik was mijn handen in zo'n geval herhaald af met afwasmiddel (als ik niet aan handschoenen heb gedacht)
Afwasmiddel is toch juist helemaal vet?
-Afwasmiddel lost vet op
-Vet werkt tegen het hete van de peper
... maar afwasmiddel doet dan toch niets met de pepers?
zondag 14 augustus 2011 om 20:03
quote:Snubbel schreef op 14 augustus 2011 @ 11:19:
Dank voor de link, klinkt goed!
Ik was zelf nog niet verder gekomen dan scherpe uitjes. Gewoon zo'n glas Amsterdamse uien, 1 (of 2) Madame Jeanettes erboven verknippen en dat een aantal dagen laten staan.
Een snelle zoet/zuur dressing kun je makkelijk zelf maken.
Olie
Citroensap
Honing
Peper en zout
Het is even testen welke verhoudingen je het lekkerst vindt.
Dank voor de link, klinkt goed!
Ik was zelf nog niet verder gekomen dan scherpe uitjes. Gewoon zo'n glas Amsterdamse uien, 1 (of 2) Madame Jeanettes erboven verknippen en dat een aantal dagen laten staan.
Een snelle zoet/zuur dressing kun je makkelijk zelf maken.
Olie
Citroensap
Honing
Peper en zout
Het is even testen welke verhoudingen je het lekkerst vindt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”