pff mijn man...

15-08-2011 11:55 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zitten we in een verhuizing.

Mijn man is samen met broer en vader al een maand bezig om het huis klaar te krijgen.

Nu weet ik dat verhuizen stressvol is maar na mijn mening slaat zijn gedrag op het moment wel alles.

Al een paar weken hebben we ruzie over geld.

Hij vind het nodig om 30 euro per dag te besteden aan boodschappen coor hun in het nnieuwe huis daarnaast is ook elke dag friettent erg normaaldat is ook weer 20 euro en er word 30 euro gepint waar ik nietvan weet waar het heen gaat.

Ik vraag hem al 2 weken om bonnetjes voor overzicht maar krijg niks.

Na gisteren weer zo'n bedrag en hem weer vragen krijg ik alleen als reactie wij moeten ook eten.

Ja tuurlijk...maar zo duur?

Vervolgens krijg ik net een boos telefoontje van zijn moedet
Lee, je wilde eigenlijk al eerder bij hem weg? Maar dat deed je niet, vanwege een dreigement van je schoonmoeder?

En nu? Hoe denk je er nu over?

Het lijkt me duidelijk dat hier meer mis is, dan alleen dit klus en geldprobleem.

Blijf niet over je heen laten lopen!
Hapsnoet, luie donder

70 m2 en hij hoeft alleen nog maar de benedenverdieping te doen: vloer leggen en schilderen en waarschijnlijk is een deel al gedaan. Nou, vrijdag af zou ik zeggen. En dan ben ik nog coulant.

TO, vandaag vast je eigen rekening openen en je uitkering daarop laten storten.
Lee, geloof in je eigen kracht! Je doet het eigenlijk al in je eentje, de kar trekken van jullie gezin. Dat kan je zeker ook wel zonder je man en zijn lamme familie.

Heb je vriendinnen bij wie je terecht kan met je verhaal of voor een schouder? Schakel anders het maatschappelijk werk in, dat is gratis!

Zie je uberhaupt nog toekomst met hem?
dit verhaal wordt hoe langer hoe meer bizar
Ik denk met de info die TO laat zien en de gedachtes van medeforumsters dat het best wel eens mogelijk is dat man en co het geld vergokken.
quote:lempicka schreef op 15 augustus 2011 @ 15:04:

Ik denk met de info die TO laat zien en de gedachtes van medeforumsters dat het best wel eens mogelijk is dat man en co het geld vergokken.En dus helelmaal geen tijd hebben om te klussen, c.q. de tijd vergeten. Het verklaart een hoop.
staat die playstation al op marktplaats? raak je hem waar het pijn doet en kun jij weer een rekening betalen.
Lee: stap 1 open een eigen rekening, en laat daar je uitkering op storten!!

Stap 2: maak de keuze: blijven of gaan?
quote:Purty schreef op 15 augustus 2011 @ 14:51:

[...]

Doen we wel een conference call met schoonmama Jaaaaaaahhh!!!
Zijn de kindjes weer wakker Lee?

Het lijkt me inderdaad van belang om voor jezelf en je kinderen te kiezen en je hierbij niet tegen te laten houden door je schoonfamilie!

Zit zou zomaar een lang topic kunnen worden...
Ben even boodschappen gaan doen en wat een wending heeft dit verhaal gekregen zeg!

Lee, ik denk dat het wel duidelijk is nu. Je vent vergokt JOUW geld! De broer zou ik aangeven bij zijn werkgever. Wel kunnen 'klussen' maar niet kunnen werken....

Je kinderen ben je écht niet zomaar kwijt hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Hoe ging het voor de verhuizing? Helpt je man je daadwerkelijk met de zorg voor je dochter? Als in uit bed halen, helpen douchen, aankleden, eten geven, medicijnen geven, tanden poetsen, luiers verschonen? Of mag jij dat met je zere lijf ook nog allemaal in je eentje doen?

Maar het is nu hóóg tijd om er wat aan te doen. En dat kan alleen jij. Misschien heb je wel een vriendin die je wat kan helpen? Met het zoeken naar een goede advocaat of andere praktische dingen. Ik wens je héél veel sterkte voor de komende weken.
Wat als je er nou voor zorgt dat jouw geld niet meer bereikbaar is voor hem? Open een nieuwe rekening op alleen jouw naam, laat je uitkering daarop storten, zet eventueel rood staan op de gezamenlijke rekening uit. Voor de toeslagen die niet kunnen worden gestort op jouw rekening, stort die zelf op je rekening zodra ze op de gezamenlijke zijn overgeschreven. Dan heb je wel beheer over je inkomen, en geef je je man desnoods maar zakgeld.

Echt bizar hoe makkelijk hij over geld denkt (en jouw algemene situatie met hem en zijn familie, t*ring zeg daar zakt m'n broek van af...). Het is te merken dat het van zijn ouders komt, die mentaliteit.

En nee, 4 weken 8 uur per dag werk en dan alleen de bovenverdieping van vloer en likje verf voorzien is NIET normaal.

Wij gaan binnenkort ook verhuizen naar een huurhuis waar veel aan moet worden gedaan, maar ik trek toch echt 2 weken uit voor het behang verwijderen/verven overal en vloerbedekking vervangen op de bovenverdieping. Dit ook met 3, soms 4, personen.
quote:Dahlia74 schreef op 15 augustus 2011 @ 15:05:

[...]

En dus helelmaal geen tijd hebben om te klussen, c.q. de tijd vergeten. Het verklaart een hoop.maar broer en vader dan? Zouden die dat laten gebeuren?
En je wil je kinderen toch niet met dit voorbeeld op laten groeien? Dat zij later ook denken dat het prima is om misbruik van anderen te maken en verder niet veel uit te voeren?

Laat je niet weerhouden door je schoonfamilie. Als zijn mamie wil dat dr kleine ventje geen verdrietjes heeft omdat zijn vrouw bij m weggaat, dan had ze m maar tot man op moeten voeden en niet tot klikkend lui klein jongetje. De sukkel, beetje gaan janken bij zijn mamsiepamsie...yugh...
quote:Starshine schreef op 15 augustus 2011 @ 15:14:

[...]

maar broer en vader dan? Zouden die dat laten gebeuren?Of die doen gewoon mee. Van de centen van Lee.
quote:Starshine schreef op 15 augustus 2011 @ 15:14:

[...]

maar broer en vader dan? Zouden die dat laten gebeuren?Tuurlijk, anders wordt mamie boos.
Playstation is van zwager.

Wat het gamen betreft daar is ie al een maand of 10 vanaf dus kan het,me niet voorstellen dat het dat is.

Vorig jaar had hij een periode dat hij maar een paar uur per dag niet achter de pc zat.

Heb hem toen gezegd dat hijbeter met de pc kon trouwen en ik weg wildw

Dag later hoorde ik dus dat schoonma er dan alles aan zou doen de kinderen te krijgen.

Tuurlijk ik ben niet perfect ik heb ook mijn fouten maar ik ben er wel 24 uur per dag voor de kinderen

Ze zijn schoon , hebben genoeg te eten en er word met ze gespeeld.

Ze Zijn alles voor me en haar dreigement heeft me aardig bang gemaakt.

Maar denk dat ik nu geen andere keus meer heb en er door moet
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Dat hij 10 maanden clean was, zegt niks.

En: je hebt wel een keuze!
Echt walgelijk dat jouw schoonmoeder je zo emotioneel chanteert. Maar ze kan zoveel willen, van de grotemensenrechter krijgt ze in de grotemensenwereld toch echt niet zomaar dr zin hoor. Moet héél veel voor gebeuren en dan nog is het niet bepaald waarschijnlijk. Zolang jij maar goed voor je kinderen zorgt hoef je niet bang te zijn. Laat ze maar dr zoon alsnog opvoeden.
Man is verslavingsgevoelig.

Fruitmachine geeft ook geen bonnetjes, en staat niet op je afschrift.
Zoals het er nu op lijkt doen die gewoon mee..het schijnt zelfs hoorde ik dat zwager er de mede reden van is dat schoonm belde.

Ok kids beneden en die hebben genoeg van dora dus reageren zal wat langer duren
Wat een nare schoonfamilie heb je...
Schoonma kan zoveel willen. Geen rechter die daar in mee gaat hoor! Zeker als jij ze altijd goed verzorgd hebt.

Laat je niks wijsmaken!

Ga anders eens praten met maatschappelijk werk, of juridisch loket of een advocaat.
Gokverslaving is tot nu toe een educated guess van groentesoep en nog niet bevestigd door TO dus even wachten voordat iedereen nu doet of dat het is (80 euro per dag is voor een gokverslaving namelijk vrij laag bedrag).
Wat vreselijk, die emotionele chantage van je schoonmoeder. Het is wat minny zegt..

Laat je daar niet meer door chanteren. Je zult nog wel meer vreselijke opmerkingen na je hoofd geslingerd krijgen als je eenmaal besluit om te scheiden. Probeer je hierdoor niet te laten raken en krabbel vooral ook niet terug.

Vrouw, je kunt het. Op dit forum zijn heelveel vrouwen gescheiden, ook die in een situatie als de jouwe zaten. Zij konden het ook, jij kunt het ook. Doe het voor je kinderen. Laat zien dat je een moeder bent die zich niet meer als voetveeg laat gebruiken. Begin vandaag nog met het openen van een eigen rekening. Regel een aantal zaken voordat je tegen je vent zegt dat je wilt scheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven