pff mijn man...

15-08-2011 11:55 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zitten we in een verhuizing.

Mijn man is samen met broer en vader al een maand bezig om het huis klaar te krijgen.

Nu weet ik dat verhuizen stressvol is maar na mijn mening slaat zijn gedrag op het moment wel alles.

Al een paar weken hebben we ruzie over geld.

Hij vind het nodig om 30 euro per dag te besteden aan boodschappen coor hun in het nnieuwe huis daarnaast is ook elke dag friettent erg normaaldat is ook weer 20 euro en er word 30 euro gepint waar ik nietvan weet waar het heen gaat.

Ik vraag hem al 2 weken om bonnetjes voor overzicht maar krijg niks.

Na gisteren weer zo'n bedrag en hem weer vragen krijg ik alleen als reactie wij moeten ook eten.

Ja tuurlijk...maar zo duur?

Vervolgens krijg ik net een boos telefoontje van zijn moedet
Dat is waar, dat het niet veel is. Maar de al dan niet aanwezige verslaving is het probleem ook niet. De manier waarop TO behandeld wordt wel.
Het ging over gameverslaving, niet over gokverslaving.
Ja dat bedacht ik me ook al, voor een gokverslaving is het een erg laag bedrag idd. Bovendien, met dat bedrag is ie zo klaar dus het verklaart nog steeds niet waarom het allemaal zo lang duurt. Ik denk eerder dat ze in de kroeg hangen met zijn drieën.
We kunnen heel veel denken en speculeren inderdaad. TO dient toch echt zelf actie te ondernemen. TO hoe denk je er nu over? Wat ga je doen?
Of misschien wel bij mamie thuis, ff lekker tukkie doen, bammetjes eten, tv kijken en dan de kroeg in. Weer een dag "hard gewerkt".
Herhaling:

stap 1 open een eigen rekening, en laat daar je uitkering op storten!!

Stap 2: maak de keuze: blijven of gaan?
En alles wat er nu nog op staat van de bank halen, zorgen dat er geen mogelijkheid tot roodstaan meer is en dan (als je dat wil) man mededelen dat alleen jij en de kinderen in het nieuwe huis gaan wonen.
Oohww, die schoonloeder zou de mijne zijn !

Wat een gemeen mens door dat soort opmerkingen te maken.

Jij hebt veel meer power als je denkt TO.
quote:draaiorgel schreef op 15 augustus 2011 @ 15:29:

Herhaling:

stap 1 open een eigen rekening, en laat daar je uitkering op storten!!

Stap 2: maak de keuze: blijven of gaan?

Dit lees ik, en ook al twee keer de zin van Lee dat ze aangegeven heeft dat ze weg wilde.

Dit is toch de wereld op zijn kop? Zij woont met 4 kinderen in haar huis, en heeft nu weer voor haar een nieuw huis met aanpassingen voor het zieke kindje. Waarom moet zij weg? Waarom wilde zij weg?

Zij gaat voor niemand weg, als er al iemand weg gaat, is hij dat.

Roep hem ter verantwoording voor het geld, heb een gesprek over zijn houding. Wanneer hij een gezin wil vormen zal hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, dus ook waar het betreft boodschappen, klussen en inkomen. Als hij niet mee wil werken geef je aan dat het dan volgens jouw plan gaat. Open die nieuwe rekening op jouw naam en geef je uitkeringsinstantie door dat ze per nu daarop storten. Als je in de schulden komt sta je zometeen op straat met je vier kinders door deze lambal, snap je het niet?
quote:_minny schreef op 15 augustus 2011 @ 15:31:

En alles wat er nu nog op staat van de bank halen, zorgen dat er geen mogelijkheid tot roodstaan meer is en dan (als je dat wil) man mededelen dat alleen jij en de kinderen in het nieuwe huis gaan wonen.Ik zal hier even mee wachten tot alles verhuist is. Hoewel niet ideaal, anders krijgt TO problemen met de verhuizing. En dat probleem kan ze er niet bij hebben.
TO,

ben je echt getrouwd met deze (ahum) man?

Er zijn er tegenwoordig namelijk zat die zeggen:

"dit is mijn man", omdat "mijn vriend" niet meer klinkt.
Tja, maar dan heb je het probleem dat man dus al in het huis zit, en iemand er dan uit krijgen is lastiger dan je zou denken. Vooral als hij zijn familie erbij sleept. Achterlaten in het oude huis is handiger, met of zonder spullen.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 15 augustus 2011 @ 12:01:

Ik zou ervoor zorgen dat er drinken genoeg is in nieuwe huis. Verder zou ik er brood neerleggen met boter en beleg. Eventueel zou ik elke dag een pan soep maken, maar mijn man is een echte soepslobberaar.

En voor 's avonds zouden ze gewoon warm thuis kunnen eten. Waarom zichzelf aldoor volproppen in de friettent?Mischien kun je niet koken....
quote:margot73 schreef op 15 augustus 2011 @ 15:33:

[...]

Dit lees ik, en ook al twee keer de zin van Lee dat ze aangegeven heeft dat ze weg wilde.

Dit is toch de wereld op zijn kop? Zij woont met 4 kinderen in haar huis, en heeft nu weer voor haar een nieuw huis met aanpassingen voor het zieke kindje. Waarom moet zij weg? Waarom wilde zij weg?

Zij gaat voor niemand weg, als er al iemand weg gaat, is hij dat.

Roep hem ter verantwoording voor het geld, heb een gesprek over zijn houding. Wanneer hij een gezin wil vormen zal hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, dus ook waar het betreft boodschappen, klussen en inkomen. Als hij niet mee wil werken geef je aan dat het dan volgens jouw plan gaat. Open die nieuwe rekening op jouw naam en geef je uitkeringsinstantie door dat ze per nu daarop storten. Als je in de schulden komt sta je zometeen op straat met je vier kinders door deze lambal, snap je het niet?Ik denk dat iedereen bedoelt weg bij hem. Het is duidelijk dat het haar huis en haar geld is, ook voor TO. Het is alleen makkelijker om eerst even te verhuizen met alle spullen en dan hem eruit gooien.
Met blijven of gaan bedoel ik niet zozeer uit huis gaan, maar in deze relatie blijven, of de relatie beeindigen. Aangezien nieuwe huis op haar naam staat lijkt het met logisch dat man op straat wordt gezet.
quote:Dahlia74 schreef op 15 augustus 2011 @ 15:33:

[...]

Ik zal hier even mee wachten tot alles verhuist is. Hoewel niet ideaal, anders krijgt TO problemen met de verhuizing. En dat probleem kan ze er niet bij hebben.

Tegen die tijd is ze zo emotioneel en lichamelijk uitgeput en financieel uitgekleed dat ze beter 3 studenten en een busje kan huren, is ze met 400 euro klaar en zit ze overmorgen in het huis.

Boven is af, en de rest valt best te regelen met een nette klusjesman.
quote:emaille schreef op 15 augustus 2011 @ 15:35:

[...]

k denk dat iedereen bedoelt weg bij hem. Het is duidelijk dat het haar huis en haar geld is, ook voor TO. Het is alleen makkelijker om eerst even te verhuizen met alle spullen en dan hem eruit gooien.

Nee, ze heeft al twee keer zelf gepost dat ze hem gezegd heeft dat als er niets veranderde dat zij zou gaan.

quote:Lee24 schreef op 15 augustus 2011 @ 14:38:

Vorig jaar toen ik dreigde weg te gaan wegens gAmeverslaving dreigde schoonmA kinderen weg te jalen.quote:Lee24 schreef op 15 augustus 2011 @ 15:17:

Heb hem toen gezegd dat hijbeter met de pc kon trouwen en ik weg wildw
Wachten tot alles spullen er staan...ja dat klinkt logisch, maar realiseer je wel dat hij dan dus ook meeverhuisd is. En hoe ga je m dan wegkrijgen? Denk niet dat hij zomaar zonder slag of stoot, uitgedeeld door mammie, weggaat eigenlijk...
quote:_minny schreef op 15 augustus 2011 @ 15:34:

Tja, maar dan heb je het probleem dat man dus al in het huis zit, en iemand er dan uit krijgen is lastiger dan je zou denken. Vooral als hij zijn familie erbij sleept. Achterlaten in het oude huis is handiger, met of zonder spullen.Ben ik volkomen mee eens. Ik zal ook zeggen ik zoek het verder wel uit. Ik trommel wel andere mensen op om mij te verhuizen. Maar, zover ik begrijp, ligt de situatie bij TO heel anders (reuam, zieke dochter e.d.) en kan zij de verhuizing zelf regelen er niet bij hebben. De stress van het verhuizen, de stress die de mededeling van scheiding geeft (en de vervelende reacties van de familie natuurlijk) is denk teveel voor TO.
quote:margot73 schreef op 15 augustus 2011 @ 15:37:

[...]

Tegen die tijd is ze zo emotioneel en lichamelijk uitgeput en financieel uitgekleed dat ze beter 3 studenten en een busje kan huren, is ze met 400 euro klaar en zit ze overmorgen in het huis.

Boven is af, en de rest valt best te regelen met een nette klusjesman.Inderdaad, niet wachten tot hij alles af en verhuisd heeft. Dat kan namelijk heeeel lang gaan duren. En een klusjesman zou uiteindelijk minder kosten, als ik het allemaal zo lees.
quote:faalhaas schreef op 15 augustus 2011 @ 15:35:

[...]

Mischien kun je niet koken....

TO kookt elke dag voor haarzelf, kinderen en al die bouwakkers die zich dus schijnbaar overdag ook al volgepropt hebben met friettent-eten waar gewoonweg geen geld voor is.

En als jij vindt dat je vrouw niet kan koken: wat houdt je tegen om het zelf te leren en te doen? Je mag er toch vanuit gaan dat deze man ook wel heel goed weet, dat waar ie nu mee bezig is, buiten proportie is en ronduit egoïstisch?

En ja, ik kan koken. En mijn man ook
Nope
quote:MonaTwist schreef op 15 augustus 2011 @ 15:33:

TO,

ben je echt getrouwd met deze (ahum) man?

Er zijn er tegenwoordig namelijk zat die zeggen:

"dit is mijn man", omdat "mijn vriend" niet meer klinkt.Ik herhaal de vraag maar even, maakt de zaken wat makkelijker als dit niet zo is namelijk.
Waarschijnlijk weet ie dat niet, omdat ie simpelweg opgevoed is met het idee dat hij alles zomaar moet krijgen zonder er iets voor te doen. En anders komt mammie het wel ff regelen, als iemand hem zijn zinnetje niet wil geven. Slappe zak..
quote:GiB schreef op 15 augustus 2011 @ 15:23:

Gokverslaving is tot nu toe een educated guess van groentesoep en nog niet bevestigd door TO dus even wachten voordat iedereen nu doet of dat het is (80 euro per dag is voor een gokverslaving namelijk vrij laag bedrag).

Als zwagerlief zijn riante uitkering erbij legt heb je toch al een aardig bedrag bij elkaar hoor .

Maar je hebt helemaal gelijk. Het is imho heel aannemelijk, maar niet zeker.
JA we zijn echt getrouwd 5 jAar deze maand.

Eerste jaren nauwelijks problemen maar de laatste 2 komt er steeds wat bij overigens tot hwt gamen vorig jaar geen dingen waarvoor ik bij iemand weg zou gaan.

Maar phoe je opent een topic met een vraag en er komt zoveel meer naar boven.

Moet het allemaal even laten zakken, morgen komt de zorgcoordinator van mijn dochtertje zij is tevens maatschappeijkwekster via de thuiszorg.

Misschien dat zij kan helpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven