te laat.....
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:16
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:20
Ik denk toch dat het wel kan, dat je soms genoegen neemt met iemand die misschien niet de liefde van je leven is, maar dan hoeft het niet per definitie slecht te zijn.
Als zoiets gebeurt is het wel noodzakelijk, om los van die ander waar je gevoelens voor hebt, je relatie goed onder de loep te nemen.
Stel die ander is er niet, was je dan wel tevreden met je huidige relatie??
Als zoiets gebeurt is het wel noodzakelijk, om los van die ander waar je gevoelens voor hebt, je relatie goed onder de loep te nemen.
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:25
quote:swirly schreef op 16 augustus 2011 @ 13:56:
Als hij wel weg zou gaan bij haar, zou ik overwegen om ook te gaan.
Dan zou ik dus sowieso weggaan. Want als jij blijft bij jouw vriend, is dit heel erg oneerlijk: tegenover hem, maar ook tegenover jezelf!
En alhoewel ik de opening niet meer kon lezen (als zo vaak), snap ik de inhoud heel goed...
Als hij wel weg zou gaan bij haar, zou ik overwegen om ook te gaan.
Dan zou ik dus sowieso weggaan. Want als jij blijft bij jouw vriend, is dit heel erg oneerlijk: tegenover hem, maar ook tegenover jezelf!
En alhoewel ik de opening niet meer kon lezen (als zo vaak), snap ik de inhoud heel goed...
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:40
quote:miss_sparkle schreef op 16 augustus 2011 @ 14:20:
Ik denk toch dat het wel kan, dat je soms genoegen neemt met iemand die misschien niet de liefde van je leven is, maar dan hoeft het niet per definitie slecht te zijn.
Eens! En ik vind het eigenlijk ook vreemd dat er nog niemand anders zich hierbij aansluit. Ik denk dat er namelijk velen zo denken maar dit gewoon niet hardop durven zeggen.
Ik ben heel gelukkig met mijn relatie, maar heb ook wel eens "hartpijn" om een andere man, waarvan we beiden weten dat het nooit iets zal worden omdat dingen nu eenmaal anders zijn gelopen. Thats life!
Eens! En ik vind het eigenlijk ook vreemd dat er nog niemand anders zich hierbij aansluit. Ik denk dat er namelijk velen zo denken maar dit gewoon niet hardop durven zeggen.
Ik ben heel gelukkig met mijn relatie, maar heb ook wel eens "hartpijn" om een andere man, waarvan we beiden weten dat het nooit iets zal worden omdat dingen nu eenmaal anders zijn gelopen. Thats life!
dinsdag 16 augustus 2011 om 15:16
Dat je soms eens wegzwijmelt van hoe het geweest zou kunnen zijn met een bepaald iemand, dat snap ik wel, in een melancholische bui of zo. Maar dat is wat mij betreft meer een soort dromen van hoe iets zou kunnen zijn als ik meerdere levens zou hebben of zo. Want als ik het gevoel heb, had ik maar, of dat ik liever dat alternatieve gedroomde leven had gehad en dat blijft voorbij een melancholische bui, dan ga ik daar mee aan de slag. En vertellen aan een ander? No way! Die melancholische bui ga ik een ander niet mee lastig vallen en al helemaal niet gek mee maken. Ik heb ook echt het idee dat die ander bezig is om even zijn marktwaarde te testen of even wat spanning te halen die er thuis niet meer is. En dat zou ik heel onaantrekkelijk gedrag vinden.
dinsdag 16 augustus 2011 om 19:44
dinsdag 16 augustus 2011 om 21:03
Precies. Bovendien lijkt met vlinders in je buik iedereen wel de liefde van je leven. Als je daar telkens gehoor aan moet geven kan je wel aan de gang blijven. Er zijn veel redenen om te blijven, er zijn er net zoveel om te gaan. De zogenaamde wetmatigheden die hier regelmatig voorbij komen, zijn in de praktijk lang niet altijd de enige juiste weg.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dinsdag 16 augustus 2011 om 21:12
quote:champoepel schreef op 16 augustus 2011 @ 19:44:
Oké, maar een vraag dan nog.
Wat moet je dan als je dus de liefde van je leven tegenkomt en die gaat idd toch door met zijn/haar relatie?
Je weet zeker dat hij/zij HET is, maar kan dus niet?
Eeuwig alleen blijven dan?
Want ieder ander na de liefde van je leven is dan tweede keuze.
Champoepel, betekent dat dat jij het goed zou vinden als je partner, die voor jou de liefde van je leven is, jou als zijn tweede keuze zou beschouwen? Zou je bij die partner blijven?
En je kunt na die ene 'liefde van je leven' toch weer iemand tegenkomen die nog meer de liefde van je leven blijkt te zijn?
Wat moet je dan als je dus de liefde van je leven tegenkomt en die gaat idd toch door met zijn/haar relatie?
Champoepel, betekent dat dat jij het goed zou vinden als je partner, die voor jou de liefde van je leven is, jou als zijn tweede keuze zou beschouwen? Zou je bij die partner blijven?
En je kunt na die ene 'liefde van je leven' toch weer iemand tegenkomen die nog meer de liefde van je leven blijkt te zijn?
donderdag 18 augustus 2011 om 17:35
quote:champoepel schreef op 16 augustus 2011 @ 19:44:
Daar ben ik het niet mee eens. Die ene man kan nu de liefde van je leven (lijken te) zijn, maar alleen de toekomst zou kunnen uitwijzen of dit ook altijd zo blijft. Waarom stranden er anders zoveel relaties van stellen die pas samenwonen, scheiden mensen die getrouwd zijn, gaan mensen die kinderen hebben uit elkaar? Die mensen hebben allemaal ooit gedacht dat ze de ware hadden gevonden.
De man na 'de man die HET is maar je niet wil' hoeft dus zeker geen 2e keus te zijn, zolang je niet bij hem bent 'omdat die ander je niet wil' maar gewoon omdat hij leuk, lief, blablabla is en omdat je van hem houdt.
Daar ben ik het niet mee eens. Die ene man kan nu de liefde van je leven (lijken te) zijn, maar alleen de toekomst zou kunnen uitwijzen of dit ook altijd zo blijft. Waarom stranden er anders zoveel relaties van stellen die pas samenwonen, scheiden mensen die getrouwd zijn, gaan mensen die kinderen hebben uit elkaar? Die mensen hebben allemaal ooit gedacht dat ze de ware hadden gevonden.
De man na 'de man die HET is maar je niet wil' hoeft dus zeker geen 2e keus te zijn, zolang je niet bij hem bent 'omdat die ander je niet wil' maar gewoon omdat hij leuk, lief, blablabla is en omdat je van hem houdt.