pff mijn man...

15-08-2011 11:55 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zitten we in een verhuizing.

Mijn man is samen met broer en vader al een maand bezig om het huis klaar te krijgen.

Nu weet ik dat verhuizen stressvol is maar na mijn mening slaat zijn gedrag op het moment wel alles.

Al een paar weken hebben we ruzie over geld.

Hij vind het nodig om 30 euro per dag te besteden aan boodschappen coor hun in het nnieuwe huis daarnaast is ook elke dag friettent erg normaaldat is ook weer 20 euro en er word 30 euro gepint waar ik nietvan weet waar het heen gaat.

Ik vraag hem al 2 weken om bonnetjes voor overzicht maar krijg niks.

Na gisteren weer zo'n bedrag en hem weer vragen krijg ik alleen als reactie wij moeten ook eten.

Ja tuurlijk...maar zo duur?

Vervolgens krijg ik net een boos telefoontje van zijn moedet
Hm touchescreen phone maakt er wel erg mooie woorden van.

Excuses
Lee, een "man" die zijn mammie laat bellen om zijn vrouw af te zeiken, die moet je niet willen.
Goed plan Lee, om morgen even met je hulpverleenster te bespreken! Je huis wordt overgenomen door twee lamballen die jou geen ruimte gunnen en je praktisch bestelen, en jij doet er even hun verzorging en vier kinderen bij.... kan niet hé?
Lee, die mevrouw kan je misschien wel verder helpen. Durf je met haar te praten over de situatie en haar eerlijk uit te leggen hoe het er voor staat?

En als het niet kan, misschien kan ze je dan wel doorverwijzen.

Ik zou iig wel kijken of je op zeer korte mijn wat hulp van iemand kunt krijgen. Je komt financieel in de knoei te zitten en als dat uit de hand loopt, dan zit je straks misschien wel helemaal zonder huis. Laat je alsjeblief goed adviseren, er zijn zoveel mensen die je wel willen helpen, maak daar gebruik van.

Misschien is het mogelijk om je kindjes even naar de buurvrouw te brengen voor oppas terwijl je bij de bank een nieuwe rekening gaat openen en daarna gelijk doorgaat naar de uitkeringsinstantie om je nieuwe rekeningnummer door te geven.
Lee,

heb je voor het nieuwe huurhuis een borg?

Sommige woningbouwverenigingen vragen daarom.

Maar ik weet niet of je die door je uitstel van datum al hebt moeten betalen?
80euro per dag dat moet je ook niet te lang doen ,kan je het huis weer verkopen .leg hem gewoon voor zijn neus wat voor rekeningen er betaald moeten worden .of geef hem een rekenmachine iedereen weet toch dat dit niet kan en jij moet ook eten met je kids .
quote:_minny schreef op 15 augustus 2011 @ 15:40:

[...]

Inderdaad, niet wachten tot hij alles af en verhuisd heeft. Dat kan namelijk heeeel lang gaan duren. En een klusjesman zou uiteindelijk minder kosten, als ik het allemaal zo lees.Nee, dat kan tot de 29ste duren, want dan moeten ze uit hun huidige huis. Da's twee weken.
Goed gekozen topictitel! Dekt aardig de eerste lading.

Pfffffff....... Wat een 'man'!

Sterkte Lee, lastige situatie dit.
Lee, heb je vanavond nog iets gedaan of gezegd toen je man en je zwager thuis kwamen voor het eten?

Heb je nog met je man gesproken over de rekeningen die eind van de maand betaald moeten worden en dat je niet weet waar je het geld vandaan moet halen? Heb je nog gevraagd wat ze vandaag geklust hebben en wanneer het af gaat zijn zodat jullie kunnen verhuizen? Heb je je zwager nog gevraagd om iets bij te gaan dragen aan de extra kosten die jullie nu maken omdat hij erbij woont?

En heb je nog nagedacht over wat hier vandaag allemaal is gezegd, heb je iets aan onze tips gehad om een aparte bankrekening te openen en te zorgen dat je man niet meer bij het geld kan? Weet je al wat je gaat doen?

Succes morgen met die maatschappelijk werkster, ik hoop dat je je verhaal bij haar durft te doen! Kom je morgen nog even vertellen hoe het ging?
Ik heb een vraag aan de forumsters hier. Wat schoonmams zegt over dat zij de kinderen komt weghalen kan niet kloppen. Maar is het niet zo dat man meer kans maakt dan TO om de kinderen het meest bij zich te hebben (als co-ouderschap niet werkt) omdat hij de hoofdverzorger was toen TO nog werkte? En moet zij hem in dit geval alimentatie betalen?

Ik weet het niet, maar voor TO wel handig om vast over na te denken mocht ze uit het huwelijk willen stappen.
Op dit moment is zij hoofdverzorgster, dat telt toch meer dan het verleden. En Alimentatie...van wat?! Lijkt me zeer sterk dat dat zomaar kan. Bovendien, het huis staat op haar naam. Even lullig gezegd, ik denk niet dat de kinderen worden toegewezen aan iemand die feitelijk dakloos is, want dat is ie als ze m eruit zet.
Ja, de meestverdienende moet altijd wel alimentatie betalen. Geen idee hoe dat werkt als je een uitkering krijgt...?
quote:Primabella schreef op 16 augustus 2011 @ 00:24:

Ik heb een vraag aan de forumsters hier. Wat schoonmams zegt over dat zij de kinderen komt weghalen kan niet kloppen. Maar is het niet zo dat man meer kans maakt dan TO om de kinderen het meest bij zich te hebben (als co-ouderschap niet werkt) omdat hij de hoofdverzorger was toen TO nog werkte? En moet zij hem in dit geval alimentatie betalen?

Ik weet het niet, maar voor TO wel handig om vast over na te denken mocht ze uit het huwelijk willen stappen.

Klopt inderdaad niet wat die schoonmoeder uitkraamt. Grootouders kunnen in dit geval alleen bezoekrecht eisen (en dan ook alleen in de papa zijn tijd met de kinderen, als de ouders uit elkaar zijn), geen voogdij. Misschien dat dit anders ligt als de kinderen extreem verwaarloosd werden. Hoe dan ook, als je een kind hebt en iemand hint ook maar dat ie je kind gaat afpakken, dan is dat op z'n zachtst gezegd niet leuk om te horen.

Wat voogdij betreft tussen TO en haar man, ze leeft nu van een uitkering, maar volgens mij is zij wel meer gemotiveerd in het zoeken van een baan (als werken nog mogelijk is met haar reuma). Haar man doet helemaal niets om een nieuwe baan te vinden, zijn WW recht is verlopen, hij zal waarschijnlijk ook alleen brieven hebben verstuurd voor vacatures die niet aansluiten bij zijn skills. Over alimentatie betalen aan haar man, ik neem aan dat de hoogte hiervan toch wel inkomensafhankelijk is.

TO, ik ken je niet en ga alleen af op wat je hier schrijft. Zo te lezen regel je alles in het huishouden en in de opvoeding/verzorging van je kinderen. Gelukkig staat dit nieuwe huurhuis ook op jouw naam en zal je man die moeten verlaten mocht het zo ver komen. Hoe kan het trouwens dat je inwonende zwager niets bijdraagt in het financiële plaatje en gewoon als parasiet leeft van een gezin dat een uitkering heeft? Dat het niet in hem op komt om mee te betalen, en het niet in je schoonouders op komt om hem daarop te wijzen, vind ik echt beschamend. Lijken net leechers, die schoonfamilie en man van je.
Als zij de kinderen heeft dan zal ze niet zo snel alimentatie hoeven betalen aan man, zeker niet met haar lage inkomen. En man is straks dakloos en zit zelfs zonder inkomen, dus ik vrees voor hem dat de kinderen mooi bij moeder blijven.
Lee24, heb je een goed gesprek gehad met de maatschappelijke werkster? Ben je voor jezelf alles eens op een rijtje aan het zetten?
quote:emaille schreef op 16 augustus 2011 @ 08:48:

Ja, de meestverdienende moet altijd wel alimentatie betalen. Geen idee hoe dat werkt als je een uitkering krijgt...?Als je de kinderen krijgt toegewezen is er al een bedrag nodig voor hun verzorging. Verder lijkt het me sterk dat een rechter Lee onder bijstandsniveau laat leven. Alimentatie zou ik me dus niet druk om maken, man zoekt maar een baan.
Oh wat hoop ik dat dit verhaal goed gaat aflopen, want ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Is er hier niemand die Lee kan bijstaan? Ze lijkt me hulp nodig te hebben en heeft buiten haar schoonfamilie geen netwerk.
Lee, hoe is het gegaan met de maatschappelijk werkster?
quote:katrien_duck schreef op 16 augustus 2011 @ 16:09:

Oh wat hoop ik dat dit verhaal goed gaat aflopen, want ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Is er hier niemand die Lee kan bijstaan? Ze lijkt me hulp nodig te hebben en heeft buiten haar schoonfamilie geen netwerk.

Ik ben het met je eens, Katrien, heeft er iemand al persoonlijk contact met Lee gehad en woont ze bij iemand in de buurt? Iemand die haar kan helpen?

Ik hoop ook zo voor haar dat ze hier goed uitkomt. Weet niet waar het aan ligt, maar het raakt me ontzettend.
Ik heb verder geen reacties gelezen. Maar 70 euro op een dag hahaha. Daar koop ik een hele winkelwagen vol boodschappen mee.
Ik ben ook benieuwd hoe het met Lee gaat.

Misschien dat je (Lee) even kunt laten weten waar je ongeveer woont, zodat forummers je evt kunnen helpen.

Het verhaal gaat mij ook aan het hart en ik denk dat wel meer forummers je willen helpen/adviseren.
Nog niks van Lee, jammer, heb er de hele dag aan moeten denken....
Lee, hoe gaat het nu met je?
Jammer dan, dat TO niet meer terug komt haar haar eigen topic. Maar aan de andere kant, misschien is dat maar goed ook en komt er verandering in haar situatie. Hopelijk werkt ze nu die vent naar buiten.
Of schoonmoeder heeft haar gesommeerd nooit meer op dit forum te komen, voordat ze allemaal rare ideeën krijgt over voor zichzelf opkomen en zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven