Geld & Recht alle pijlers

stom!

16-08-2011 19:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me nu zo stom!

Ben gewoon mijn pincode kwijt van mijn bank! Dacht ik hem eindelijk weer te weten was t nog de verkeerde pincode. 3x verkeerd..

Nu is mijn pas geblokkeerd!

Mamaaaaaaa !!
Ehm. Je bent niet de eerste, en ook niet de laatste.

Wel heel vervelend. Succes.
Even naar de bank bellen.
gewoon morgen even bij de bank langs met legitimatie en opvragen. Bij de Rabo kan het zelfs telefonisch en met een paar dagen heb je hem in je brievenbus
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach, het is nog stommer als je zonder 1 rooie rot cent in je portomonnee over de grens bent, cash wil pinnen om met het openbaar vervoer verder te gaan en DAN 3 keer de verkeerde code intoetst
Ik weet het, maar vind t zo lastig.

Moest net geld overmaken naar iemand, dat gaat dus niet meer..
quote:iry schreef op 16 augustus 2011 @ 19:44:

Ach, het is nog stommer als je zonder 1 rooie rot cent in je portomonnee over de grens bent, cash wil pinnen om met het openbaar vervoer verder te gaan en DAN 3 keer de verkeerde code intoetst Hahahahahaha!! Oh wat erg, en toen??
quote:TheEmpress schreef op 16 augustus 2011 @ 19:47:

[...]

Hahahahahaha!! Oh wat erg, en toen??

Alsof ik het aan mijn water voelde, plukte ik net voor vertrek nog snel een pas uit de la van een nog bestaande maar ongebruikte rekening.

Zo ben ik een paar dagen op krediet doorgekomen.Maar jee wat kneep ik hem even.

Overigens de rest van de dagen ook, geen idee wanneer het pinnen op die pas ook op zou houden.
Verhuis naar een bank waar je je pincode kunt wijzigen in een voor jou onthoudbare code.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij de ING is het zo, dat je pas na 24 tot 48 uur weer gewoon bruikbaar wordt. Bel even met je bank of dat bij jouw bank misschien ook zo is. Ik heb het ook gehad (had als excuus een burnout ), en dan word je ervaringsdeskundige
Ik kan nu waarschijnlijk een week niet op mijn internetbankieren, terwijl ik dus wel rekeningen voor een bep. datum moet overschrijven en MP-verkoop moet checken voor het verzenden.

Tis even niet anders, zodra ik mijn codes mag ophalen en zo weer kan internetbankieren regel ik het meteen.

Met een pincode heb ik het tot nu toe nog niet gehad.
quote:origineel schreef op 16 augustus 2011 @ 20:11:

Bij de ING is het zo, dat je pas na 24 tot 48 uur weer gewoon bruikbaar wordt. Bel even met je bank of dat bij jouw bank misschien ook zo is. Ik heb het ook gehad (had als excuus een burnout ), en dan word je ervaringsdeskundige Nou bij mijn Ing ging het niet zo hoor. Gewoon 5 dagen wachten en je pas weer met legitimatie bij het postkantoor ophalen. Eerste keer pech dat het postkantoor niet meer in mijn dorp zat en nog een keer vergeten mijn legitimatie mee te nemen maar uiteindelijk weer goed gekomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2011 @ 19:43:

gewoon morgen even bij de bank langs met legitimatie en opvragen. Bij de Rabo kan het zelfs telefonisch en met een paar dagen heb je hem in je brievenbus Is dat niet voor de veiligheid dat je het met legitimatie bij het postkantoor moet ophalen? Is bij de Ing tenminste zo.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 augustus 2011 @ 20:17:

[...]

Is dat niet voor de veiligheid dat je het met legitimatie bij het postkantoor moet ophalen? Is bij de Ing tenminste zo.Dat is alleen bij de ING zo, omdat dat vroeger de Postbank was en bij het postkantoor hoorde. Bij andere banken kan je het vrij snel regelen. Bij ABN Amro mag je zelf je pincode kiezen. Ik ben een jaar geleden mijn pasje verloren en had binnen een paar dagen een nieuw pasje in de brievenbus, daarmee moest ik even langs het filiaal om 'm te activeren met een door mij gekozen pincode. Bij ABN Amro kan je ook 24 uur per dag bellen om dit soort dingen te regelen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 augustus 2011 @ 20:17:

[...]

Is dat niet voor de veiligheid dat je het met legitimatie bij het postkantoor moet ophalen? Is bij de Ing tenminste zo.Ik moet inderdaad met legitimatie en afhaalbrief naar het postkantoor, zit ook bij ING.
Ik was mijn pas kwijt en heb hem laten blokkeren. Zal je altijd zien, ik leg de telefoon neer en ja hoor daar was 'opeens' mijn pasje.

Voor zover mijn ervaring gaat, krijg je bij de Rabobank standaard een nieuwe pas en nieuwe pincode. Want toen ik belde dat ik mijn pas had gevonden, kreeg ik te horen dat ze die niet meer konden deblokkeren. ( dit was ook uit veiligheidsoogpunt zei men)

Ik hoop voor jou dat je op vertoon van legitimatie geld kunt opnemen. Dit is namelijk niet standaard bij elke bank. Internetbankieren kan vaak ook in een bankfiliaal, vraag even na of dat nu ook kan. (omdat je geen pasje hebt)

Succes!
dit is dus precies de reden dat ik nooit vaker dan 2 keer een pincode intoets. Als het na de 2e keer weer fout is, bel ik mijn man en vraag hem even in een bepaald boek te kijken wat het nummer nou ook alweer was. heb al mijn pincodes daar opgeschreven..wel zo handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven