Ruzie met moeder
donderdag 18 augustus 2011 om 16:35
Ik woon thuis bij mn moeder, en we hebben altijd ruzie. Om onbelangrijke dingen. Maar vaak lig ik savonds te huilen omdat ik me dan echt niet goed voel. Ik voel me niet meer thuis en vind het niet leuk om uit school thuis te komen. Ik ben liever de hele dag weg dan 5minuten thuis zitten. En ik heb al meerdere malen tegen haar gezegd dat ik haar haat. Ik weet niet meer wat ik moet doen om nog een beetje normaal met haar om te gaan ..
donderdag 18 augustus 2011 om 16:58
quote:ikbenevelyn schreef op 18 augustus 2011 @ 16:55:
nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan
het is mij op die leeftijd 1x gezegd en ik herinner me het nog als de dag van gisteren
ookal meent ze het niet dat soort dingen hoor je als moeder niet te zeggen
heb je welleens gezegd dat ze jou heel erg kwetst met deze dingen?
en wat zegt ze dan?Ze zegt dat ze het dan niet meende ..
nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan
het is mij op die leeftijd 1x gezegd en ik herinner me het nog als de dag van gisteren
ookal meent ze het niet dat soort dingen hoor je als moeder niet te zeggen
heb je welleens gezegd dat ze jou heel erg kwetst met deze dingen?
en wat zegt ze dan?Ze zegt dat ze het dan niet meende ..
donderdag 18 augustus 2011 om 17:01
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 16:58:
[...]
Ze zegt dat ze het dan niet meende ..
En zeg jij dat ook dat je haar niet echt haat? Als jullie beiden dingen zeggen die jullie niet echt menen, is het dan misschien niet handig om een time-out in te stellen als het mis dreigt te gaan? Je voelt zelf wel dat je bloed gaat koken.
Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.
[...]
Ze zegt dat ze het dan niet meende ..
En zeg jij dat ook dat je haar niet echt haat? Als jullie beiden dingen zeggen die jullie niet echt menen, is het dan misschien niet handig om een time-out in te stellen als het mis dreigt te gaan? Je voelt zelf wel dat je bloed gaat koken.
Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.
donderdag 18 augustus 2011 om 17:02
quote:galadriel schreef op 18 augustus 2011 @ 16:57:
Waar heb je ruzie over?
De regels die er in jullie huis zijn?
Wil je meer, dan je mag?
Zet je je tegen je ouders (of alleen moeder) af?
Is het pubergedrag waar je moeder niet oed mee omgaat?
Voor bijna alle gezinnen is de pubertijd een lastige periode, helaas soms met veel geschreeuw en door het overschreeuwen van elkaar wordt niet meer naar elkaar geluisterd.
En schelden is natuurlijk een makkelijke manier om je frustratie op elkaar kwijt te kunnen. Maar dat lijdt wel tot veel verdriet.
En meen je het echt dat je je moeder haat, wat haat je dan?
We hebben ruzie over echt alles, ze maakt van de kleinste dingen een probleem. Voorbeeld ; ik heb vieze schoenen aan. Dan zegt ze ; doe nu die schoenen uit. Ik zeg gwn oke en doe ze uit. En dan begint ze met een preek en begint ze te schreeuwen en dan word ik ook chagerijnig.
Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.
Waar heb je ruzie over?
De regels die er in jullie huis zijn?
Wil je meer, dan je mag?
Zet je je tegen je ouders (of alleen moeder) af?
Is het pubergedrag waar je moeder niet oed mee omgaat?
Voor bijna alle gezinnen is de pubertijd een lastige periode, helaas soms met veel geschreeuw en door het overschreeuwen van elkaar wordt niet meer naar elkaar geluisterd.
En schelden is natuurlijk een makkelijke manier om je frustratie op elkaar kwijt te kunnen. Maar dat lijdt wel tot veel verdriet.
En meen je het echt dat je je moeder haat, wat haat je dan?
We hebben ruzie over echt alles, ze maakt van de kleinste dingen een probleem. Voorbeeld ; ik heb vieze schoenen aan. Dan zegt ze ; doe nu die schoenen uit. Ik zeg gwn oke en doe ze uit. En dan begint ze met een preek en begint ze te schreeuwen en dan word ik ook chagerijnig.
Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.
donderdag 18 augustus 2011 om 17:03
quote:Katherina schreef op 18 augustus 2011 @ 17:01:
[...]
Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.Ik zeg dan ook dat ik het niet meende
[...]
Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.Ik zeg dan ook dat ik het niet meende
donderdag 18 augustus 2011 om 17:04
donderdag 18 augustus 2011 om 17:07
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 17:02:
[...]
Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.Als je nu eens de volgende keer dat ze weer begint te preken rustig blijft? Ouders zijn net mensen, en soms is hun behoefte op dat moment om te preken. Als ze klaar is dan geef je haar een vrolijke kus en zeg je 'dankjewel'. Dat verwacht ze vast niet en als dat een paar keer zo gegaan is, dat stoppen die preken vanzelf wel.
[...]
Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.Als je nu eens de volgende keer dat ze weer begint te preken rustig blijft? Ouders zijn net mensen, en soms is hun behoefte op dat moment om te preken. Als ze klaar is dan geef je haar een vrolijke kus en zeg je 'dankjewel'. Dat verwacht ze vast niet en als dat een paar keer zo gegaan is, dat stoppen die preken vanzelf wel.
donderdag 18 augustus 2011 om 17:22
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 16:44:
[...]
We hebben ruzie over mn vrienden, hoe ik me kleed en school. Er zijn wel andere gezinsleden. Mn vader werkt ver weg dus is niet altijd thuis, en ik heb nog een jonger broertje en zusje.
Kortom: je bent een normale 16 jarige..
Ok, dat kutkind is niet zo fijn van je moeder maar ik weet uit ervaring(ben ook 16 geweest ) Dat je achteraf vaak in zult zien dat je echt het bloed onder de nagels van je ouders kunt halen soms. Verder heel normaal dat je als 16 jarige ruzies hebt over dit soort dingen met je ouders. maar sommige ouders kunnen het niet zo hebben.
[...]
We hebben ruzie over mn vrienden, hoe ik me kleed en school. Er zijn wel andere gezinsleden. Mn vader werkt ver weg dus is niet altijd thuis, en ik heb nog een jonger broertje en zusje.
Kortom: je bent een normale 16 jarige..
Ok, dat kutkind is niet zo fijn van je moeder maar ik weet uit ervaring(ben ook 16 geweest ) Dat je achteraf vaak in zult zien dat je echt het bloed onder de nagels van je ouders kunt halen soms. Verder heel normaal dat je als 16 jarige ruzies hebt over dit soort dingen met je ouders. maar sommige ouders kunnen het niet zo hebben.