Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
@ Kaatje: Leuk dat je het postcrossen weer oppakt..

Mogen de kaarten naar leuke landen?
even kijken:

USA

Rusland

Finland

Belgie

Duitsland

Taiwan

China

Nederland

Oekraïne

Australië

en net nog eentje naar Portugal aangevraagd
Een mooi gevarieerd lijstje.. .
Even een kleine bestelling geplaatst bij art unlimited!
Joepie, nieuw deel!

Zo, even een berg kaartjes aan kunnen vragen (is relatief vergeleken bij sommigen hier) Zes stuks toch ineens:

Wit Rusland

België

Duitsland

USA

Wit-Rusland

Finland

Zijn er nu nog 14 onderweg naar hier als het goed is.

Maar de twee allerleukste kaartjes zaten zojuist in de brievenbus: Ladies dank!!! Echt super leuk om viva meet kaartjes te ontvangen. Volgende keer schrijf ik mee. Fijn dat het zo gezellig was.

Ga mijn nieuwe postzegels nu toch ook maar eens bij pmk bestellen. Nog steeds de saaie gewone gedaan. Dank voor het overzicht alvast.

Steph echt super goed bezig jij! Hoeveel wil je er nog af hebben nu?

Juuf, al gebeld? Ik dacht eigenlijk dat er qua leraren ook zo'n tekort was, maar blijkbaar verschilt dat per regio dan? Of is het op basis scholen niet zo? Hopen op een zwangerschapsverlofje dan maar... Kun je gelijk lekker lang invallen.

Tine, gaat het werken een beetje? Fijn dat je weer lekker je eigen clubje kan ordenen. Enne... wat een leuke mannen nieuwtjes toch... Hoop leuke kijk en geniet momenten om vast in je zak te steken! Om te beginnen.

Noa-Lynn, ooowww... kittens. Ik moet ze echt niet zien, neem er ook gelijk weer eentje mee. Maar onze kat is al ruim 9 en die gaat het echt niet meer goed vinden, al dat jeugdige geweld om haar heen. Begint een oudere sok te worden nu, lekker huiselijk is ze. Benieuwd hoe het met Luca gaat als Tygo erbij komt.

Neferisis, inmiddels hersteld van de terreur die bioscoop heet. Trommelvliezen weer op orde? Die 3D brillen zijn hopeloos. Soms wel heel erg leuk om een film in 3D te zien, maar vind het even zo vaak weinig meerwaarde hebben.

Veel plezier in Amsterdam!

Ligaa, leuke nieuwe aanwinsten! Was net aan het schrijven hoe beheerst ik je vond met aanschaffen. Maar ik lees dat je net besteld hebt hahaha. Goed zo! Hoe is het met je? En met moeders?

Snjokorn, leuke kaarten. Fijn dat je weer tijd over hebt

Melice, Dank voor het aanbod, maar dat soort kaarten verstuur ik eigenlijk nooit. Mocht het een dringend verzoek van iemand zijn wel, maar ben het nog niet tegengekomen.

Sunflowers, balen van die flauwe kaarten! En dan ook nog zo achter elkaar. Blijft onbegrijpelijk. Gelukkig doe jij wel je best om wat leuks te vinden. Moet zeggen dat ik dat zelf ook altijd wel een sport vind hoor, een leuke passende kaart vinden. Geniet ik net zo van.

Stereo, wat leuk dat je een lekkere start had met je klas! Na de vakantie altijd weer even een tegenvaller hè, zo in het werk ritme. Erg vermoeiend. Heb nog steeds off the map op de harde schijf staan en niet gekeken. Ga ik gelijk veranderen vanmiddag. Het mooie weer blijft toch uit, hier alles grijs en grauw. Dus kan wel

La-lady, inmiddels kaarten van Bea en co? Jammer van de kaarten. Ik heb het ook zo geleerd. Gewoon direct kopen!

Kaatje, hug: wat fijn je te zien hier! Hoe is het met je?

Kozoo, nog nieuws over .... ga nog even kijken of je elders nog een update hebt geschreven.

@ all:
Gisteren in Mokum doorgebracht, genoten van het prachtige weer. De missie van dochter was niet helemaal geslaagd: geen kerrie kleurige/mosterdgele broek gevonden, maar wel mooie kralen en een vest om in te wonen.

Ik heb twintig kaartjes aangeschaft: cityviews en filmsterren.

Bij thuiskomst lagen er vier prima kaarten op mij te wachten, was er weer een kaart expired geraakt, maar kwam ook mijn 600ste hurray binnen. Uiteindelijk maar twee kaarten aangevraagd: Rusland (kat) en Japan (brievenbus).

@Steph > had je die Auschwitz kaart ter plekke gekocht? Het lijkt mij een heftige plek om te bezoeken.

@Ligaa > molletje is leuk, maar ik vond die kaarten bij de stripwinkel in Utrecht toch echt te duur.

@Kozoo > af en toe je Duits afstoffen is een goede braintraining: naamvallen, hoofdletters und so weiter...

@Snjokorn > niet elke kaart uit NL hoeft een molenlandschap te zijn.

@La-lady > het wordt steeds leuker, alhoewel je soms een dip kunt krijgen als er kort na elkaar een paar suffe kaarten in de bus vallen. Het uitzoeken voor een nieuw profiel blijft een feestje.

@Fiet > waar mag de nieuwe kaart naar toe? Weer naar een lange-adem-land?

@Noa-lynn > veel plezier met het sorteren!

@Kaatje > is de zomerstop officieel opgeheven? En verloopt de strijd tegen de kilo's nog steeds succesvol?

Na een luierochtend moet nu de werkmodus maar eens aangezet worden, tot later!
@Noa78 > alles goed met de familie?

Mijn trommelvliezen kunnen weer genieten van klassieke muziek. Ik ben begonnen met studeren voor een uitvoering in oktober, zo langzamerhand komt er weer eelt op de vingers.
Hier ook weer wat PC activiteit. Kaartje van de meet is aangekomen is Duitsland. Haar eerste kaartje van PC en ze was er erg blij mee

Verder 1 expired en 2 hurrays. Ik mag er inmiddels 7 versturen en de nieuwe kaartjes gaan naar Nederland, Japan, Brazilie & Finland. En ik heb zelf ook nog een kaartje uit Engeland ontvangen.

Steph, feli met de eerste 10 kilo eraf, knap hoor!! Ik heb nu ook zo'n wii sportprogramma, maar ik hou het niet vol. moet stoppen met roken!

Tine, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad bij de meet!

Noa_lyn, ik vind Tygo een hele leuke naam! Al helemaal voorbereid op de komst van de kleine?

Neferisis, ik kan ook niet tegen die 3D brillen. Krijg ik ontzettend koppijn van. Doe mij maar lekker analoge films ;)

Kaatje, leuk dat je weer wat actiever gaat PCen!

Noa,

Verder leef ik ernstig naar mijn vakantie toe. Ik wil zon, zee & strand! En vooral even geen werk
Ha! Korte adem dit keer, een kaartje naar NL (volgens mij niet iemand van hier). Ze wil een kleurrijke kaart, ik kan alleen niet kiezen!

@ Nef: wat heb je voor soort uitvoering in oktober? Welk instrument speel je?

@ Ligaa: heb net eens zitten snuffelen op de site van AU, wat word ik daar hebberig van! Heb jij ze gewoon online besteld? Zag nl dat ze een winkel hebben in Amsterdam, ga ik misschien maar eens langs na het werk! Jammer dat ik eigenlijk echt geen kaarten meer mag kopen van mezelf, mijn voorraad te sturen kaarten is zo aanzienlijk veel groter dan mijn ontvangen kaarten, dat ik me echt even moet inhouden
Sunlight over me no matter what I do
Steph, dankje.. ik vind het ook maar vreemd waarom ze niets registreert.

Noa-lynn, leuke naam!

Hoi Tine!

Neferisis, helaas nog steeds geen telefoongerinkel. Haha, een hele ervaring in de bios dus! Ik kan geen 3D films kijken, ik word daar heel duizelig en misselijk van. Familiekwaaltje, mijn broertje heeft het ook.

La-lady, ben benieuwd hoe lang je het vol gaat houden om geen nieuwe kaarten te kopen. Leuk he, de juiste kaarten uitzoeken.

Kaatje, fijn om je hier weer te zien. En direct al goed bezig met 10 aangevraagde adressen.

Ligaa, was het een kleine grote bestelling bij AU?

Noa, ik hoop inderdaad op een zwangerschapsverlof of iets anders langdurigs. Voor zover ik weet is het in het hele land (m.u.v. het westen) moeilijk om aan een vaste baan te komen in het basisonderwijs. En vooral nu er vanwege de bezuinigingen veel leerkrachten 'herplaatst' worden op andere scholen. Maar ooit zal er voor mij ergens een vaste plek zijn, hoop ik.

Poezels, wanneer begint je vakantie?

Vandaag (nog) geen PC-post ontvangen, behalve een nieuwe lading postzegels van PMK. Ik verbaas me iedere keer weer over de combinaties, nu heb ik weer andere bedragen en dus andere zegels.
Nog geen hoera's van chinezen, russen of amerikanen (meer smaken had ik geloof ik niet), dus kom hier de boel maar onveilig maken.

Neferisis, deze molletjes waren maar 50 cent per stuk! Hoezee! Jammer dat je dochter geen kerrie kleurige/mosterdgele broek heeft gevonden, lijkt mij ook superleuk om te hebben!

En 600 hurrays dat is wel een dansje waard

Noa, ik moest mezelf even troosten door te gaan iShoppen. Ik zou naar een heel leuk evenement dat officieel morgen begint (we gaan altijd al op donderdag), maar kan niet gaan door slechte gezondheid.

juuf, maar 12 kaarten bij AU, had deze al een tijd in bestelling staan en dacht nu ga ik ze eens bestellen!

Fiet Misschien kun je jezelf toch overtuigen dat je wel kaarten mag kopen, lukt mij ook wel eens. Ik heb het online gekocht, bij mijn kaartenwinkel heb ze ook wel AU, maar niet de hele collectie. Als je een AU winkel in de buurt hebt zou ik daar zeker eens gaan kijken. Zelf nog nooit geweest.

Noa_lynn, Tygo is ook door mij goedgekeurd. Ik vind het ook altijd wel grappig als de katten dezelfde voorletter hebben, bijvoorbeeld Luca en Leo
Noa_lynn, Ja het was Klausdermaus. Gekke kat.

Leuk dat jij een kaart kreeg voor jouw kat..... En Tygo is een stoere naam (wel ook een jongensnaam, dat wilde je toch niet?).

Kaatje, leuk je weer aan het pc-sen te zien. En een leuke lijst zeg.

Noa, ik moet er nog 10kg vanaf. Komt wel ik heb tot aan mijn verjaardag (ergens in maart). Graag gedaan van de kaart, geen idee wie hem verstuurde.

Neferisis, wij zijn er vorig jaar geweest. Vriend wilde er altijd al heen, en dit keer zat hij bij de rondreis Polen/Slowakije.

Gelukkig heeft je dochter niet zo'n broek kunnen vinden. En jij wel kaarten, had je er nog niet genoeg??

Fiet ze zitten idd in Amesterdam (ook in Alkmaar) dus als je toch vlakbij werkt zou ik erheen gaan. Volgens mij heeft iedereen hier wel bij AU ooit een bestelling gedaan.

Poezels, GEWOON DOEN *geeft een schop onder je kont*. En stoppen met roken ook doen (makkelijk praten heb ik die nog nooit heeft gerookt).
Ik haat regen, zeker nu we een lekkage hebben. Offerte zou maandag worden gemaakt, niets in de bus ....Nu wachten op de mail.

*sorry moest eruit*
@Steph: Tygo past volgens mij goed bij mijn voorkeuren .

Het mocht geen Poekie of een andere verzonnen naam zijn.

Voorkeur voor een naam:

> Iets dat past bij Luca,

> Kort, krachtig en stoer!

> Graag een echte mensennaam, geen Poekie.

Dankjewel allemaal voor het 'goedkeuren' van de naam voor mijn lieve kleine kitten, ist al bijna 11 september?? .

Ik ben zo benieuwd wat Luca van het kleine beestje gaat vinden.

Ik heb het voer voor Tygo in huis en als tijdelijke kattenbak gebruik ik denk een doos, heb zelfs 2 gewone kattenbakken in huis (meer uit luiigheid dan noodzaak) mochten de heren niet op dezelfde bak willen.

Zelfs het kraambezoek (mijn naaste buuf en dr zoontje) vroeg al om een uitnodiging .

Qua postcrossing heeft mijn bovenbuurman een kaartje bezorgd bij mij op de mat, die zal tussen zijn post hebben gezeten.

Was een kaartje uit Zweden van een topic van het officiele forum.

Ook kreeg ik vandaag mijn flower fairies postcardbook binnen.
Twee offcials en een RR van Unesco.

En kan die regen ophouden? (offerte is binnen en goedgekeurd, morgen dakdekker bellen voor een noodreparatie.
quote:steph schreef op 18 augustus 2011 @ 22:21:

Twee offcials en een RR van Unesco.

En kan die regen ophouden? (offerte is binnen en goedgekeurd, morgen dakdekker bellen voor een noodreparatie.

Ik zal een zonnedansje doen voor je..

Beterrr dat de offerte nu binnen is, lekkage is echt zo niet leuk
Wat lief.
Na 2 dagen in, op, bij & rondom mijn brievenbus te hebben gestaan & 1 getraumatiseerde postbode later heb in een super kaartje mét SCHAAP gekregen!!!

Noa_lynn, dank je wel!!!
Er zijn weer drie kaarten aan de collectie toegevoegd. De hurrays (o.a. kaartje van de meet naar DL) vliegen mij om de oren, maar ik heb op het moment last van een writers block en heb zodoende nog geen adressen aangevraagd.

@Poezels > spot ik daar een schaapachtig lachje?

Wat een heerlijk vooruitzicht: zon, zee en strand. Hopelijk hoef je niet al te veel pisdagen meer op het werk door te brengen. Stress is niet bevorderlijk voor het stoppen met roken, misschien lukt het op vakantie?

@Fiet > ik speel harp in een ensemble. Ik ben het jongste lid (in ervaring, niet in jaren) en er wordt van alles gespeeld: klassiek, Keltisch en pop.

Ik ben met een grote boog om de AU heen gelopen, want ik weet dat ik dan toch voor de bijl ga.

@Ligaa > dochter en jij hebben kennelijk dezelfde smaak qua kleding, ik zag op een foto van jou een bekend shirt langskomen.

Ik dans even mee, goed voor de calorieën: "swing" & "jump"!

@Juuf > wellicht kun je je nog bij andere stichtingen inschrijven voor een inval job?

@Steph > geen fan van mosterd & kerrie? Nog aan het dweilen geweest vannacht? Komt die dakdekker een beetje snel, want zondag gaan de kranen flink open.

@Noa-lynn > flower fairies zijn zo zoet, had vroeger mijn schoolagenda vol met nagetekende elfjes.

Man is naar NK zeilen vertrokken, ik hoop maar dat de weergoden geen roet in het eten gooien.
Ach Neferisis, arme jij een writersblock Hopelijk komt de schrijf zin snel terug.

We hebben niet gedweild want het lekken viel mee, desondanks dat het hier lang lelijk deed.

Ik had gisteren een envelope gekregen met 'Unescokaarten', ik kende die plaats niet dus opgezocht............Geen Unesco. Heb maar de host van die RR gemaild. Verder waren het ook nog drie dezelfde, wat niet mocht.
Ja! Ik doe weer mee, en gelijk geluk want ik heb een hele mooie kaart gekregen uit Belarus (een portret) en een hertenkaart uit Duitsland. Ook mijn kaarten van AU en 2 gratis tomatendieet kaarten (haha heb er nu drie van).

Mijn molletjes heb ik nooit gekregen
Ligaa
Tante Pos bracht een Siberisch icoon langs, not my cup of tea.

@Steph > soms pakken die RR's verkeerd uit.

@Ligaa > heb je nog contact gehad met de molletjesleverancier? Misschien hebben ze de verkeerde mollengang genomen?
Hoi dames,

Hier een van de eigenaren van Cardcetera - zoals jullie terecht al ergens hadden opgemerkt, bent ik zelf ook een fervent postcrosser (geloof dat ik een aantal namen hier ook herken van het Postcrossing forum - mits mensen daar dezelfde naam gebruiken?). Is ook de voornaamste reden dat we de shop zijn gestart Super om te zien dat jullie onze shop al bij de leuke adressen rekenen! Daar zijn we heel blij mee. En om er voor te zorgen dat jullie ons nog leuker / onweerstaanbaarder gaan vinden: sinds vandaag is iDeal betalen mogelijk bij ons! Ik had gelezen dat jullie dat wel een gemis vonden.

Groetjes!
Iphigenie,

Wat super dat we nu ook met ideal kunnen betalen, dat was voor mij de reden om nog niets te bestellen. Kom nu wel heel erg in de verleiding om iets te kopen.

Mijn pc-forumnaam is ietsie langer maar begint wel met Steph.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven