Mode & Beauty alle pijlers

Bril brrr

18-08-2011 22:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een bril op mijn slurf.

Ik heb al zo'n 30 jaar lenzen in gehad en had wel een simpel brilletje ernaast maar echt voor thuis enzo. Nu heb ik problemen met mijn ogen en mag ik geen lenzen meer in.

Ben best wel een beetje ijdel dus ik heb een goed montuur uitgezocht en heb lichte/dunne glazen uitgezocht want ik heb -7 en wou liever geen jamglazen.

Nou zit ik te klooien met make up. Mijn ogen lijken best klein achter de glazen en ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen in hoe ik het beste mijn ogen kan opmaken zodat ze wat minder klein (en moe) lijken.
Optimist tot in de kist!
Check youtube filmpjes!
Kies vooral lichte kleuren. Dus geen knalblauw of groen zoals je weleens ziet. Als je een bril hebt die sterk vergroot, zie je er al gauw uit als Bassie.

Licht maakt groter.
Bril op je slurf

Het enige wat ik doe is de make up wat meer aanzetten. Iets zwaarder dan zonder bril dus.

Maar da's wel heel algemeen, verder heb ik er niet zoveel verstand van.
Hoi Splint, jij hier?

Mijn ogen lijken gewoon ineens heel klein, best logisch maar ook even wennen dus.

Ik ben nooit zo uitgebreid met make up en zoek gewoon wat simpele truukjes.

Bedankt Bloemetje. Heb al wat bekeken maar op Youtube zie je v die visagistes met zo'n waterverfdoos met 30 kleurtjes ofzo. Heel leuk hoor maar voor alledag wel een boel gedoe.

Wifra, neutralere tonen dus? Ga ik proberen. Geen zin in een Bassie complex, had ooit heel lang geleden zelf ge-experimenteerd met haar bleken enzo nou toen was ik echt net Bassie
Optimist tot in de kist!
Naar de Douglas en je op laten maken!

Heb ik gedaan toen ik voor eeuwig en altijd een bril op moest, ze kon mij mooi adviseren hoe ik mij het beste op kon maken. Inmiddels gebruik ik al jaren de make-up die zij voorgedaan en aangeraden heeft.
This is not kosher!
Ja Fantje, ik hier! *stalk stalk*

Ik vind dat je het advies van Wellhello maar moet opvolgen. En omdat ze daar bij jou vast geen Douglas hebben, kom je maar lekker hierheen.
Ik woon in Calgary, hier geen Douglas maar verder wel een goede tip om naar een cosmetische speciaalzaak te gaan.
Optimist tot in de kist!
Ja, goeie Splint, en daarna een "make up" meet!
Optimist tot in de kist!
Jaaa!!
Oef, heerlijk als mensen vinden dat je gelijk hebt!
This is not kosher!
Voor de doe het zelf:

Ik heb amandelvormige ogen en ze lijken groter als ik een heel dun zwart lijntje net boven mijn wimpers maak. Een lichtbruin streepje maakt het dan af.

Maar bij mijn zussen staat het voor geen meter, zij hebben een andere vorm van ogen.
Ik gebruik; highlighter onder wenkbrauw en aan de binnenkant van ooglid. Bruin op het ooglid, en op het botje (kan het even niet beter uitleggen) en blauwgroen oogpotlood. Beetje mengen et voilá. Maar dat zijn de kleuren die bij mijn ogen/haar/huid passen, is voor iedereen anders. Smokey effect geeft meer diepte.
This is not kosher!
Hier -9 en -10 en dus ook hele kleine oogjes achter bril.

Wat ik zeker nodig heb is mascara, en veel mascara, anders lijkt het alsof ik geen wimpers heb.

Voor de rest gebruik ik gewoon wat goed staat bij me. Je ogen lijken sowieso kleiner, wat je ook gebruikt. Je moet ze natuurlijk niet met zwarte oogschaduw gaan dichtsmeren , maar bij zo'n sterkte maakt het niet zoveel uit welke kleuren je gebruikt. Het effect van je bril is en blijft er.
Irritant he, die kleine oogjes met een bril. Nou kan ik geen tips geven, aangezien ik geen make-up draag met een bril op. Gelukkig kan ik wel nog lenzen dragen, want make-up opdoen met -16 is echt niet te doen.
Geen lijntjes in je ogen ( zo'n kohl lijntje) want dan lijken je ogen nog kleiner. Zeggen ze.
Een nude of wit lijntje op/in de plooi van je onderste ooglid. Maakt groter en oogt frisser. Als je nog een andere kleur lijn zet daar, niet helemaal dichtmaken maar tot halverwege je oog laten lopen.

Een licht grijs of zilverkleurig oogpotlood voor een lijn langs je bovenste wimperrand. Kies bij voorkeur een matte kleur oogschaduw in een lichte tint (geen metallic of veel glim). Gebruik mascara (maar ook weer niet te veel). Een beetje highlight in je binnenste ooghoek haalt je oog optisch ook naar voren en vergroot. Eventueel wat highlight onder je wenkbrauw en je wenkbrauwen netjes in model maken.
ehm... Ik zal wel een superdombo zijn, maar wat is "de plooi van je onderste ooglid"? We hebben toch maar één ooglid (boven ons oog) en waar zit daar een plooi?
Ze bedoelt het waterlijntje denk ik. Waar je ogen elkaaraken als je ze dichtdoet.

Ik heb ook vaak een bril op, en ik moet dan echt meer make up gebruiken. Ik trek een fifties eyeliner lijn die voorbij de buitenkant van m'n oog steekt en een wipje omhoog maakt. Vervolgens flink veel zwarte mascara op m'n bovenste wimpers en ik kan er weer mee door.
quote:Katherina schreef op 19 augustus 2011 @ 11:01:

Ze bedoelt het waterlijntje denk ik. Waar je ogen elkaaraken als je ze dichtdoet.

Inderdaad.
Ok, bedankt! Ik ben ook brildrager, maar niet zo'n geoefende make-upper
quote:Katherina schreef op 19 augustus 2011 @ 11:01:

Ze bedoelt het waterlijntje denk ik. Waar je ogen elkaaraken als je ze dichtdoet.Wow, dat is knap. Als ik mijn ogen dichtdoen, raken mijn linker en rechter oog elkaar toch echt niet... Mijn 2 oogleden, het bovenooglid en het onderooglid, raken elkaar dan wel.
Bedankt, hier kan ik wat mee. Heb al witte eyeliner gekocht en een nieuwe kleurdoos Nu gaan oefenen!
Optimist tot in de kist!
Is ogen laten laseren geen optie voor je?
Ik vind zonder lenzen in make up op doen, ook moeilijk. Je ziet het gewoon niet goed.

Ik doe s'morgens eerst de lenzen in en dan de make-up op. Aan het eind van de dag of s'avonds doe ik de lenzen uit en de bril op. Een enkele keer gaat meteen de bril op maar dan moet ik wel zitten pielen om de make-up er op te krijgen.

Ik heb -10 en -11,5.

Ik heb sowieso een spiegel die vergroot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven