Op vakantie

19-08-2011 10:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
...helaas niet met mij!

Vriend wil op vakantie gaan met zijn werk. Nu denk je? Prima dus. Niet prima dus. Zijn afdeling is 95% vrouw. De enige 2 mannen die er werken hebben al aangegeven niet mee te gaan.

En dus wil mijn vriend een midweek met alleen maar vrouwen op vakantie gaan. Ze willen of de zon opzoeken of een skivakantie.

Het zijn dus wel collega's, maar ik voel me hier niet zo prettig bij.

Ik zou graag jullie meningen hierover horen! Is dit raar of zal ik hem gewoon uitzwaaien?
En als je vriend vreemd wil gaan doet hij het toch wel, in Oostenrijk/Frankrijk op skivakantie of (inderdaad) bij het kopieerapparaat. Ook bij werkborrels zijn alcohol in het spel, ook op het werk kan hij een-op-een contact met een andere dame leggen. In de kroeg in NL ook, ga zo maar door..

Denk dat je hem door hem kort te houden alleen maar meer van je af drijft, zoals velen voor mij dit al schreven.

Neemt niet weg dat ik het ook jammer zou vinden als mijn vriend een poosje weg zou gaan, maar let's face it: het is een lang weekend! Gun hem die lol!
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:14:

Ik ben het met Cateautje ens en ik zou zo'n vakantie dus ook helemaal niet leuk vinden.

Wat TO betreft: ik denk dat ze in een vicieuze circel zit van haar onzekerheid en claimgedrag en zijn afstandelijkheid. Ik heb het gevoel dat ook hij hier een rol speelt bij haar gedrag, dat ze het dus niet helemaal alleen zelf doet.Tuurlijk speelt hij hier ook een rol in. Het feit dat hij met alleen maar vrouwen op vakantie wilt, bewijst dat alleen maar.
Ik ben vroeger (bij m'n vorige baan) regelmatig weekenden weggeweest met m'n collega's. En dat was een groep van 2 vrouwen en zo'n 15 mannen. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn man me dat verboden zou hebben...
quote:piekertje83 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:00:

hmh, misschien vind ik het ook wel niet leuk omdat hij eerst oppert om met mij op wintersport te gaan en dat hij nu ineens met collega's gaat. Ik moet zggen, dat steekt ook wel een beetje,Kan hij niet ook nog een keer met jou dan?
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:24:

[...]

Tuurlijk speelt hij hier ook een rol in. Het feit dat hij met alleen maar vrouwen op vakantie wilt, bewijst dat alleen maar.

Hij wil met zijn collega's weg. Toevallig zijn dit vrouwen.

Als het nu mannelijke collega's waren, was het dan geen probleem? Dan kan hij nog steeds vreemdgaan met Heidi hoor!
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:24:

[...]

Tuurlijk speelt hij hier ook een rol in. Het feit dat hij met alleen maar vrouwen op vakantie wilt, bewijst dat alleen maar.Precies, hij doet ook geen bal om haar van haar gevoelens af te helpen.
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:36:

[...]

Precies, hij doet ook geen bal om haar van haar gevoelens af te helpen.Onzin, hij gaat al (redelijk gedwongen en tegen zijn zin in eerste instantie) met haar samenwonden omdat zij dat zo graag wilde. Volgens mij doet hij meer dan genoeg.
Kijk, ik snap best dat je een keer onzeker bent in je relatie om wat voor reden dan ook.

Maar als dit een structureel iets aan het worden is dan moet je daar echt iets mee. Je loopt potverdorie bijna tegen de dertig. Dan wordt het in mijn ogen de hoogste tijd dat je wel met je onzekerheid aan de slag gaat. Want hoe je nu met deze zaken omgaat is puberaal.

Wat ik me trouwens afvraag, hoe ziet je verdere leven eruit?Heb je zelf genoeg om handen zoals werk, hobby's, sporten, vrienden ed? Zo niet, dan zou ik je willen adviseren om ook eens andere dingen te doen of te pakken. Dat helpt je om niet zo op de details te focussen.

Want eigenlijk he? Als jij jezelf de moeite waard zou vinden, dan zou je helemaal geen angst hoeven te hebben dat jouw vriend vreemd zou gaan. Niet dat het niet kan gebeuren, want dat kan altijd. Maar dan zou je de angst niet hebben dat het je leven vepest. Want jij zou wel weten dat je er boven op komt. En dat je daarna gewoon weer verder gaat, zonder angst en zelfverzekerd. Want jij weet namelijk dat jij de moeite waard bent. En dat je het vertikt om angstig te zijn en jaloers te zijn op andere vrouwen die het gemund hebben op jouw vent. Omdat jij weet dcat dat geen leven is. Dat het onmogelijk is de ander te controleren. dat het ook helemaal niet wenselijk is.

Dat hij bij je is omdat hij hier gelukkig van wordt.
Door al die andere topics van haar lees ik juist ook dat hij best veel doet om haar tegemoet te komen.
Mooi gezegd Driewieler!
quote:piekertje83 schreef op 19 augustus 2011 @ 10:45:

Kijk ik weet dat een deel vd onzekerheid bij mij ligt. Daarom ga ik ook naar de psych toe. Hij is het hier overigens niet mee eens. Volgens hem gaat een psych mij nikis nieuws vertellen.

Maar goed, ik ga toch.

Vriend en ik zijn afgelopen jaar wel veel op vakantie geweest. We hebben een reis van 2 weken naar China gemaakt en we zijn in mei nog 10 daages naar spanje geweest. Binnenkort gaan we ook nog een weekend weg. Ook gaan we met kerst in een hotel slapen. Daarna hebben we geen vak plannen meer.

Maar hij gaat nog wel met die collega's een keer op werkvakantie en echte vakantie. En dat steekt Zo veel ben ik nog niet met mijn vriend op vakantie geweest in een 4 jarige relatie.....
quote:yajes schreef op 19 augustus 2011 @ 12:38:

Door al die andere topics van haar lees ik juist ook dat hij best veel doet om haar tegemoet te komen.Ik lees juist zeer tegenstrijdige signalen van hem.
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:36:

[...]

Precies, hij doet ook geen bal om haar van haar gevoelens af te helpen.

Ik denk dat dat niet zo is. Hij vond het niet nodig dat ze naar een psych ging, dus lijkt me dat ze er wel over praten samen.

En groot gelijk heeft hij ook trouwens; op je tenen lopen in een relatie voor de ander is niks.
quote:Oriane schreef op 19 augustus 2011 @ 12:37:

[...]

Onzin, hij gaat al (redelijk gedwongen en tegen zijn zin in eerste instantie) met haar samenwonden omdat zij dat zo graag wilde. Volgens mij doet hij meer dan genoeg.Niet zo leuk dat hij het tegen zijn zin doet toch?
quote:Star schreef op 19 augustus 2011 @ 12:40:

[...]

Ik denk dat dat niet zo is. Hij vond het niet nodig dat ze naar een psych ging, dus lijkt me dat ze er wel over praten samen.

En groot gelijk heeft hij ook trouwens; op je tenen lopen in een relatie voor de ander is niks.Grappig ik vind juist dat hij haar moet sitimuleren om naar de psych te gaan om gelukkiger te kunnen worden.
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:41:

[...]

Niet zo leuk dat hij het tegen zijn zin doet toch?Er was hem niet heel veel keuze gelaten hoor. Hij moet alleen ook nog even antwoorden wanneer ze precies aan kinderen gaan beginnen (hij studeert nog overigens).
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:41:

[...]

Niet zo leuk dat hij het tegen zijn zin doet toch?Nee, zo zou Piekertje ook moeten denken. Maar nee zij denkt, zo ik ben weer een stapje verder, maakt niet uit dat ik hem daar naartoe heb gedwongen.
quote:yajes schreef op 19 augustus 2011 @ 12:45:

[...]

Nee, zo zou Piekertje ook moeten denken. Maar nee zij denkt, zo ik ben weer een stapje verder, maakt niet uit dat ik hem daar naartoe heb gedwongen.Ja? Denkt Piekertje zo?Dan weet jij meer dan ik.
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:40:

[...]

Ik lees juist zeer tegenstrijdige signalen van hem.

Maar Iris,

wat zou hij dan moeten doen volgens jou? Steeds maar haar zin geven? Wat is het volgende waar ze over gaat vallen? Het wordt anders van kwaad tot erger.

Je bent niet elkaars bezit he? Je bent allebei een individu en je bent allebei belangrijk. Als de een niet tevreden is over de acties van de ander dan probeer je hier uit te komen. Maar ik verwacht wel een bepaalde volwassenheid hierin. Dus geen claimgedrag oid.

En als er dingen zijn die je storen, dan moet je er zelf wat mee. Kijk, je kunt wel een fijne relatie willen, maar je hebt alleen controle over je eigen deel, je eigen inbreng.

Matcht dat niet met de nader, jammer dan, maar concludeer dat en neem de consequenties. De ander veranderen of claimen gaat natuurlijk op de lange termijn averechts werken.
Dan krijg je inderdaad dat hij"maar met haar gaat samenwonen. Werkt dus averechts in mijn optiek.
En straks "neemt hij maar kinderen met haar".

En voordat je het weet zitten ze midden in een scheiding omdat hij eigenlijk doodongelukkig is. En dan zegt zij: "Tja, je was er toch zelf bij!"
Tja Driewieler wat moet hij doen? Hij moet niets doen, maar er moet instinctief een gevoel van beide kanten zijn dat er een solide basis is, dat het snor zit. Dit mis ik bij beiden.
quote:piekertje83 schreef op 19 augustus 2011 @ 10:27:

Maar goed, is dit niet een beetje de kat op het spek binden?

Tuurlijk vertoruw ik hem. Maar ga lekker met zn allen op een vakantieoord zitten en er bloeit vanzelf wel wat op. Zo simpel is het toch wel lijkt mij.

Er zit wat in eerlijk gezegd...

Ik vind je verhaal trouwens wat vaag, want eventueel naar een zonnig oord voor slechts een weekend?
Nou ja, je zegt zelf dat hij niet genoeg doet om haar van dat gevoel af te helpen. Vandaar mijn vraag wat hij dan zou moeten doen.

TO lijkt alleen van haar gevoelens af te komen door te eisen dat hij bepaalde dingen laat. En dat vind ik niet zo gezond. Zij is primair verantwoordelijk voor haar gevoel dus het is aan haar hier iets mee te doen, niet hij.
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2011 @ 12:47:

[...]

Ja? Denkt Piekertje zo?Dan weet jij meer dan ik.Dat zegt ze zelf nog in een reactie in dit topic... dat ze inderdaad bezig is vanuit haar verlatingsangst om hem op allerlei manieren aan haar te binden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven