Geld & Recht alle pijlers

Loon storting op zondag, is dat mogelijk?

20-08-2011 20:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn loon wordt doorgaans op de 21ste gestort. Nu valt de 21ste op zondag, morgen dus. Is het mogelijk dat dit ook daadwerkelijk morgen gestort wordt, of is het altijd de dag erna?

Werkgever en ik hebben dezelfde bank. Ik ben niet zo lang in dienst van de huidige werkgever dat de 21ste op een zondag is gevallen.

Ik hoor het graag: Liever positieve dan negatieve berichten uiteraard, want ben blut du moment.
Bij ons wordt het dan een dag later dus op maandag gestort....
Bij mij juist altijd de vrijdag voor het weekend als de datum in ee weekend valt. dus als het er nu nog op staat, dan morgen ook niet ben ik bang....
Bij ons ook op de dag erna, sorry dat ik geen beter bericht heb
Meestal niet, idd de maandag erna
Op zondag wordt er geen salaris gestort. Je kunt meestal op je vorige loonstrook zien op welke datum je loon deze maand gestort wordt.

De 21e vind ik overigens erg vroeg, het zou net zo goed de 23e of zelfs de 25e kunnen worden. Ik zou dus echt ff op je vorige loonstrook kijken!
Ik heb nog nooit mijn loon op zondag of maandag gehad.

Maar ik heb er echt geen verstand van of het wel of niet kan, bij ons in ieder geval niet.

Ik moet wachten tot dinsdag.
quote:jo12345 schreef op 20 augustus 2011 @ 20:47:

Op zondag wordt er geen salaris gestort. Je kunt meestal op je vorige loonstrook zien op welke datum je loon deze maand gestort wordt.

De 21e vind ik overigens erg vroeg, het zou net zo goed de 23e of zelfs de 25e kunnen worden. Ik zou dus echt ff op je vorige loonstrook kijken!Waarom niet de 22e of de 24e?
Bij mij ook altijd eerder dan. Als het in het weekend valt, dan komt het vaak op donderdag.
Als je werkgever het geld overmaakt dan doet hij dat op een werkdag. En de banken draaien in het weekend geen overschrijvingen dus je ontvangt het ook altijd op een werkdag.
Wij krijgen het rond de 18e. Als dat in het weekend valt, krijgen we het de maandag erna binnen.
Bedankt voor de reacties tot dusverre

Ik werk bij een multinational en er werken hier ongeveer 2000 mensen voor....ik hoorde van een collega dat de salarissen door een of ander systeem automatisch worden uitgekeerd. Nu weet ik niet of dit waar is, vandaar dat ik de vraag aan jullie stelde :-)
oh en op de vraag van iemand hierboven of ik weet op welke data het afgelopen maanden is gestort: altijd op de 21ste.

Nou ja goed, wordt gewoon wachten tot maandag :-)
Bij mijn werkgever beuren we de 24 ste,maar als het op een zaterdag of zondag valt, krijgen we het de vrijdag ervoor.Wel lekker die regeling,houd nl altijd een stukje maand over aan het eind van mijn salaris.
quote:suzy_q007 schreef op 20 augustus 2011 @ 21:08:

Bedankt voor de reacties tot dusverre

Ik werk bij een multinational en er werken hier ongeveer 2000 mensen voor....ik hoorde van een collega dat de salarissen door een of ander systeem automatisch worden uitgekeerd. Nu weet ik niet of dit waar is, vandaar dat ik de vraag aan jullie stelde :-)Waarschijnlijk zal er automatisch een betaalbestand aangemaakt worden dat op een vaste datum naar de bank gaat. In dat geval komt het na de 21e, omdat de bank het dan later kan verwerken vanwege het weekend. Lijkt mij hoor.
Ik krijg mijn salaris meestal rond de 25e en als dat in een weekend valt dan heb ik het meestal de maandag of dinsdag daarna..
quote:jo12345 schreef op 20 augustus 2011 @ 20:47:

De 21e vind ik overigens erg vroeg, het zou net zo goed de 23e of zelfs de 25e kunnen worden. Ik zou dus echt ff op je vorige loonstrook kijken!Huh? Hoezo? Ik ken mensen die hun salaris op de 15e krijgen, ik heb het jaren op de 20ste gehad en heb het nu op of rond de 23e. VOlgens mij mag de baas dat zelf bepalen (en betalen dus ;))
Kort maar krachtig: nee, dat is niet mogelijk.
Bij mij wordt het ook de 21e gestort. Als de 21e in het weekend valt krijgen we het de vrijdag ervoor. Gister dus
Nee, is niet mogelijk simpelweg omdat de banken die verwerkingen alleen doen op werkdagen. Valt de geplande dag in het weekend dat zullen ze het de eerstvolgende werkdag verwerken.
Net als de toeslagen van de belastingdienst, komen standaard de 20ste.. zou vandaag zijn maar komt toch echt maandag in dit geval .
Nog even een positieve reactie dan;)

Je weet maar nooit. Ik kan bij mijn internetbankieren ook betalingen inplannen zeg maar. Die worden dus overgemaakt op een door mij ingestelde datum, bv de 21e. Als je de zelfde bank hebt zou het, in theorie, binnen een paar minuten op je rekening kunnen staan. Er komt toch geen bankmedewerker meer aan te pas in dit digitale tijdperk?;)
Mijn ingeplande betalingen op een datum die op zaterdag of zondag vallen worden echt pas op maandag verwerkt.. (bij ING staat er een * bij de betreffende betaling, hij is er dan al wel af)

Hierdoor kan het dat als iemand dezelfde bank heeft de betaling al op de rekening heeft als ik die in het weekend verzend.

Maar heb het nog nooit gehad dat ik geld gestort kreeg van een werkgever of instantie in het weekend, altijd op de dag voor of na het weekend.
Als je het salaris nog niet hebt en écht niet kan wachten, dan zou ik vanacht maar vroeg uit de veren. Ik meen dat die salarisbestanden meestal 's nachts rond of vlak na 4 uur verwerkt worden.

(heb hier ervaring mee )
quote:lionlily schreef op 20 augustus 2011 @ 21:32:

[...]

Huh? Hoezo? Ik ken mensen die hun salaris op de 15e krijgen, ik heb het jaren op de 20ste gehad en heb het nu op of rond de 23e. VOlgens mij mag de baas dat zelf bepalen (en betalen dus ;))Je mag zelfs tot een maand NA de gewerkte maand betalen, als ik me niet vergis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven