internetverbindingsproblemen met de iPad

05-07-2011 21:13 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPad2, zit thuis dus kan inprincipe met mijn router draadloos internetten.

Soms duurt het wel even voordat hij verbing heeft, maar nu lukt het maar niet en ik heb geen idee waar het aan ligt!

Ik ga naar instellingen

moet een netwerk kiezen, welke ik doe. Dit heb ik vaker gedaan en dan doet hij het altijd wel. Maar vandaag dus niet.....

Kan ik nog iets nakijken? Hij staat niet op vliegtuig modus.

Ik zou graag willen skypen, maar dat gaat nu niet.... (op mijn gewone pc gaat dat niet want geen webcam en microfoon)
Heb ik ook een keer gehad, mijn dochter had toen wat instellingen veranderd....Ik heb toen mijn iPhone erbij gepakt, en de instellingen vergeleken. Heb je die toevallig ook? Dan is het gewoon een kwestie van afkijken. Moet je op netwerk klikken, dan op info.

Succes!
Het gekke is....

ik moet altijd het netwerk selecteren zonder slotje, dan pakte hij hem wel.

Dat netwerk zonder slotje staat er ook, maar er op tikken helpt niets. Zegt dat hij hem niet herkent??

Ik heb een iPhone, dus inderdaad gelijk gekeken maar kan geen verschil ontdekken?

Heb ook al naar mijn router gekeken? Maar ik ben vergeten welk nummer ik ook alweer in moest voeren. Heb dat 1x moeten doen toen ik de iPad net gekocht had....

Irritant is dit!
en zomaar ineens doet ie het weer.....

heb ff aan de draadjes van de router zitten duwen om te kijken of die er wel goed in zaten (volgens mij wel), nog steeds geen verbinding......

weg gelegd en later weer opgepakt en tot mijn grote verbazing nu wel weer internet.

Ik kan skypen en de tv gids raadplegen zonder de hele computer op te moeten starten. Wat ik nu wel heb gedaan.

Snap er niets van......
Blij dat het weer werkt! Soms helpt het ook om de router even te rebooten (uitzetten en weer aanzetten).

Enneh... Het is beter om je draadloze router te beveiligen. Stel je voor dat mensen jouw viva-forumsessie onderscheppen en onder jouw naam rare topics openen...
wifi uitzetten, even wachten, en weer aanzetten.

Hang je iPad zsm even aan de pc voor de laatste updates anders blijf je dit houden.

Succes
bedoel de wifi op de ipad, gewoon via instellingen, tweede of derde van boven
Ik heb het nu ook met de iPad,gisteren klapte ie er opeens uit en doet nog steeds niets...Heb eerst de Ipad uit en aan gezet,wifi uit en gezet(router)

Ipad teruggezet naar de fabrieksinstellingen (wel back up op laptop iTunes gecheckt!)

Iemand enig idee??
@luni

Als je internet zomaar ineens uitvalt en je hebt verder nergens aangezeten is de kans dat het aan je instellingen ligt nihil in mijn ogen.

Controleer eens of je Wifi werkt (kijken of je laptop of pc gewoon draadloos internet heeft)? Misschien heeft je provider even storing. Ik heb Tele2 en mijn Wifi valt ook wel eens zomaar een uurtje weg. Heb je wel Wifi dan hoef je ook niet je router te resetten lijkt me want dat doet het gewoon. Dan ligt het aan je iPad. De Wifi ontvanger in je iPad is wellic

ht ook wat minder gevoelig dan die in een pc? Probeer eens of het helpt als je dichter bij de router gaat zitten??
Hoi dwarsmaarnietlazy....ik heb het allemaal gedaan,geprobeerd maar dat is het niet.Ik zit nu op de laptop en de wifi ontvangst is prima. Als ik naast de router de iPad aan heb blijft de verbinding weg.

Ik neem m vandaag mee naar mn werk,even zien of het daar ook is.Misschien kan een knappe kop(softwarebedrijf) er even naar kijken.

Bedankt voor je bericht!!
Het ligt niet aan de iPad maar aan de router...hier op het werk doet ie het prima!
Luni, heb jij toevallig een FritzBox 7340 als router (via xs4all)? Bij ons werden na een update van de software van de router alle Apple apparaten er regelmatig uit gegooid. Nu hebben we de software weer terug gezet en werkt alles weer zoals het moet.
Nee,het is een Sitecom van Ziggo..
Even denken: Het ligt dus niet aan je iPad, niet aan de instellingen en niet aan je Wifi... Eerst deed hij het gewoon thuis en ineens niet meer. Moeilijk hoor!

Misschien kun je proberen een App te downloaden (op je werk dan natuurlijk;) die naar draadloze netwerken zoekt in je omgeving. Misschien dat je dan wel verbinding kan maken. Het zal wel niet maar kan zo gauw niks anders bedenken;) Maar ik blijf er over denken en als me iets te binnenschiet kom ik terug!
Ja,ik blijf er ook over nadenken

Bedankt voor het meedenken!

De verbindingen komen wel omhoog hoor,daarna vraagt de Ip om een wachtwoord(netwerksleutel lijkt me) en daarna geeft ie aan"verbinding met netwerk niet mogelijk"

Als je googled op jouw type router en verbindingsprobleem iPad, zijn er dan meer mensen met hetzelfde probleem?

Misschien moet je de software van de router updaten?
Luni, het wachtwoord heb je niet al te lang geleden ingesteld lijkt me, omdat je de ipad nog niet zo lang hebt. Weet je zeker dat het wachtwoord klopt? Typ anders eens een ww waarvan je zeker weet dat het fout is om te zien welke melding je dan krijgt. Als dat dezelfde melding is, kan het nog zo zijn dat je toch een fout ww invoert. JM zegt anders routeer resetten naar fabrieksinstellingen. Maar eerst dus zeker weten dat het wachtwoord wel of niet klopt. En bedenken of je het originele wachtwoord van de router nog weet...

(ik typ hier ff verder ipv via de mail )
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Tegucigalpa schreef op 22 augustus 2011 @ 20:08:

Als je googled op jouw type router en verbindingsprobleem iPad, zijn er dan meer mensen met hetzelfde probleem? Ja,maar niet veel

Misschien moet je de software van de router updaten?Ik denk dat het zoiets is,of net zoals Juultje zegt,de router resetten maar ik weet niet hoe dat moet
quote:Juultje schreef op 22 augustus 2011 @ 20:22:

Luni, het wachtwoord heb je niet al te lang geleden ingesteld lijkt me, omdat je de ipad nog niet zo lang hebt. Weet je zeker dat het wachtwoord klopt? Typ anders eens een ww waarvan je zeker weet dat het fout is om te zien welke melding je dan krijgt. Als dat dezelfde melding is, kan het nog zo zijn dat je toch een fout ww invoert. JM zegt anders routeer resetten naar fabrieksinstellingen. Maar eerst dus zeker weten dat het wachtwoord wel of niet klopt. En bedenken of je het originele wachtwoord van de router nog weet...

Het wachtwoord van de router is(lijkt me,aangezien ik daarmee de iPad heb verbonden met wifi toen ik m net had) de netwerksleutel die op de achterkant van de router staan

Andere ww hebben we geprobeerd maar het is steeds dezelfde melding"internetverbinding met ziggo niet mogelijk"

Ik heb ook het briefje met activatiecodes voor de modem nog maar dat mocht ook allemaal niet baten.
Om de software van de router te updaten, moet je inloggen op de router. Dit kan door in je browser te gaan maar 192.168.1.1 of 192.168.0.1 (ik denk dat het een van deze adressen is)

In het menu van de router moet je dan zoeken naar waar de update mogelijkheid is.
Heb je al op de site van Ziggo gekeken? Daar staat een handleiding "hoe sluit ik internet op mijn iPad aan" oid. Misschien heb je daar iets aan?
Trouwens.. Om je router te resetten moet je zoeken op je router naar een klein gaatje:) Daar moet je met een scherp puntje indrukken voor een seconde of wat dan reset de router zich al helpt het vaak ook om gewoon 30 sec de stroom eraf te halen. De router moet dan ook helemaal opnieuw opstarten.
Allebei gedaan dwarsmaarlazy,irritant he

Tegucigalpa:ik ga het proberen,dank allemaal!!
Mijn schoonzusje had hetzelfde, dat bleek uiteindelijk wel met de router te. Maken te hebben, die kon maar 4 wifi verbindingen aan. En iPad was de vijfde dusproblemen. Volgens mij heeft zij een andere router moeten kopen. Informaar eens of dat het probleem kan zijn.
Ik heb ze al gemaild idd!

Wij hebben alleen de laptop(en tv en telefoon misschien?) erop zitten,als ie uitstaat maakt de iPad alsnog geen verbinding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven