Werk & Studie alle pijlers

Tips cursus/opleiding

22-08-2011 21:13 15 berichten
Ik ben bijna klaar met mijn studie Pedagogiek (HBO), nu wil ik graag een (thuis)cursus of korte thuisstudie er bij gaan doen. Ik heb natuurlijk al wel rondgekeken, maar ik kom er niet helemaal uit wat slim voor mij is om te doen. Ik heb hierover een aantal vragen. Ten eerste heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld LOI of een andere instelling? Is er eentje aan te raden? Heeft iemand een idee wat goed zou kunnen aansluiten bij mijn studie? En zou dit gewaardeerd worden als dit dus extra op mijn CV staat naast mijn 'normale' HBO studie? Of wordt daar totaal geen extra waarde aan gehecht?

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Als je een studie of cursus kiest die aansluit op je HBO opleiding is dit zeker een meerwaarde voor je CV.

Bij pedagogiek sluit een cursus of studie(blok) psychologie goed aan.

Heb je zelf een idee in welke richting je wil gaan werken?
Zie civas.nl, b.v. Speltherapie.
Dankje voor je reactie! Ik twijfel nog heel erg wat ik wil. Het onderwijs trekt me wel, maar de jeugdzorg ook. Ik wil graag meer kennis opdoen zoals inderdaad bijvoorbeeld in de richting van psychologie. Een belangrijke factor is dus ook dat ik mijn cv wil kunnen aanvullen. Een extra 4 jarige opleiding gaat me alleen wat ver, ik wil het graag thuis doen, dus ook geen stages bijvoorbeeld. Examens mogen uiteraard wel buitenshuis plaatsvinden
quote:Leergierig schreef op 22 augustus 2011 @ 21:25:

Zie civas.nl, b.v. Speltherapie.Interessante site, dankje!
Een focusopleiding bij de OU van psychologie: http://www.ou.nl/web/studie-kiezen/psychologie
Ik zou zeker weten psychologie doen!

Mijn basisopleiding is psychologie en heb daarnaast mijn propedeuse gehaald van pedagogiek. Loopt ontzettend in elkaar over (vooral ontwikkelingspsychologie). Ik zou daar voor kiezen Of inderdaad een bepaalde vorm van therapie die goed aansluit bij jeugd.
Zijn dat nou bij het civas erkende MBO opleidingen?

of is het alleen MBO niveau??

Daar kan ik niet echt uit wijs worden. of is de één wel en de ander niet erkend?

Wil zelf graag ontwikkelingspsychologie doen als aanvulling op mijn spw-3 opleiding.
Pmt is ook een aanrader. Of iets gericht op multi problem gezinnen. Is zeker een meerwaarde op je CV
Absoluut een meerwaarde voor je CV, maar werkervaring opdoen is belangrijker dan een extra papiertje momenteel.

Ik weet uiteraard niet wat jouw positie is en of het (financieel gezien) noodzakelijk is om te werken na je studie, maar wellicht een idee om te solliciteren naar een parttime baan en daarnaast de studie doen? Straks heb je 2 mooie papiertjes, maar geen gerichte werkervaring. Dan is het extra frustrerend na al die moeite dat je geen leuke job kan vinden.

Succes met je keuze!!
Wat happy zegt kan ik alleen maar bevestigen! Ga lekker aan de slag en doe er als je dat red een opleiding naast. Er zijn weinig goede banen in de jeugdzorg! Maar ze zijn er zeker wel! Succes!
quote:happys84 schreef op 23 augustus 2011 @ 20:49:

Absoluut een meerwaarde voor je CV, maar werkervaring opdoen is belangrijker dan een extra papiertje momenteel.

Ik weet uiteraard niet wat jouw positie is en of het (financieel gezien) noodzakelijk is om te werken na je studie, maar wellicht een idee om te solliciteren naar een parttime baan en daarnaast de studie doen? Straks heb je 2 mooie papiertjes, maar geen gerichte werkervaring. Dan is het extra frustrerend na al die moeite dat je geen leuke job kan vinden.

Succes met je keuze!!Ik wil ook inderdaad meteen gaan werken hoor, wil er iets naast gaan doen. Helaas zal werk vinden niet zo makkelijk zijn ben ik bang, overal vragen ze veel ervaring en die heb ik natuurlijk nog niet. Ik zal natuurlijk gewoon gaan solliciteren, niet geschoten is altijd mis, maar ik had zoiets van misschien kan ik me een beetje onderscheiden van alle net afgestudeerden door net even wat meer kennis op zak te hebben.
quote:blinkiebill schreef op 23 augustus 2011 @ 20:53:

Wat happy zegt kan ik alleen maar bevestigen! Ga lekker aan de slag en doe er als je dat red een opleiding naast. Er zijn weinig goede banen in de jeugdzorg! Maar ze zijn er zeker wel! Succes!Als ik meteen een leuke baan kan vinden, dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!
quote:Ninne25 schreef op 23 augustus 2011 @ 20:36:

Zijn dat nou bij het civas erkende MBO opleidingen?

of is het alleen MBO niveau??

Daar kan ik niet echt uit wijs worden. of is de één wel en de ander niet erkend?

Wil zelf graag ontwikkelingspsychologie doen als aanvulling op mijn spw-3 opleiding.Dit vroeg ik me ook af, ik las op verschillende fora dat het echt onwijs simpel is. Kan me dus bijna niet voorstellen dat het echt iets is.
nee qua opleiding niet,

zou een mooie bak zijn, van mbo-3 naar mbo+ in 6 maand voor 250 euro. Maar als cursus lijkt het me wel interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven