Wat is een goede stofzuiger?
woensdag 24 augustus 2011 om 14:51
Mijn vriend heeft afgelopen zondag onze stofzuiger kapot gemaakt. Nu aan mij de schone taak om een nieuwe uit te zoeken. En dat vind ik géén leuk klusje (ondanks dat ik me verveel). Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil een stofzuiger met veel vermogen en een grote stofzuigerzak om het stof in op te vangen. Van vriend mag het niet te veel kosten, maar 100 euro. Hij heeft duidelijk géén ervaring in het kopen van een stofzuiger... Ik weet dat die dingen best duur kunnen zijn.
Wat voor stofzuiger raad je aan/heb jij? Of welke raad je af? Wat is handig om te hebben aan accessoires?
Ik wil een stofzuiger met veel vermogen en een grote stofzuigerzak om het stof in op te vangen. Van vriend mag het niet te veel kosten, maar 100 euro. Hij heeft duidelijk géén ervaring in het kopen van een stofzuiger... Ik weet dat die dingen best duur kunnen zijn.
Wat voor stofzuiger raad je aan/heb jij? Of welke raad je af? Wat is handig om te hebben aan accessoires?
woensdag 24 augustus 2011 om 15:02
De beste stofzuiger volgens de Consumentengids is deze week in de aanbieding bij Plenty Parts voor ¤ 129,-. Het is een AEG.
Zie laatste bladzijde folder. http://www.plentyparts.nl/flashbook_fol ... index.html
Zelf heb ik een Miele (al 6 jaar). Bevalt prima; rijdt lekker achter je aan en zuigt erg goed. Zus heeft AEG is daar ook tevreden mee.
Zie laatste bladzijde folder. http://www.plentyparts.nl/flashbook_fol ... index.html
Zelf heb ik een Miele (al 6 jaar). Bevalt prima; rijdt lekker achter je aan en zuigt erg goed. Zus heeft AEG is daar ook tevreden mee.
woensdag 24 augustus 2011 om 15:05
In elk geval niet een Philips tri-active Performer. Heb er nu in 1 jaar tijd al 3 onderdelen stuk van gekregen. : Beugel is afgebroken, dingetje om de borstels uit te klappen is afgebroken en de telescoopstang schiet met regelmaat naar beneden.
Mijn volgende (zodra deze overlijd) wordt een Nilfisk of die Miele met dat extra lange snoer.
Mijn volgende (zodra deze overlijd) wordt een Nilfisk of die Miele met dat extra lange snoer.
woensdag 24 augustus 2011 om 15:10
quote:nike schreef op 24 augustus 2011 @ 14:56:
Wij hebben een Dyson. Wat super aan dat ding is, dat er geen stofzuigerzakken inzitten.Is dat wel handig dan? Ik heb er een (geen Dyson hoor) op zolder staan en dat vind ik een onding. Zéér onhandig om die bak te legen. Is niet een superstofzuiger hoor, maar er kan maar weinig in, en kattenbakkorrels zuigt ie eigenlijk niet op.
Wij hebben een Dyson. Wat super aan dat ding is, dat er geen stofzuigerzakken inzitten.Is dat wel handig dan? Ik heb er een (geen Dyson hoor) op zolder staan en dat vind ik een onding. Zéér onhandig om die bak te legen. Is niet een superstofzuiger hoor, maar er kan maar weinig in, en kattenbakkorrels zuigt ie eigenlijk niet op.
woensdag 24 augustus 2011 om 15:12
woensdag 24 augustus 2011 om 15:22
ik heb een philips zonder stofzuigerzak. Ik vind hem echt ideaal! Hiervoor had ik een AEG en daar was ik helemaal niet over te spreken. Ding ging echt super snel stuk (was ook niet duur).
Deze hebben we nu ruim een jaar.
Zakloos (raar woord) vind ik erg prettig, je kan hem ook goed schoonmaken etc. De bak kan gewoon onder kraan en het filter ook.
Deze hebben we nu ruim een jaar.
Zakloos (raar woord) vind ik erg prettig, je kan hem ook goed schoonmaken etc. De bak kan gewoon onder kraan en het filter ook.
woensdag 24 augustus 2011 om 15:39
Wat lekker veel reacties! Erg blij mee. Als vriend straks thuiskomt gaan we gelijk naar de winkel. Miele is hier dus wel favoriet en Dyson.
Dan toch nog even over die zakloze stofzuiger. Haal je die bak er gewoon uit en dan kan je hem leeggooien? Niet eerst er een deksel afschroeven, filter van haren ontdoen en dan leeggooien? Want dat moet ik nu met dat ding boven doen. Vooral het deksel er weer op doen is een crime...
Ach en anders kijk ik in de winkel gewoon met mijn handjes... Ik zal vast niks stukmaken.
Dan toch nog even over die zakloze stofzuiger. Haal je die bak er gewoon uit en dan kan je hem leeggooien? Niet eerst er een deksel afschroeven, filter van haren ontdoen en dan leeggooien? Want dat moet ik nu met dat ding boven doen. Vooral het deksel er weer op doen is een crime...
Ach en anders kijk ik in de winkel gewoon met mijn handjes... Ik zal vast niks stukmaken.
woensdag 24 augustus 2011 om 15:43
onze bak gaat er heel makkelijk uit. Dyson is volgens mij erg fijn maar wel heel erg prijzig... Dat ga je voor 100 euro niet redden.
Ik heb zoiets:
http://www.pixmania.nl/nl ... iMjc4NjgyMjcyNjI2ZTg0YzM4
hopelijk doet de link het. Deze prijs heb ik er trouwens niet voor betaald.
Ik heb zoiets:
http://www.pixmania.nl/nl ... iMjc4NjgyMjcyNjI2ZTg0YzM4
hopelijk doet de link het. Deze prijs heb ik er trouwens niet voor betaald.