Wat is een goede stofzuiger?

24-08-2011 14:51 35 berichten
Mijn vriend heeft afgelopen zondag onze stofzuiger kapot gemaakt. Nu aan mij de schone taak om een nieuwe uit te zoeken. En dat vind ik géén leuk klusje (ondanks dat ik me verveel). Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil een stofzuiger met veel vermogen en een grote stofzuigerzak om het stof in op te vangen. Van vriend mag het niet te veel kosten, maar 100 euro. Hij heeft duidelijk géén ervaring in het kopen van een stofzuiger... Ik weet dat die dingen best duur kunnen zijn.

Wat voor stofzuiger raad je aan/heb jij? Of welke raad je af? Wat is handig om te hebben aan accessoires?
Ik heb een Miele. Die dingen zijn niet kapot te krijgen en gaan een half leven mee. Die van mij was 149 euro, maar dat heb je er in feite gelijk uit omdat ie zo lang mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Test consumentenbond opzoeken. Consumentengidsen hebben ze volgens mij wel in de bieb.
Dus je vriend maakte de stofzuiger kapot, laat jou een nieuwe kopen, maar stelt wel eisen.....

ik zou dus gewoon naar een winkel gaan zeggen wat je wil en met de pinpas van je vriend betalen...
Wij hebben een Dyson. Wat super aan dat ding is, dat er geen stofzuigerzakken inzitten.
Ik heb een aeg. Eentje zonder stofzuigerzak. Ideaal!!!
Een hoger vermogen betekent trouwens niet per definitie dat de stofzuiger beter zuigt.
De beste stofzuiger volgens de Consumentengids is deze week in de aanbieding bij Plenty Parts voor ¤ 129,-. Het is een AEG.

Zie laatste bladzijde folder. http://www.plentyparts.nl/flashbook_fol ... index.html

Zelf heb ik een Miele (al 6 jaar). Bevalt prima; rijdt lekker achter je aan en zuigt erg goed. Zus heeft AEG is daar ook tevreden mee.
In elk geval niet een Philips tri-active Performer. Heb er nu in 1 jaar tijd al 3 onderdelen stuk van gekregen. : Beugel is afgebroken, dingetje om de borstels uit te klappen is afgebroken en de telescoopstang schiet met regelmaat naar beneden.

Mijn volgende (zodra deze overlijd) wordt een Nilfisk of die Miele met dat extra lange snoer.
Miele.

Als er trouwens onderdelen stuk zijn aan een stofzuiger kan je bij de onderdelenwinkel e.d. makkelijk een nieuw stukje halen.
quote:nike schreef op 24 augustus 2011 @ 14:56:

Wij hebben een Dyson. Wat super aan dat ding is, dat er geen stofzuigerzakken inzitten.Is dat wel handig dan? Ik heb er een (geen Dyson hoor) op zolder staan en dat vind ik een onding. Zéér onhandig om die bak te legen. Is niet een superstofzuiger hoor, maar er kan maar weinig in, en kattenbakkorrels zuigt ie eigenlijk niet op.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 24 augustus 2011 @ 14:55:

Dus je vriend maakte de stofzuiger kapot, laat jou een nieuwe kopen, maar stelt wel eisen.....

ik zou dus gewoon naar een winkel gaan zeggen wat je wil en met de pinpas van je vriend betalen...Dat gaan we ook doen hoor...
Ik heb een Nilfisk. Ideaal. Lekker klein en licht. Maar ja, geen grote stofzuigerzak.
Ik zweer bij een Miele. Heb de mijne inmiddels ruim tien jaar en doet het nog als een zonnetje!
Ik zweer ook bij Miele, ik heb hem al heel wat jaren en zou geen ander merk willen
Ja, Miele.
ik heb een philips zonder stofzuigerzak. Ik vind hem echt ideaal! Hiervoor had ik een AEG en daar was ik helemaal niet over te spreken. Ding ging echt super snel stuk (was ook niet duur).

Deze hebben we nu ruim een jaar.

Zakloos (raar woord) vind ik erg prettig, je kan hem ook goed schoonmaken etc. De bak kan gewoon onder kraan en het filter ook.
Een Dyson.

Ideaal apparaat.

Voor boven heb ik een Miele maar ik zweer bij de Dyson.
Miele! De S5000 serie. Ik heb hem sinds kort en stofzuigen is nu een feest!

Ik vind met zak juist fijn en voor ¤2,50 kan ik bij de action 10 zakken voor mijn Miele kopen.
Ik heb een Philips, ook zonder zak. Was 96 euro geloof ik. Ideaal, ik ben blij dat ik van die stofzuigerzakken af ben. Vind dit veel fijner.
Dyson! Ideaal en een goede zuigkracht. Je maakt hem ook erg makkelijk schoon.
Wat lekker veel reacties! Erg blij mee. Als vriend straks thuiskomt gaan we gelijk naar de winkel. Miele is hier dus wel favoriet en Dyson.

Dan toch nog even over die zakloze stofzuiger. Haal je die bak er gewoon uit en dan kan je hem leeggooien? Niet eerst er een deksel afschroeven, filter van haren ontdoen en dan leeggooien? Want dat moet ik nu met dat ding boven doen. Vooral het deksel er weer op doen is een crime...

Ach en anders kijk ik in de winkel gewoon met mijn handjes... Ik zal vast niks stukmaken.
Miele...er is geen betere!

Nee, serieus, ze gaan super lang mee, zuigen goed zonder dat je het idee hebt dat er een straaljager overvliegt en hebben een super lang snoer zodat je niet steeds stopcontactje hoeft te wisselen.
onze bak gaat er heel makkelijk uit. Dyson is volgens mij erg fijn maar wel heel erg prijzig... Dat ga je voor 100 euro niet redden.

Ik heb zoiets:

http://www.pixmania.nl/nl ... iMjc4NjgyMjcyNjI2ZTg0YzM4

hopelijk doet de link het. Deze prijs heb ik er trouwens niet voor betaald.
Floortje, die ziet er wel goed uit. Ook nog niet eens zo heel duur. En zo te zien kan je gewoon de bak er uithalen en schoonmaken. Deze hou ik in gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven