wat is een pgb?

25-08-2011 10:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een pgb aanmaken. maar ik weet niet eens wat dat is?
PGB is de afkorting voor Persoons Gebonden Budget.
http://www.pgb.nl/

http://www.rijksoverheid. ... nkname=%2BPGB&ns_fee=0.00
Ga anders eens naar maatschappelijk werk of stichting MEE, bel die laatste even.
Harriet, heb je al een begeleider (psycholoog, coach) of heb je er een waar je heen wil? (of zoals zusenzoo zegt: mee of maatschappelijk werk)

Deze mensen kunnen je helpen met de formulieren en het invullen er van.
Van wie moet je een PGB aanvragen en waarom?

Je hebt altijd de keus om Zorg in Natura te nemen.

Er komt inderdaad veel bij kijken, en als je al niet weet wat het is, zou ik ermee oppassen. Het vraagt veel van jezelf en het is ook fraudegevoelig.

Als je wat meer informatie wil geven, kunnen we je hier vast een beetje helpen.
bij een PGB is het in ieder geval ook zaak om een fatsoenlijke administratie bij te houden, ik zie het op mijn werk: hercontroles voor verantwoording van het PGB, mensen die niks hebben bijgehouden (of maar half) en die moeten allemaal terugbetalen.
Krijg je een PGB als je in Spanje woont?

Of ga je bij je 78-jarige palingboer op Scheveningen wonen? En hij is milioenair, dan moet je oppassen met het gezamenlijke inkomen enzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya: Reageer ik voor niets?
quote:himalaya schreef op 25 augustus 2011 @ 11:32:

Krijg je een PGB als je in Spanje woont?

Of ga je bij je 78-jarige palingboer op Scheveningen wonen? En hij is milioenair, dan moet je oppassen met het gezamenlijke inkomen enzo.O ships, ik dacht die naam al ergens van te herkennen
quote:JJ80 schreef op 25 augustus 2011 @ 11:56:

Himalaya: Reageer ik voor niets?Wat mij betreft niet, ik ben wel blij met jullie verhelderende bijdragen .
Een pgb aanmaken? Van wie of wat moet je dat? Ken alleen een PGB aanvragen (om zorg in te kopen). Maar misschien bedoel je dat helemaal niet.
quote:groentsoep2 schreef op 25 augustus 2011 @ 12:00:

[...]

Wat mij betreft niet, ik ben wel blij met jullie verhelderende bijdragen .Ah goed! Dat is ook zo op het forum natuurlijk, je weet nooit wie er wat aan heeft Als je nog vragen hebt, roep maar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2011 20:37
Reden: Schelden
% gewijzigd
Afzeiken dat kunnen jullie goed wat een rot forum is dit
Pardon?! Je krijgt toch antwoord op je vraag?
quote:harriet07 schreef op 25 augustus 2011 @ 14:11:

Afzeiken dat kunnen jullie goed wat een rot forum is dit

Zo en bedankt maar weer,

Ik heb je eerst ook gewoon antwoord gegeven. En zo schelden hoeft echt niet.
quote:harriet07 schreef op 25 augustus 2011 @ 14:11:

Afzeiken dat kunnen jullie goed wat een rot forum is ditNou ja zeg wat een rare reactie. Je krijgt toch gewoon antwoord op jouw vraag?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Jullie en afzeiken? Ik zie hier niemand iemand afzeiken maar alleen maar hulp aanbieden. We zullen je eens gaan afzeiken dan weet je pas wat afzeiken is.

Als je even antwoord geeft op de vragen die gesteld zijn, kunnen we je helpen.

Aan jouw de keus, dus zeg het maar!
Nee maar we hebben haar andere nick afgezeken denk ik....
Haar andere topics bedoel je? Ik heb ff snel gekeken.

Als ik je andere topic lees heb je asperger en heb/had je problemen met een begeleidster.

Heb je nu Zorg in Natura dan? Wil je dit in PGB laten omzetten? Heb je nog een geldig Indicatiebesluit van het Centrum voor Indicatiestelling Zorg? (CIZ)

Concreter kan ik het niet maken.
PGB is een persoonsgebonden budget. Je kunt voor info terecht bij de vereniging Per Saldo ( www.pgb.nl ) of het centrum indicatiestelling zorg (CIZ) in jouw regio.
quote:Moonlight82 schreef op 25 augustus 2011 @ 14:32:

Nee maar we hebben haar andere nick afgezeken denk ik....Maar dan hoeft ze nog niet zo te reageren hier word normaal antwoord gegeven op haar vraag.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Je woont in Spanje en je moet hier een PGB aanvragen?
quote:wereldmeid schreef op 25 augustus 2011 @ 14:59:

PGB is een persoonsgebonden budget. Je kunt voor info terecht bij de vereniging Per Saldo ( www.pgb.nl ) of het centrum indicatiestelling zorg (CIZ) in jouw regio.Haar regio is Spanje,doen ze daar ook aan PGB's of kan ze dat per brief bij Sinterklaas in Madrid aanvragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven