espresso apparaat

25-08-2011 12:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu eindelijk het geld bij elkaar voor een espresso apparaat. Budget rond de EUR 700 maar liefst minder natuurlijk...



Mijn vriendin heeft een Jura en is er ook tevreden mee maar die is wel boven budget. Zijn er hier ook ervaringen met andere merken en zo ja welk type ? Ik vind het echt moeilijk, het is best een investering. , het zou vnl gaan om espresso en latte.



HKH
Als het je zo veel moeite kost om een 700 euro bij elkaar te sparen dan koop je daar toch geen koffiezetapparaat van? Of ben ik nou gek? Ik zou dan naar Blokker gaan en gewoon een Philips (of ander merk) ding kopen waar van die filterzakjes en gewone gemalen koffie ingaat. Die dingen kosten een paar tientjes.
Vloeken in de kerk misschien maar ik heb een simpele DeLonghi bij de kringloop voor 5 euro gekocht en die maakt prima espresso.

De melkopschuimer vind ik onhandig dus melkschuim maak ik zelf.

Misschien voor koffiepuristen totaal not done, maar ons smaakt het goed.



edit: Voor de goede orde: het apparaat zou nieuw in de winkel 80 euro kosten.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf een Nespresso Delonghi Lattissima, kan je verschillende dingen mee maken (espresso, cappuccino, latte machiatto, caffe lungo, heet water )



echt een superapparaat.. kost rond de 400
Alle reacties Link kopieren
Bosch heeft heel veel verschillende, redelijk geprijsd vanaf circa 600 Euro.

Je moet er wel rekening mee houden dat je het apparaat na een bepaald aantal kopjes moet schoonmaken met de juiste tabletten, die zijn niet overal even makkelijk te krijgen, wel via het Internet. Ze zijn ook aardig aan de prijs, reinigings- en onkalkingstabletten samen circa 26 Euro, goed voor tien beurten. Ik moet hem ongeveer om de drie en een halve week reinigen als ik niet te veel koffiedrinkend bezoek krijg. Plm. 160 kopjes dacht ik. Je bent aan dat schoonmaken ongeveer een half uur kwijt.
verba volant, scripta manent.
oja, schoonmaken is ook supersimpel. Filterhouder uitspoelen, lekbakje uitspoelen en af en toe ontkalken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een kannetje van de Hema. Kost bijna niks en daar komt de allerlekkerste espresso uit!





Alle reacties Link kopieren
VL43inder, we willen juist geen koffiezetapparaat van de blokker, die hebben we nu ook. De reden dat we eindelijk die EUR 700 hebben gespaard is dat we allebei gestopt zijn met roken (na heel veel pogingen) en van te voren hadden gezegd dat we van het geld dat we daarmee uitspaarden (en dus echt in een envelopje bewaarden) , een espresso apparaat wilden kopen. Het eindelijk heeft dus niet zo zeer te maken met het financiele als wel met de bloed zweet en tranen die het ons gekost heeft. Maar goed, dat doet er voor de rest niet toe, wij willen dus graag een goed espresso apparaat, en zijn dus nu een beetje aan het rondkijken.
Wij hebben recentelijk ook een Jura aangeschaft, en echt, ik wil bijna nergens anders meer koffie drinken dan thuis.



Maar goed, die zijn inderdaad duurder.



Waarom nog niet even doorsparen?
Alle reacties Link kopieren
Jo12345, ja dat is inderdaad heerlijke espresso maar ik vind het maken zo vervelend en de melk opschuimen ook.... wij hebben wel een gewoon koffiezetapparaat (idd van de Blokker) maar op vakantie gebruiken we "jouw"kannetje altijd....



Maar nu ik het weer zie op het plaatje kan ik misschien beter investeren in een goede melkopschuimer en mijn kannetje bij de vakantie spullen vandaan plukken En het spaargeld gebruiken voor een weekendje rome voor de echte koffieliefhebber
Ik ben zeer tevreden over Saeco apparaten, te koop bij speciaalzaken, V&D, wehkamp, DE winkels.
De Jura! Het klinkt zo mooi

En de koffie is zo lekker!

Maar.. die van ons was op een gegeven moment vaker in reparatie dan bij ons in de keuken. En met die van ons, ook die van mijn zwager. De reparaties vielen wel steeds in de garantie, maar ja, steeds dat gesleep met dat ding en dan dus weer zonder zitten.

Nu staat íe te verstoffen op zolder, en staat in onze keuken een Nespresso Citiz n Milk. Ook lekker, en niet zo vaak stuk.
Kijk hier eens *klik*
voor melk opschuimen heb ik laatst een kannetje bij de xenos gekocht. Het is een glazen kan met een zeefje erin dat je op en neer kan halen.



Melk erin, met het zeefje raggen totdat je schuim hebt, dan 50 sec in de magnetron en voila, stevig melkschuim. Kostte maar 10 euro.

ik ga even zoeken of er een plaatje van is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Jura, de Ena7 heeft 749 euro gekost en hij was het zooooo waard. :D Ik moet wel zeggen dat ik alleen maar espresso en zwarte koffie drink, dus geen melk en dat moet ook ver uit de buurt van mijn apparaat blijven

Als je eentje wil die wel melk dingen kan (wat overigens heel rottig schoon te maken is, want het plakt als een malle) ben je wat meer kwijt. De mijne heeft overigens wel een stoompijpje...




deze, alleen dan van een ander merk
quote:HKH schreef op 25 augustus 2011 @ 13:05:

Jo12345, ja dat is inderdaad heerlijke espresso maar ik vind het maken zo vervelend en de melk opschuimen ook.... wij hebben wel een gewoon koffiezetapparaat (idd van de Blokker) maar op vakantie gebruiken we "jouw"kannetje altijd....



Maar nu ik het weer zie op het plaatje kan ik misschien beter investeren in een goede melkopschuimer en mijn kannetje bij de vakantie spullen vandaan plukken En het spaargeld gebruiken voor een weekendje rome voor de echte koffieliefhebberDaar heb je een punt, een elektrische melkopschuimter van goede kwaliteit kost je max. E70,- en dan heb je echt een hele mooie. Van de rest van het geld lekker op city trip! Doen!
quote:Starshine schreef op 25 augustus 2011 @ 13:08:

voor melkopschuimen heb ik laatste een kannetje bij de xenos gekocht. Het is een glazen kan met een zeefje erin dat je op en neer kan halen.



Melk erin, met het zeefje raggen totdat je schuim hebt, dan 50 sec in de magnetron en voila stevig melkschuim. Kostte maar 10 euro.

ik ga even zoeken of er een plaatje van isik heb hem ook, gaat op zich prima maar ik vind de elektrische opschuimers (die kannetjes) echt een luxe in gebruik. Mooiste schuim, geen geklieder met eerst opschuimen en dan in de magnetron. Gewoon melk in kan, druk op de knop en superschuim. Ik krijg hem voor mijn verjaardag, jippie!
quote:HKH schreef op 25 augustus 2011 @ 13:01:

VL43inder, we willen juist geen koffiezetapparaat van de blokker, die hebben we nu ook. De reden dat we eindelijk die EUR 700 hebben gespaard is dat we allebei gestopt zijn met roken (na heel veel pogingen) en van te voren hadden gezegd dat we van het geld dat we daarmee uitspaarden (en dus echt in een envelopje bewaarden) , een espresso apparaat wilden kopen. Het eindelijk heeft dus niet zo zeer te maken met het financiele als wel met de bloed zweet en tranen die het ons gekost heeft. Maar goed, dat doet er voor de rest niet toe, wij willen dus graag een goed espresso apparaat, en zijn dus nu een beetje aan het rondkijken.Ooooow, goed van jullie zeg, dan is zo'n koffiezetapparaat wel een heel leuk cadeautje voor julliezelf natuurlijk. Succes met de zoektocht.
ja, die elektrische zijn natuurlijk top, maar heb er helaas geen 70 euro voor over. Dus ik klieder nog mara even (valt ook wel weer mee hoor. Ik spoel het zeefje na gebruik in de gootsteen af en 's avonds gaat alles in de vaatwasser.

Melk opschuimen met het stoompijpje was pas gedoe.
Het Kookpunt heeft een speciale koffiewinkel, waar je ieder espressoapparaat kunt kopen dat je maar kunt bedenken.





http://www.kookpunt.nl/kookwinkel/





Als je links espressomachines aanklikt, krijg je ze kust en te keur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de DeLonghi ECAM 23.450 Intensa en is echt super: http://www.huistuintiel.n ... =article&id=91&Itemid=154

Nog even doorsparen .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n glazen melkklopper met zeefje Daar maak je heerlijk stevig schuim mee, lijkt wel slagroom

Ik drink zelf liefst sterke zwarte koffie/espresso en kijk ook een beetje rond Leuk dit topic dus om ervaringen te lezen Ik ken iemand met een Jura en daar drink ik het liefst koffie:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 25 augustus 2011 @ 13:10:

[...]



Daar heb je een punt, een elektrische melkopschuimter van goede kwaliteit kost je max. E70,- en dan heb je echt een hele mooie. Van de rest van het geld lekker op city trip! Doen!Bij Kruidvat zijn ze volgens mij nu 20 euro in de opruiming, misschien kun je er nog 1 scoren.
quote:Starshine schreef op 25 augustus 2011 @ 13:10:

[afbeelding]



deze, alleen dan van een ander merk



Ik heb zoiets, voor 5,95 bij de HEMA. Plastic. Werkt prima, stevige schuim. Maar ik maak de melk eerst warm en dan ga ik kloppen.



@TO: wij hebben een Nespresso. Lekker! Verschillende smaken, en intensiteiten. Veel keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven