internetverbindingsproblemen met de iPad

05-07-2011 21:13 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPad2, zit thuis dus kan inprincipe met mijn router draadloos internetten.

Soms duurt het wel even voordat hij verbing heeft, maar nu lukt het maar niet en ik heb geen idee waar het aan ligt!

Ik ga naar instellingen

moet een netwerk kiezen, welke ik doe. Dit heb ik vaker gedaan en dan doet hij het altijd wel. Maar vandaag dus niet.....

Kan ik nog iets nakijken? Hij staat niet op vliegtuig modus.

Ik zou graag willen skypen, maar dat gaat nu niet.... (op mijn gewone pc gaat dat niet want geen webcam en microfoon)
Ik wacht het antwoord van Ziggo af en laat dan wat weten
Fijn want ik ben stiekem toch wel benieuwd waar het aan ligt;)
Anders ik wel

Een oplossing zou zijn om er een airport express(soort?? apple router) tussen te zetten,die dus werkt als een router achter een router voor de apple device.Maar ja,kost wel gelijk 90 euro.

Als Ziggo niet met een oplossing komt ga ik die wel halen,dit is ook 3x niks
Een airport express is geen oplossing. Neem dan een andere router. Heb je al geprobeerd de software van de router te updaten?
Nee,ik was niet thuis gisterenavond,zal het vanavond proberen(zag wel een menu waar ik niet echt wijs uit werd maar zal er eens rustig voor gaan zitten )
This tool allows you to upgrade the Routers firmware. Browse to and select the upgrade file and click APPLY. You will be prompted to confirm the upgrade.

Ik denk dat ik dit moet hebben..maar geen idee welk bestand ik moet selecteren voor de update.

Ik heb wel via 192.168.0.1 het systeem ge-reboot maar dat helpt niet
Maar vindt je iPad je netwerk nou helemaal niet of zie je je netwerk wel staan en kun je er niet op klikken ofzo?
Geen idee verder welk bestand je moet selecteren sorry:( Staat er geen handleiding op Ziggo.nl?
quote:luni schreef op 22 augustus 2011 @ 19:32:

Ja,ik blijf er ook over nadenken

Bedankt voor het meedenken!

De verbindingen komen wel omhoog hoor,daarna vraagt de Ip om een wachtwoord(netwerksleutel lijkt me) en daarna geeft ie aan"verbinding met netwerk niet mogelijk"

Ik zie de netwerkverbindingen wel,kan selecteren maar de verbinding komt niet tot stand.

Aldus...

Ik heb nu via Ziggo een upgrade gekregen(gebeld!)

Maar ja,ben gisteren zo aan het klooien geweest dat ik nu helemaal geen internet meer heb thuis De meneer van de helpdesk vertelde me dat met het 20 seconden indrukken van de knop op de router het apparaat teruggaat naar de fabrieksinstellingen.Dat moet dus te doen zijn
Sons helpt het om de modem een reset te geven dus met een paperclip knopje indrukken en vast houden tot alle lampjes uitgaan en dan moet er een lampje gaan branden dan kan je de paperclip loslaten en gaat de modem weer aanmelden, als dat niet lukt kan je de modem ook 10 min van het stroom af halen en dan weer de stekker erin doen na 10 min en zorg wel dat je de pc en andere aparatuur even opnieiw opstart, wat ook wel wil helpen is je ipad een reset geven, home knop en de slaapstand knop tegeljk indrukken vast blijven houden tot hij uit gaat en er een appeltje komt en dan loslaten succes
Ik heb alleen de router gereset,moet de modem ook?

De router is nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen,omdat ik de MAC dinges had uitgezet en we dus geen verbinding meer hadden.

Sorry,het is aardig bedoeld maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat ik met een paperclip in mn router ga zitten peuren Daar is toch gewoon een knopje voor?

En die heb ik nu al zo vaak ingedrukt

Ik ga m upgraden en dan verder kijken
In de moden in iedergeval bij kpn zoals bij mij zit een heel klein puntje dat je moet indrukken om te resetten heb dit in het verleden ook regelmatig moeten doen als mijn internet weg viel en nika hielp, en vaak lost dat het probleem op ik heb de experiabox van de kpn.
Ja,die heb ik niet..

Ik heb overigens wél internet hoor,alleen de iPad heeft geen verbinding.De rest doet het prima

(zoals hieronder beschreven )
En heb je al geprobeert om de ipad te resetten?
Ja,die is teruggegaan naar de fabrieksinstellingen
quote:luni schreef op 20 augustus 2011 @ 12:23:

Ik heb het nu ook met de iPad,gisteren klapte ie er opeens uit en doet nog steeds niets...Heb eerst de Ipad uit en aan gezet,wifi uit en gezet(router)

Ipad teruggezet naar de fabrieksinstellingen (wel back up op laptop iTunes gecheckt!)

Vreemd zal mijn gedachten er op los laten heb zelf ook de ipad 2
Maar je schijft terug gezet na fabrieksinstelling heb je daarna weer opnieuw wifi verbonden en de wep/wap sleutel ingevoerd die je van je provider hebt gehad tenminste als je een beveiligde verbinding hebt?
Ik heb een wpa2 verbinding..Ik heb daarna geen verbinding meer gekregen,ook niet na het invoeren van de nw-sleutel
quote:heleenvdzijden schreef op 26 augustus 2011 @ 21:14:

Maar je schijft terug gezet na fabrieksinstelling heb je daarna weer opnieuw wifi verbonden en de wep/wap sleutel ingevoerd die je van je provider hebt gehad tenminste als je een beveiligde verbinding hebt?

Het leest wat moeilijk zonder leestekens,sorry.

Ik begrijp dat je probeert te helpen hoor!
Het blijft maar door mijn hoofd spoken;) De iPad is niet kapot want hij doet het op je werk wel. Je instellingen zijn ook goed want je hebt alles gereset, je Wifi en je iPad. Je Wifi doet het want je hebt ook draadloos internet op je laptop. Het zou aan je router moeten liggen maar het gekke is dat je eerst wel gewoon internet had op je iPad. Pff sorry, je hebt niks aan m'n post maar zoals ik al zei ... Het blijft me maar bezighouden;)
Dank je voor je begrip!! Is echt zo... Ik ga morgen kijken of ik de update geinstalleerd krijg,moet daar echt even rust voor vinden .
En? Heb je al tijd kunnen vinden om je router te updaten?;)
Nee,ben te lang in de sportschool blijven hangen,eerst eten
Het gaat niet Heb de update die ik van Ziggo kreeg op de pc gezet en daarna het draadloos uitgezet,pc verbonden middels een draad met de router maar ik krijg geen verbinding.

Misschien is de draad niet goed,zal even eentje van mn werk meenemen morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven