OV chip, busmaandkaart?
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:04
Ik schaam me dood, haha.
Ik moet met spoed een kaart -maandkaart- voor de bus met voor een traject van 10 km.
Ik ga nooit met OV, en weet wel dat je hier nu definitief niet meer met de strippenkaart kan....
Hoe werkt dat tegenwoordig ( SCHAAMSCHAAM )? Zal wel met dat OV chipsysteem? Maar hoe kom ik daar aan?
Ik moet met spoed een kaart -maandkaart- voor de bus met voor een traject van 10 km.
Ik ga nooit met OV, en weet wel dat je hier nu definitief niet meer met de strippenkaart kan....
Hoe werkt dat tegenwoordig ( SCHAAMSCHAAM )? Zal wel met dat OV chipsysteem? Maar hoe kom ik daar aan?
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:13
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:20
https://www.ov-chipkaart. ... en_pkaart/kaartaanvragen/
je koopt dus een chipkaart
daar kan je een "product" op laten zetten of alleen geld
elke keer dat je een bus, tram, metro of trein instapt moet je inchecken
als het goed gaat dan hoor je 1 piep
als het niet goed gaat hoor je niets of 1 piepjes
als je weer uitstapt moet je weer uitchecken dan hoor je weer een 1 piep als het goed gaat
gaat het niet goed dan hoor je of weer niets of 2 piepjes
in de regio utrecht hebben ze nu een actie
dan is de aanschaf niet 7,50 maar 1,50 dit i.v.m. de definitieve afschaffing van de strippenkaart in november
als je weer uitstapt moet je weer uitchecken dan hoor je weer een 1 piep als het goed gaat
in de regio utrecht hebben ze nu een actie
dan is de aanschaf niet 7,50 maar 1,50 dit i.v.m. de definitieve afschaffing van de strippenkaart in november
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:32
Oh ja, de zonekaart op internet is niet duidelijk. Dus nu moet ik ze dus maar bellen of bij de bushalte gaan kijken.
Bij het postagentschap zeiden ze trouwens dat je geen stamkaart nodig hebt bij een abonnement. Ik vraag me af of dat klopt of dat mijn zoon straks alsnog naar school mag lopen omdat de chauffeur het niet pikt.
Bij het postagentschap zeiden ze trouwens dat je geen stamkaart nodig hebt bij een abonnement. Ik vraag me af of dat klopt of dat mijn zoon straks alsnog naar school mag lopen omdat de chauffeur het niet pikt.
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:37
quote:yette schreef op 27 augustus 2011 @ 07:32:
Oh ja, de zonekaart op internet is niet duidelijk. Dus nu moet ik ze dus maar bellen of bij de bushalte gaan kijken.
Bij het postagentschap zeiden ze trouwens dat je geen stamkaart nodig hebt bij een abonnement. Ik vraag me af of dat klopt of dat mijn zoon straks alsnog naar school mag lopen omdat de chauffeur het niet pikt.Je hebt inderdaad geen stamkaart nodig. Je zoon kan een kaart aanvragen bij het lokale vervoersbedrijf.De ov is nu een creditcard, in geval van je zoon, met foto.
Bij het postagentschap zeiden ze trouwens dat je geen stamkaart nodig hebt bij een abonnement. Ik vraag me af of dat klopt of dat mijn zoon straks alsnog naar school mag lopen omdat de chauffeur het niet pikt.Je hebt inderdaad geen stamkaart nodig. Je zoon kan een kaart aanvragen bij het lokale vervoersbedrijf.De ov is nu een creditcard, in geval van je zoon, met foto.
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:38
quote:nique633 schreef op 27 augustus 2011 @ 07:20:
Dit begrijp ik maar hoe werkt een abbonnement? Je koopt dan toch een kaart voor een maand krijg je dan een papieren kaart,wordt er op je pas niets afgeschreven,moet je dan ook gweoon in en uitchecken of krijg je een bewijs wat je alleen maar hoeft te laten zien bij het instappen?
Dit begrijp ik maar hoe werkt een abbonnement? Je koopt dan toch een kaart voor een maand krijg je dan een papieren kaart,wordt er op je pas niets afgeschreven,moet je dan ook gweoon in en uitchecken of krijg je een bewijs wat je alleen maar hoeft te laten zien bij het instappen?
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:40
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:47
quote:yette schreef op 27 augustus 2011 @ 07:41:
Nou hier hadden ze het anders nog over sterabonnementen.http://auto-en-vervoer.in ... -op-een-ov-chipkaart.html
Nou hier hadden ze het anders nog over sterabonnementen.http://auto-en-vervoer.in ... -op-een-ov-chipkaart.html
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:48
quote:yette schreef op 27 augustus 2011 @ 07:41:
Nou hier hadden ze het anders nog over sterabonnementen.
mijn "hier" is regio utrecht
en daar kan dus tot november een papieren sterabonnement gekocht worden
maar dat is wel !!!!! met stamkaart
ik ben zelf buschauffeuse en ik zou zonder stamkaart echt wel commentaar geven op jou zoon
niet laten lopen
de volgende ochtend rij ik weer die route dan kom ik hem dus wel weer tegen
zou hij weer geen stamkaart hebben dan moet hij wel lopen
Nou hier hadden ze het anders nog over sterabonnementen.
ik ben zelf buschauffeuse en ik zou zonder stamkaart echt wel commentaar geven op jou zoon
niet laten lopen
zou hij weer geen stamkaart hebben dan moet hij wel lopen
zaterdag 27 augustus 2011 om 08:34
als je de info kiosk van de vervoerder zelf bezoekt neem dan gelijk een foto en id mee
die mensen die daar zitten die hebben alle relevante info voor je
kunnen je alles uitleggen en ook regelen
ga niet op een koopavond of zaterdagmiddag ofzo
dan nemen ze niet altijd alle tijd voor je
deze mensen zijn opgeleid om het voor jou op zijn voordeligst te berekenen
en alle vragen die jij kunt bedenken hebben zij al lang een paar keer gehoord
succes
die mensen die daar zitten die hebben alle relevante info voor je
kunnen je alles uitleggen en ook regelen
ga niet op een koopavond of zaterdagmiddag ofzo
dan nemen ze niet altijd alle tijd voor je
deze mensen zijn opgeleid om het voor jou op zijn voordeligst te berekenen
en alle vragen die jij kunt bedenken hebben zij al lang een paar keer gehoord
succes
zaterdag 27 augustus 2011 om 08:37
Bellen met 9292ov of het vervoersbedrijf,echt hoor! Wat op internet staat is verwarrend.
Leg rustig uit(schrijf desnoods op) van welke halte naar welke halte(of plaats) je moet reizen en dan komen zij wel met een oplossing.
Ik reis zelf ook met een sterabonnement en een ovchipkaart.
Het (jaar)sterabonnement kan niet op de ov chip(ouderwets!!) en voor het laatste stukje kan ik alleen een ov chip gebruiken.
Omslachtig maar met 1 belletje met 9292ov was het geregeld.
Leg rustig uit(schrijf desnoods op) van welke halte naar welke halte(of plaats) je moet reizen en dan komen zij wel met een oplossing.
Ik reis zelf ook met een sterabonnement en een ovchipkaart.
Het (jaar)sterabonnement kan niet op de ov chip(ouderwets!!) en voor het laatste stukje kan ik alleen een ov chip gebruiken.
Omslachtig maar met 1 belletje met 9292ov was het geregeld.
zaterdag 27 augustus 2011 om 08:39
quote:nique633 schreef op 27 augustus 2011 @ 07:48:
[...]
niet laten lopen
zou hij weer geen stamkaart hebben dan moet hij wel lopenIk heb gewoon een plastic kaart hoor,geen aparte stamkaart.Wel een pasfoto en op naam.
[...]
niet laten lopen
zou hij weer geen stamkaart hebben dan moet hij wel lopenIk heb gewoon een plastic kaart hoor,geen aparte stamkaart.Wel een pasfoto en op naam.