Onmogelijke liefde
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:18
Sinds een klein jaar werk ik bij een grote organisatie waarbij mijn afdeling een klein team vormt. Ik ben zelf 26 en de rest van het team bestaat vooral uit oudere mensen (tussen de 40-65 jaar), en een paar jonkies net als mij. Nu heb ik helaas te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd vanwege bezuinigingen. Per 1 september werk ik daar niet meer. Alleen ben ik in een op dit moment onmogelijke situatie gekomen, althans dat lijkt het voor mij. Aan mijn blok zit een oudere man (59) waar ik het vanaf het allereerste moment ontzettend goed mee kan vinden. Af en toe typten we berichtjes naar elkaar onder werktijd maar dat was eigenlijk allemaal vrij onschuldig. Al voelde het voor beiden wel erg goed, we spraken het niet uit maar de blikken zeiden genoeg. We konden erg goed praten en het is gewoon al die tijd erg gezellig geweest. Sinds bekend is dat ik weg moet zijn we veelvuldig berichtjes gaan sturen. Niet vulgair, gewoon goede gesprekken. Sinds kort mailen we privé. Deze gesprekken worden steeds persoonlijker. We zijn tot de conclusie gekomen dat we toch al die tijd wel meer voelen... maar gezien de leeftijd kon dat niet. Dat hebben we in het verleden ook wel eens tegen elkaar gezegd, maar dan als grapje. Zeker nu hij getrouwd is en twee kinderen heeft van mijn leeftijd. Inmiddels word ik gek van het idee dat ik hem niet meer zal zien en ook hij heeft het er moeilijk mee. We glimlachen en praten veel. Zoenen e.d. doen we niet. Hij vindt dat niet eerlijk ten opzichte van mij. Alleen af en toe knijpen we in elkaars hands en tintelt het door heel mijn lichaam. Hij geeft mij een gevoel wat ik nog nooit gevoeld heb zelf niet bij mijn huidige vriend. Zelf heb ik al 6 jaar een relatie waarin ik ogenschijnlijk erg gelukkig was. Nog steeds hou ik veel van die jongen. Alleen wat ik bij mijn oudere collega voel gaat dieper en is veel intenser. Een blik van hem kan mij al helemaal gek maken. Hij wil graag in te toekomst graag af en toe afspreken om bij te kletsen. Hij wil absoluut geen seks omdat hij nooit bij zijn vrouw zou weggaan. Met een leeftijdsverschil van 34 jaar weten we beiden dat dit niet kan en fout is maar we hebben beiden het gevoel dat we een echte soulmate gevonden hebben in elkaar. Ook hij zegt dat het gevoel gigantisch is en ik kan dat alleen maar beamen. Ik weet dat het ontzettend dom is en gewoon niet kan. Hij wil mijn toekomst niet in de weg staan en ik zijn huwelijk niet kapot maken. Maar ik verlang vaak naar hem en een simpele glimlach of een goed gesprek of een aanraking kan mijn dag al goed maken (hij zegt hetzelfde te hebben). Wat nu... mijn nieuwe baan is aan de andere kant van het land? Het is echt een onmogelijke liefde. Ik heb een dergelijke situatie altijd veroordeeld en ik vind het nog steeds fout. Het hoort niet... hij kan mijn vader zijn. Alleen dit vergeet ik als ik met hem mail/chat of met hem spreek. Hij maakt mij blij, hij maakt me aan het lachen. Door hem voel ik me goed. Het is er langzaam in geslopen en nu we beiden beseffen dat ik weg ga bij deze organisatie kunnen we onze gevoelens amper nog onderdrukken.
Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt? Verliefd geworden op een oudere man? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan? Buiten dat hij een onbereikbare liefde is is hij een enorm goed matje van me geworden en dat wil ik niet kwijtraken. Ondanks het leeftijdsverschil is er een gigaklik die ik zelden in mijn leven heb gehad.
Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt? Verliefd geworden op een oudere man? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan? Buiten dat hij een onbereikbare liefde is is hij een enorm goed matje van me geworden en dat wil ik niet kwijtraken. Ondanks het leeftijdsverschil is er een gigaklik die ik zelden in mijn leven heb gehad.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:26
Soms moet je naar je verstand luisteren; je gevoel is niet altijd de beste raadgever. Zo ook in dit geval. De man is lichtjaren ouder, heeft kinderen van jouw leeftijd en hallo, jullie hebben beiden een relatie!!
Het kan zijn dat het enorm goed voelt, maar dit wordt gevoed door de onmogelijkheid en de spanning. Realiseer je dat je met deze man nog nooit echt een leven hebt gedeeld, hebt samengewoond, ruzie gemaakt hebt over de afwas, geen financiële beslissingen hebt hoeven nemen en geen kinderen hebt gekregen en opgevoed. Wanneer dat in het echt zou gebeuren, blijft er van de romantische gevoelens meestal weinig over.
Het is overigens netjes van hem dat hij het fatsoenlijk houdt. Maar beter laten jullie elkaar helemaal los. Dit leidt tot niets dan ellende.
Het kan zijn dat het enorm goed voelt, maar dit wordt gevoed door de onmogelijkheid en de spanning. Realiseer je dat je met deze man nog nooit echt een leven hebt gedeeld, hebt samengewoond, ruzie gemaakt hebt over de afwas, geen financiële beslissingen hebt hoeven nemen en geen kinderen hebt gekregen en opgevoed. Wanneer dat in het echt zou gebeuren, blijft er van de romantische gevoelens meestal weinig over.
Het is overigens netjes van hem dat hij het fatsoenlijk houdt. Maar beter laten jullie elkaar helemaal los. Dit leidt tot niets dan ellende.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:30
Ik heb er geen ervaring mee, maar een relatie zit er gewoon niet in dus dat betekend dat je over je verliefdheid heen zal moeten komen! Een vriendin van mij heeft er wel ervaring mee, was ook verliefd geworden op oudere man met kinderen. De relatie heeft een tijdje goed gewerkt maar is toch stuk gelopen. Je kan natuurlijk wel een hele fijne vriendschapsband opbouwen met hem maar dan moet je het hele relatiegebeuren eerst los kunnen laten.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:34
Het lijkt altijd erg spannend, elkaar een beetje opgeilen. Je hebt niet te maken met een man die zijn vuile onderbroeken laat rondslingeren, hij heeft geen last van een vrouw met een ochtendhumeur om op te schieten.. kortom, je kunt je zo leuk voordoen als je bent.
En wat je zelf al in je titel zette: het is een onmogelijke liefde. Hij wil niet bij zijn vrouw weg, jij vertrekt daar binnenkort en je hebt een relatie.
Denk met plezier/een glimlach terug aan de leuke tijd en de spannende berichtjes. En richt je dan op een relatie die wél kans van slagen heeft.
En wat je zelf al in je titel zette: het is een onmogelijke liefde. Hij wil niet bij zijn vrouw weg, jij vertrekt daar binnenkort en je hebt een relatie.
Denk met plezier/een glimlach terug aan de leuke tijd en de spannende berichtjes. En richt je dan op een relatie die wél kans van slagen heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:43
Uit het oog is uit het hart. Maak een keus en verban deze man uit je leven en ga verder met je vriend. Of besef dat je huidige vriend misschien toch niet zo goed bij je past, maak het uit en ga dan opzoek naar iemand die geen vrouw en kinderen heeft. Je mag zo'n gezin niet kapot maken.
En buiten dat.. wat moet je met zo'n oude man? Je staat nog in de bloei van je leven! hij heeft alles al gehad.. waarschijnlijk ziet ie jou alleen als lekker jong hapje
En buiten dat.. wat moet je met zo'n oude man? Je staat nog in de bloei van je leven! hij heeft alles al gehad.. waarschijnlijk ziet ie jou alleen als lekker jong hapje
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:06
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:25
We zijn tot de conclusie gekomen dat we toch al die tijd wel meer voelen... maar gezien de leeftijd kon dat niet. Dat hebben we in het verleden ook wel eens tegen elkaar gezegd, maar dan als grapje. Zeker nu hij getrouwd is en twee kinderen heeft van mijn leeftijd.
Grappige volgorde
Grappige volgorde
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:43
Ik kan me erg in je verplaatsen. Ik zit in een ietwat vergelijkbare relatie. Kort de feitjes - 22jaar leeftijdsverschil, ik single en hij een vaste relatie, en hij is inmiddels mijn vaste minnaar en zover gaan jullie dus nog niet. Hij gaat dus nogal vreemd.
Ik geniet ervan zolang het duurt, maar verwacht iedere keer dat het de laatste keer is dat ik hem zie. Het houdt me nogal bezig maar het is oke.
Het maakt het lastig dat jij zelf ook niet single bent. Is het niet mogelijk om dit als een platonische liefde te houden? Het hoeft niet tussen jou en je vriend komen te staan als je het in je hoofd op een rijtje kan krijgen. Dan kun je ervan genieten om bij tijd en wijle wat met hem op te trekken zoals je ook met je vrienden omgaat.
Naast mijn minnaar heb ik een platonische liefde voor een andere man. Dat gaat al jaren goed. Ik hou van hem met een passie die niet bij onze relatie past, maar het goed zo. Ik verwacht niets voor die liefde terug. Ik geniet ervan, koester het en put er kracht uit. Ik heb veel van die man geleerd, meer dan hij zelf beseft
Ik heb overwogen om de boel op te biechten maar daar zou ik hem alleen maar mee opzadelen en voor mezelf zie ik er ook nauwelijks voordeel in.
En stiekem weet ik van mezelf dat ik onwijs op zoek ben naar vaderfiguren in mijn leven. Het is geen toeval dat ik mijn hart 2 keer verpandt aan mannen die bijna 2x zo oud zijn dan ik. Dat relativeert de boel voor me.
Ik geniet ervan zolang het duurt, maar verwacht iedere keer dat het de laatste keer is dat ik hem zie. Het houdt me nogal bezig maar het is oke.
Het maakt het lastig dat jij zelf ook niet single bent. Is het niet mogelijk om dit als een platonische liefde te houden? Het hoeft niet tussen jou en je vriend komen te staan als je het in je hoofd op een rijtje kan krijgen. Dan kun je ervan genieten om bij tijd en wijle wat met hem op te trekken zoals je ook met je vrienden omgaat.
Naast mijn minnaar heb ik een platonische liefde voor een andere man. Dat gaat al jaren goed. Ik hou van hem met een passie die niet bij onze relatie past, maar het goed zo. Ik verwacht niets voor die liefde terug. Ik geniet ervan, koester het en put er kracht uit. Ik heb veel van die man geleerd, meer dan hij zelf beseft
Ik heb overwogen om de boel op te biechten maar daar zou ik hem alleen maar mee opzadelen en voor mezelf zie ik er ook nauwelijks voordeel in.
En stiekem weet ik van mezelf dat ik onwijs op zoek ben naar vaderfiguren in mijn leven. Het is geen toeval dat ik mijn hart 2 keer verpandt aan mannen die bijna 2x zo oud zijn dan ik. Dat relativeert de boel voor me.
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:48
Je schrijft een paar keer "Met een leeftijdsverschil van 34 jaar weten we beiden dat dit niet kan en fout is". Het (emotioneel) vreemdgaan vind ik ook niet goed, maar om het leeftijdsverschil fout te noemen, gaat mij te ver.
Dat het makkelijk is, of logisch, hoor je mij ook niet zeggen. Maar fout in ieder geval niet.
Ik heb verder geen advies, hoop dat jullie eruit komen. Op welke manier dan ook. Sterkte!
Dat het makkelijk is, of logisch, hoor je mij ook niet zeggen. Maar fout in ieder geval niet.
Ik heb verder geen advies, hoop dat jullie eruit komen. Op welke manier dan ook. Sterkte!
zaterdag 27 augustus 2011 om 07:22
Ik vind het leeftijdsverschil niet het grootste obstakel, wel het feit dat jullie beiden een relatie hebben!!!
Als je hele nachten naast zijn gesnurk zou liggen, hij s ochtends naast je zijn kunstgebit in zou doen, met hem naar de dokter moest voor zn ouderdomskwaaltjes ( ik roep maar wat, hoor) zou hij toch echt minder aantrekkelijk voor je worden....
Als je hele nachten naast zijn gesnurk zou liggen, hij s ochtends naast je zijn kunstgebit in zou doen, met hem naar de dokter moest voor zn ouderdomskwaaltjes ( ik roep maar wat, hoor) zou hij toch echt minder aantrekkelijk voor je worden....
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:07
Je zegt ook zoenen doen we niet, vindt Hij niet eerlijk, en Hij wil geen seks,
dus als hij wel zou willen lagen jullie allang te neuken?
Wat hier al eerder is gezegd, wedden dat je zo verliefd bent door de spanning van t onmogelijke. En meestal bouwt spanning zich ook nog es extra op als je niet meteen t bed induikt. Zo cliche allemaal wat mensen zichzelf bij verliefdheden wijsmaken..
Hij zegt toch dat ie niet bij zn vrouw zou weggaan, wil je uberhaubt een man die dit gewoon kan naast zijn huwelijk? Ga eens aan jezelf werken waarom je geen normale relatie aandurft, er zijn genoeg mannen. En algebroe jij ook, je praat op een toon alsof het niet erg en normaal is om een minnares te zijn? Dat je het weet van jezelf relativeert net nix, maakt t alleen nog maar viezer.
dus als hij wel zou willen lagen jullie allang te neuken?
Wat hier al eerder is gezegd, wedden dat je zo verliefd bent door de spanning van t onmogelijke. En meestal bouwt spanning zich ook nog es extra op als je niet meteen t bed induikt. Zo cliche allemaal wat mensen zichzelf bij verliefdheden wijsmaken..
Hij zegt toch dat ie niet bij zn vrouw zou weggaan, wil je uberhaubt een man die dit gewoon kan naast zijn huwelijk? Ga eens aan jezelf werken waarom je geen normale relatie aandurft, er zijn genoeg mannen. En algebroe jij ook, je praat op een toon alsof het niet erg en normaal is om een minnares te zijn? Dat je het weet van jezelf relativeert net nix, maakt t alleen nog maar viezer.
zaterdag 27 augustus 2011 om 14:49
Bijna exact dezelfde situatie meegemaakt...Ex-collega was precies 20 jr ouder, iets minder dus dan jullie leeftijdverschil. Heb ook een vriend, hij ook getrouwd. We werkten niet dagelijks samen, zag hem enkele keren per week, kon z'n ogen niet van me afhouden, ik niet van hem, mailden vaak en kwamen heel goed met mekaar overeen. Ik was in de ban van hem, dacht aan niets anders meer, door omstandigheden werk ik er nu niet meer maar een jaar later hebben we nog steeds contact, het is zo fout en zo moeilijk maar tegelijk werkt het verslavend...Kan er met niemand over praten, durf het gewoonweg niet want ik en m'n vriend zijn volgens velen het perfecte koppel...Vind het laf van mezelf maar kan niet anders
zaterdag 27 augustus 2011 om 18:50
Manoek (het 'je' mag er wel af!),
Heb je overwogen om je gevoelens met zowel je oude als je jonge vriend te bespreken?
Het zou mooi zijn als de jonge begrijpt dat je een hobbel hebt te nemen en als de oude zou begrijpen dat hij zijn eventuele erotische wensen niet bij jou zou moeten uitwerken. Als hij je werkelijk begrijpt en je wil vergezellen in je leven, neemt hij afstand van je zonder je in de steek te laten. Dan stopt hij acuut met flirten en zijn eventuele lichamelijke aanrakingen tussen jullie wel hartelijk, maar niet bedreigend voor jouw relatie met de man met wie je samen oud zou kunnen worden.
Bedenk ook dat het goed kan dat jij iets van hem interpreteert wat hij niet wil, niet wil weten of niet wil erkennen. Of dat nu geilheid is (wat sommigen wel erg gemakkelijk aannemen) of vaderlijke behoeften.
Jouw verhuizing wordt de toets van dit contact. Als het werkelijk zo verrijkend is als je nu ervaart, is de afstand overbrugbaar - maar breek het open en heb het erover met je thuis-partner. En als jullie dat niet kunnen, weet je nu wat jullie samen zullen moeten gaan leren.
Veel succes
Heb je overwogen om je gevoelens met zowel je oude als je jonge vriend te bespreken?
Het zou mooi zijn als de jonge begrijpt dat je een hobbel hebt te nemen en als de oude zou begrijpen dat hij zijn eventuele erotische wensen niet bij jou zou moeten uitwerken. Als hij je werkelijk begrijpt en je wil vergezellen in je leven, neemt hij afstand van je zonder je in de steek te laten. Dan stopt hij acuut met flirten en zijn eventuele lichamelijke aanrakingen tussen jullie wel hartelijk, maar niet bedreigend voor jouw relatie met de man met wie je samen oud zou kunnen worden.
Bedenk ook dat het goed kan dat jij iets van hem interpreteert wat hij niet wil, niet wil weten of niet wil erkennen. Of dat nu geilheid is (wat sommigen wel erg gemakkelijk aannemen) of vaderlijke behoeften.
Jouw verhuizing wordt de toets van dit contact. Als het werkelijk zo verrijkend is als je nu ervaart, is de afstand overbrugbaar - maar breek het open en heb het erover met je thuis-partner. En als jullie dat niet kunnen, weet je nu wat jullie samen zullen moeten gaan leren.
Veel succes
zaterdag 27 augustus 2011 om 22:26
@ iedereen! Bedankt voor jullie reacties. Wat velen zeggen spookt ook door mijn hoofd.
@ lolove89 ik zou zelf denk ik geen seks met hem hebben omdat ik een vriend heb. Dat kan ik niet maken ten opzichte van hem. Die stap zou ik zelf niet kunnen maken. Zoenen zou kunnen gebeuren maar ook daar zou ik de boot afhouden. Seks vind ik echt veel te ver gaan.
Daarbij wil ik nog opmerken dat ik het absoluut niet voor het geld doe. Golddigger wordt heel snel gedacht in een dergelijke situatie maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb een goede baan en ik wil mezelf kunnen bedruipen en niet afhankelijk van een man zijn. Ik wil zijn geld ook niet. Ik vind hem aantrekkelijk omdat hij er erg jong uitziet. Hij is hip, gaat absoluut met zijn tijd mee en is sportief. (goed geconserveerd, zeg maar) Zijn levenservaring en verhalen maken hem zo onweerstaanbaar. A.s. dinsdag zien we elkaar voor het laatst. Hij wil graag afspreken maar ik denk dat ik dat niet wil, wordt veel te gevaarlijk denk ik. Het is een soort verslaving zijn aandacht waar ik op dit moment niet mee kan stoppen. Voel me rot en heb een soort van liefdesverdriet. Als hij 20 jaar jonger was geweest was ik echt heel erg verliefd geworden.
@ lolove89 ik zou zelf denk ik geen seks met hem hebben omdat ik een vriend heb. Dat kan ik niet maken ten opzichte van hem. Die stap zou ik zelf niet kunnen maken. Zoenen zou kunnen gebeuren maar ook daar zou ik de boot afhouden. Seks vind ik echt veel te ver gaan.
Daarbij wil ik nog opmerken dat ik het absoluut niet voor het geld doe. Golddigger wordt heel snel gedacht in een dergelijke situatie maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb een goede baan en ik wil mezelf kunnen bedruipen en niet afhankelijk van een man zijn. Ik wil zijn geld ook niet. Ik vind hem aantrekkelijk omdat hij er erg jong uitziet. Hij is hip, gaat absoluut met zijn tijd mee en is sportief. (goed geconserveerd, zeg maar) Zijn levenservaring en verhalen maken hem zo onweerstaanbaar. A.s. dinsdag zien we elkaar voor het laatst. Hij wil graag afspreken maar ik denk dat ik dat niet wil, wordt veel te gevaarlijk denk ik. Het is een soort verslaving zijn aandacht waar ik op dit moment niet mee kan stoppen. Voel me rot en heb een soort van liefdesverdriet. Als hij 20 jaar jonger was geweest was ik echt heel erg verliefd geworden.
zondag 28 augustus 2011 om 13:25
Ik begrijp toch niet helemaal wat nu je grootste obstakel is, gezien je laatste zin.
Als hij 20 jaar jonger was geweest en je hebt beiden een monogame relatie dan had het ook niet gekund. Leeftijd doet er dan toch niet toe. Het gaat niet omdat jullie beiden gebonden zijn en niet willen bedriegen, klaar.
Ik heb net een seksrelatie verbroken en weet uit ervaring dat de scheidslijn erg dun is als je eenmaal afspreekt. Dan is het makkelijk om van een goed gesprek naar zoenen en seks over te gaan. Zeg niet dat jou dat niet zal overkomen, want - zoals je zelf al schrijft- het is een verskavend gevoel (de spanning, etc), de move naar sex is daardoor zo gemaakt als je afspreekt.
Beter zou zijn al het contact te verbreken.
Als hij 20 jaar jonger was geweest en je hebt beiden een monogame relatie dan had het ook niet gekund. Leeftijd doet er dan toch niet toe. Het gaat niet omdat jullie beiden gebonden zijn en niet willen bedriegen, klaar.
Ik heb net een seksrelatie verbroken en weet uit ervaring dat de scheidslijn erg dun is als je eenmaal afspreekt. Dan is het makkelijk om van een goed gesprek naar zoenen en seks over te gaan. Zeg niet dat jou dat niet zal overkomen, want - zoals je zelf al schrijft- het is een verskavend gevoel (de spanning, etc), de move naar sex is daardoor zo gemaakt als je afspreekt.
Beter zou zijn al het contact te verbreken.
zondag 28 augustus 2011 om 13:31
quote:new_in_town schreef op 27 augustus 2011 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat je bedoelt dat je niet anders wil?
Nou, ik kan me er wel in vinden dat je soms niet anders ´kan´.
Ik heb heel lang het contact met mijn minnaar ook niet kunnen verbreken. Vergelijk het met een alcoholist die steeds naar de drank grijpt. Echt, vreemdgaan werkt ontzettend verslavend en ik heb het destijds echt niet kunnen stoppen.
Ik kreeg uiteindelijk zo´n grondige hekel aan mijn eigen bedrog dat ik me zo slecht voelde en het toen wel kon stoppen. Daar is hele veel aan vooraf gegaan voordat ik dat echt ´kon´.
[...]
Ik denk dat je bedoelt dat je niet anders wil?
Nou, ik kan me er wel in vinden dat je soms niet anders ´kan´.
Ik heb heel lang het contact met mijn minnaar ook niet kunnen verbreken. Vergelijk het met een alcoholist die steeds naar de drank grijpt. Echt, vreemdgaan werkt ontzettend verslavend en ik heb het destijds echt niet kunnen stoppen.
Ik kreeg uiteindelijk zo´n grondige hekel aan mijn eigen bedrog dat ik me zo slecht voelde en het toen wel kon stoppen. Daar is hele veel aan vooraf gegaan voordat ik dat echt ´kon´.