Onmogelijke liefde

26-08-2011 21:18 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaar werk ik bij een grote organisatie waarbij mijn afdeling een klein team vormt. Ik ben zelf 26 en de rest van het team bestaat vooral uit oudere mensen (tussen de 40-65 jaar), en een paar jonkies net als mij. Nu heb ik helaas te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd vanwege bezuinigingen. Per 1 september werk ik daar niet meer. Alleen ben ik in een op dit moment onmogelijke situatie gekomen, althans dat lijkt het voor mij. Aan mijn blok zit een oudere man (59) waar ik het vanaf het allereerste moment ontzettend goed mee kan vinden. Af en toe typten we berichtjes naar elkaar onder werktijd maar dat was eigenlijk allemaal vrij onschuldig. Al voelde het voor beiden wel erg goed, we spraken het niet uit maar de blikken zeiden genoeg. We konden erg goed praten en het is gewoon al die tijd erg gezellig geweest. Sinds bekend is dat ik weg moet zijn we veelvuldig berichtjes gaan sturen. Niet vulgair, gewoon goede gesprekken. Sinds kort mailen we privé. Deze gesprekken worden steeds persoonlijker. We zijn tot de conclusie gekomen dat we toch al die tijd wel meer voelen... maar gezien de leeftijd kon dat niet. Dat hebben we in het verleden ook wel eens tegen elkaar gezegd, maar dan als grapje. Zeker nu hij getrouwd is en twee kinderen heeft van mijn leeftijd. Inmiddels word ik gek van het idee dat ik hem niet meer zal zien en ook hij heeft het er moeilijk mee. We glimlachen en praten veel. Zoenen e.d. doen we niet. Hij vindt dat niet eerlijk ten opzichte van mij. Alleen af en toe knijpen we in elkaars hands en tintelt het door heel mijn lichaam. Hij geeft mij een gevoel wat ik nog nooit gevoeld heb zelf niet bij mijn huidige vriend. Zelf heb ik al 6 jaar een relatie waarin ik ogenschijnlijk erg gelukkig was. Nog steeds hou ik veel van die jongen. Alleen wat ik bij mijn oudere collega voel gaat dieper en is veel intenser. Een blik van hem kan mij al helemaal gek maken. Hij wil graag in te toekomst graag af en toe afspreken om bij te kletsen. Hij wil absoluut geen seks omdat hij nooit bij zijn vrouw zou weggaan. Met een leeftijdsverschil van 34 jaar weten we beiden dat dit niet kan en fout is maar we hebben beiden het gevoel dat we een echte soulmate gevonden hebben in elkaar. Ook hij zegt dat het gevoel gigantisch is en ik kan dat alleen maar beamen. Ik weet dat het ontzettend dom is en gewoon niet kan. Hij wil mijn toekomst niet in de weg staan en ik zijn huwelijk niet kapot maken. Maar ik verlang vaak naar hem en een simpele glimlach of een goed gesprek of een aanraking kan mijn dag al goed maken (hij zegt hetzelfde te hebben). Wat nu... mijn nieuwe baan is aan de andere kant van het land? Het is echt een onmogelijke liefde. Ik heb een dergelijke situatie altijd veroordeeld en ik vind het nog steeds fout. Het hoort niet... hij kan mijn vader zijn. Alleen dit vergeet ik als ik met hem mail/chat of met hem spreek. Hij maakt mij blij, hij maakt me aan het lachen. Door hem voel ik me goed. Het is er langzaam in geslopen en nu we beiden beseffen dat ik weg ga bij deze organisatie kunnen we onze gevoelens amper nog onderdrukken.

Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt? Verliefd geworden op een oudere man? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan? Buiten dat hij een onbereikbare liefde is is hij een enorm goed matje van me geworden en dat wil ik niet kwijtraken. Ondanks het leeftijdsverschil is er een gigaklik die ik zelden in mijn leven heb gehad.
ik vind dit zo stom.

wie met vuur speelt moet niet zeuren als hij zich brandt.
Ik heb niet het idee dat hier mensen ´zeuren´. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus ook van de consequenties ervan.
story of my life. Als je het niet stopt, ga je 100% zeker verder. Je verstand gaat t verliezen, echt! Ik heb ook ooit gezegd dat ik niet verder zou gaan dan het soulmate gevoel. Want dat wilde en kon ik niet. Nou, het ging verder,want het werd verslavend en voor je het weet kan je niet meer terug! Het duurde bij ons een half jaar voor het echt te ver ging.Het maakt heel veel stuk en je moet je afvragen of dat het waard is. Ik heb na 2 jaar afstand kunnen doen, maar toen was er al veel stuk gegaan in die tussentijd. Het was een onvergetelijke tijd, maar als je je relatie wilt redden zal je echt moeten stoppen want het gaat verder en verder!!
Ik snap niet wat vrouwen/ mannen zichzelf aandoen iets te beginnen met een bezette man/ vrouw. Ik zou 't niet over m'n hart kunnen verkrijgen en sta er niet voor open.
Zie het als een mooie leerzame ervaring waarin je de juiste keuze hebt gemaakt door er niets mee te doen. Het overkomt bijna iedereen wel in een relatie maar wat er tussen jullie is, is niet gebaseerd op het bij elkaar horen om de juiste redenen. Het is een illusie die jullie allebei in stand houden, een soort droom die heel mooi en teer lijkt maar uit elkaar spat als je er iets mee gaat doen. Koester de herinnering als je straks vertrekt en wees er trots op dat je ondanks je sterke gevoelens geen dingen hebt gedaan waar je spijt van krijgt. De eerste tijd zul je hem best missen, helemaal als je weer aan nieuwe collega's moet wennen, maar juist van dit soort ervaringen wordt je sterker. Stort je op je nieuwe baan en geef je vriend de aandacht die hij verdient, zul je zien dat het je een rijker, wijzer mens heeft gemaakt. En dat is het kadootje van deze oudere man aan jou, dat is veel meer waard dan een stiekeme verhouding die het mooie wat er nu is, alleen maar stuk zal maken en uiteindelijk veel verdriet en pijn voor meer mensen tot gevolg heeft.
@zoe, Tja, eigenlijk gewoon voor schut voor ze: zon mensen hebben bijna altijd onopgeloste vader en moeder issues en ze projecteren dit dan op het huwelijk van degene die bezet is. Ze staan hoe dan ook dan ook niet gezond in relaties, maar in plaats van dat ze hulp zoeken, wordt het tegenwoordig sociaal geaccepteerd.
Ik denk gewoon dat je jezelf en anderen alleen maar veel pijn doet door vreemd te gaan/ iets te beginnen met een vrouw/ man die bezet is. Denk 't echt.
Manouk, bedenk dat dat zinderende gevoel en die intensheid tussen jou en je collega alleen maar bestaat OMDAT jullie beide vaste partners onwetend zijn. Juist het niet op de hoogte zijn maakt het voor jullie zo spannend, dat is iets wat verboden is altijd. Het is een geheime relatie. Het is absoluut niet verboden om verliefd te worden op een ander, maar geef je partner openheid van zaken. Bijna altijd stort deze "intense" relatie en "soulmate-gevoel" als een kaartenhuis in elkaar, nadat 1 van de vaste partners de geheime relatie heeft ontdekt. Dan blijkt dat de minnares ook alleen maar met water kookt.

Het feit dat je je verhaal hier neerzet, geeft mij enigszins hoop. Ik wens je veel sterkte.
Vandaag was het dan zo ver laatste werkdag :(. Ik heb hem maandag en gisteravond op de chat verteld dat ik wil stoppen. Stoppen met chatten in de late uurtjes/smsen en niet afspreken. Emailcontact over hoe het gaat wil ik eventueel wel. Ondanks de gevoelens voor hem wil ik mijn verstand gaan volgen, hoe moeilijk het ook is. Het kan en mag. niet Hij is gisteren zonder boe of bah offline gegaan. Ik heb daardoor een nacht niet kunnen slapen. En vandaag heeft hij me genegeerd. Hij heeft niet met me gepraat sterker nog hij heeft gezegd dat hij daar voor zijn werk is. Kort af en me negeren. Ik heb hem een paar berichtjes gestuurd of hij aub niet zo op mijn laatste dag zo wil doen. En waarom hij dit doet en hij heeft niets gezegd. Toen ik van iedereen afscheid nam heeft hij me enkel een ijskoude hand gegeven. Ik ben kapot.... leeg en zit nu vol verdriet. Ik zie en spreek hem mss nu nooit meer. Ik wilde graag normaal mailcontact houden (niet chatten). Dat hij me dit me aandoet... waarom?? Ik heb de hele treinreis met tranen in mijn ogen gezeten en ben net thuis. Mijn vriend is gaan sporten vanavond. Ik ben bang dat hij het merkt. Ik zit echt stuk nu.... voel me zo verlaten... dit doet echt pijn. Weet iemand waarom hij ineens zo kinderachtig doet? Ik wil hem het liefst bellen maar dat moet ik niet doen, hij zou toch niet opnemen. Ik mis hem nu al heel erg....
Ik denk dat hij zich afgewezen voelt en daar niet mee kan omgaan.
Ik denk dat je zijn mannelijke ego hebt beschadigd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En, daar is zijn ware aard. Je zal het zelf nu niet zo kunnen zien, maar je hebt zijn kinderachtige gedrag al genoeg beloond door hem vandaag toch berichtjes te sturen en te vragen of hij niet zo wil doen...hij heeft je precies waar hij je hebben wil.

Nu nummer deleten en blijf bij je standpunt. Je gaat het anders zien, echt! Wat een ploert zeg.
Whaaaha, zo`n oude kerel die zo kinderachtig doet, jeetje!
Wat maakt het uit als je vriend iets aan je merkt en er achter komt dat het speelt?

Volgens jou moest het allemaal maar kunnen zoals jullie het deden, dus waarom geheimzinnig doen? Of kon het toch niet?

Billen branden, blaren zitten blabla
Je had geen contact meer moeten zoeken. Voor het zelfde geld had hij anders gereageerd, jij weer in twijfel.... Miss is dit nodig om er voor jezelf afstand van te kunnen doen. Of het nu pijn doet over een andere dag... Die dag had toch wel gekomen. Even doorzetten, hoe moeilijk dat nu ook is!
Lul de behanger.
Dit alleen al bewijst dat hij niet jouw droomman is, als hij niet eens rekening wil houden met jouw gevoelens. En belachelijk dat hij jou zo 'straft' terwijl je de verstandigste keus maakt. Daar was hij het toch mee eens?! Dat jullie niet te ver zouden gaan? Nee, dit gedrag klopt van geen kanten. Ik zou het zien als een extra reden om geen contact meer met hem te willen. Hij is gewoon niet aardig en niet oprecht.

Je zult hem gaan vergeten, echt! Je hebt absoluut het juiste gedaan. De pijn gaat over en dan zul je heel trots op jezelf zijn dat je het niet te ver hebt laten komen.
Haha, wat hij doet is gewoon chantage. Zoals aureel zegt, je 'straffen', in de hoop dat je alles terugdraait. En miss niet eens omdat ie je zo leuk vindt, maar gewoon om t feit dat jij er als eerste mee kapt en niet hij. Trap er niet in, hij moet niet zo kinderachtig doen. Verder eens met madhe.
Probeer het niet mooier in je hoofd te maken dan het is, leer ervan en sluit het af!

Bekijk je huidige relatie en besluit of je gelukkig met hem bent en een toekomst met hem ziet....

En bedenk goed of je daadwerkelijk gelukkig wordt van hetgeen wat zich met de oudere man heeft afgespeeld of dat je er eigenlijk alleen maar meer verdriet van hebt....
HELP!!! Hij stond vandaag voor mijn deur. Hij is een week op vakantie geweest met zijn gezin en stond vandaag voor mijn deur. Dat hij me mist en niet zonder me kan. Mijn vriend was niet thuis. Ik heb hem niet binnengelaten. Hij wil me terug... hij wil zijn huwelijk ontbinden voor mij. Zijn vakantie was naar zijn zeggen 'klote'. Zijn vrouw en dochter irriteren hem. Hij wil mij... hij mist me en hij wil met mij een toekomst. O wat was ik blij hem te zien... ik zit al een week helemaal stuk. Mijn vriend denkt dat het te maken heeft met het vertrek bij mijn recente baan en de wisseling naar mijn nieuwe baan maar nee hij is het. Ik heb hem gezegd dat ik niet meer wil, dat het voor mij over is. Diep van binnen is het dat niet maarja.... hij heeft echt geen toekomst. Hij zag er piekfijn uit... en rook lekker. Ik ben nu helemaal verward... waarom komt hij naar me toe... laat me met rust het is over. Ik zit nu weer stuk... het kleine stukje dat ik uit het dal was gekropen afgelopen week ben ik weer gezakt. Ik wil hem.... maar het kan niet en het mag niet. Waarom laat hij me niet met rust. Hij is offline gegaan en heeft me genegeerd! Ik ga kapot... mijn gevoelens voor hem zijn intens... maar het verstand speelt mee. Waarom kan ik toch geen afstand nemen van hem, emotioneel speelt tie met me?? Het vreet me kapot.... ik denk 24/7 aan hem. Goed nieuws ik ga vanaf 1 november 3 weken naar NYC voor een opdracht van mijn werk! Ik hoop dat dat de afleiding zal zijn... hem vergeten... als het in NYC niet lukt dan lukt het nergens!.... Bedankt voor de lieve reacties! Zowel positief als negatief ik begrijp ze beiden!

Liefs Manouk
Heel veel sterkte, Manouk. Je bent goed bezig. Houd dat vast. Jullie hebben ECHT geen toekomst samen, zelfs niet als jullie beiden je relatie ervoor op zouden geven. Over tien jaar is hij 70!!

Ik vind het heel egoistisch van hem dat hij praat over "een toekomst met jou". Want die kan hij je niet geven. Hij neemt je je toekomst af. Je kunt niet oud met hem worden.....

(En ja, ik heb ervaring: ik heb iets gehad met een man van 30 jaar ouder. Hij heeft nooit een echt leven samen willen opbouwen met samenwonen ofzo om dezelfde reden en wat ben ik hem daar achteraf dankbaar voor!)
Manouk, als je niets met deze meneer wil, dan kan het slim zijn om je vriend bij te praten over de hele situatie. Dat zal een groot deel van de angel weghalen. Bovendien is dat misschien wel zo handig in het geval hij een keer bij je aan de deur staat en je vriend wel thuis is.

En tuurlijk kun je hem hier in Nederland ook wel vergeten. Contact blijven vermijden en afleiding zoeken zullen je daarbij helpen.
Gevoelens voor iemand hebben is nooit fout. Ik begrijp het hoor.
voer eendjes geen oorlog!
quote:manoukje82 schreef op 30 augustus 2011 @ 18:11:

Ik zit echt stuk nu.... voel me zo verlaten... dit doet echt pijn. ....

Je voelt je verláten?? Door iets wat nooit iets is geweest? Door iemand die ER nooit voor jou is geweest? Door iets waar je nooit wat aan hebt gehad??

Kom op zeg, get a grip. Treuren om een verliefdheid mág, maar dit is jezelf gek maken. Zet je hersens ertussen.

Hoe ga jij met écht grote verliezen om in je leven??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat Very Cherry zegt dus.

Stel je niet zo aan.

Je maakt jezelf gek met iets wat er nooit geweest is.

Laat het los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven