Huisdierverzekering

29-08-2011 22:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik krijg over twee weekjes dan eindelijk mn kitten :D Onwijs veel zin in natuurlijk, maar sinds dat ik n paar keer op n webshop voor dierenartikelen heb gekeken wordt ik bestormd door pop-ups over t verzekeren van je huisdier. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die hun huisdier hebben verzekerd en of je die verzekering er nou echt uithaalt..

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt!!

Groetjes LadyJosh
Alleen verzekeren wat je zelf niet kan opbrengen.
Als je kitten wat gaat mankeren heb je het er zeker zo uit. Verzekeren van een kitten kost niet veel en de dierenarts wel.

Aan de andere kant snap ik dat "eruit willen halen" van een verzekering nooit zo. Ik hoop dat ik mijn brandverzekering er ook niet uithaal, maar mocht het ooit misgaan is het goed dat ik hem heb. Ik krijg een gratis maand verzekering mee bij Petplan bij mijn kitten die woensdag komt en daarna zal ik haar zeker verder verzekeren. Ik heb gewoon het geld niet liggen als ik meer dan 500 euro moet ophoesten bij de DA in één keer. Niet meer, de afgelopen drie jaar veel te vaak gebeurd (katten met kanker).
Mijn ervaring is dat je erg goed op de kleine lettertjes moet letten!
Wij hebben het voor onze pup wel gedaan, kost ong. 20 E per maand ( best veel) . In ons geval de moeite waard omdat hij in de eerste maanden al een paar keer ziek is geweest van een parasiet en onteetbare dingen eten. De rekeningen lopen dan snel op. Het geeft mij een rustig gevoel dat mocht er eens iets enrstig met hem aan de hand zijn ik me op zo'n moment niet ook nog eens zorgen over de rekeningen hoef te maken.
.
Ik denk dat je moet bedenken of je genoeg geld hebt. Heb je altijd spaargeld?

Stel dat je beestje ziek word, heb je dan ¤500?

Zo ja (altijd!) dan hoeft het niet. Zo niet is het een optie om echt te overwegen.
Hmm ja nu jullie dat zo zeggen over t eruit halen klinkt dat inderdaad wel stom, helemaal in vergelijking met n brandverzekering helemaal. Ik ga t zeker overwegen, inderdaad omdat in niet 500 euro of wat dan ook heb om zo te kunnen betalen, al zouden mn ouders t wel willen betalen maar dat is ook niet de bedoeling hihi.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties tot nu toe, ik ga de verschillende verzekeringen van de week eens uitzoeken om zo de best dekkende te vinden.

Groetjes!
Veel plezier met je kitten!
Dank je wel chocolover, ik kan niet wachten. T is trouwens n grijsblauwe britse korthaar, zelfde soort als van sheba-reclame, keimooi. Hihi sorry ben n beetje erg enthousiast :D
Lees echt heel goed de voorwaarden! Zo'n verzekering is best duur en de kans is eigenlijk klein dat er iets met je kitten gebeurt. Daarnaast betalen ze vaak maar tot een bepaald bedrag uit of zit er een eigen risico aan vast.

Mij is verteld dat je dat geld beter in een potje kunt stoppen, als er iets gebeurt heb je genoeg bij elkaar gespaard en kun je alles zelf betalen. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens..
Ik heb het zelf niet, en heb tot nu toe meestal redelijk gezonde huisdieren gehad. Let wel heel goed op de kleine lettertjes. Heb veel verhalen gehoord van zaken die werden uitgesloten en mensen die maar weinig terug kregen.
Wat kiwi zegt dus.
Wij hebben er wel eens naar gekeken, maar onze kat is onverzekerbaar verklaard. Wat ik wel heb begrepen is dat je goed moet vergelijken en goed de voorwaarden moet lezen.

Maar een operatie kan flink in de papieren lopen. Wij zijn nu in totaal zo'n Euro 1500 armer en dat is best pittig. Hier zitten overigens wel de jaarlijkse vaccinaties en ontwormingsspul etc. bij. Poes is nu 6,5 jaar.
Leuk Lady, heb je al een naam?

Wat Kiwi zegt doen wij dus. We hebben 'kattenkosten' in onze maandelijkse kosten meegenomen. Maar wij hebben sowieso wel altijd wat geld achter de hand.

Jij zegt dat je ouders evt zouden bij kunnen springen? Vraag het hen en besluit samen welk bedrag jij dan bijv opzij moet zetten.
Wij hadden zo'n verzekering, maar er worden best wat dingen niet of deels gedekt. De katten hebben 4 jaar verzekering gehad en recent hebben we het opgezegd.

Wij hebben het er (gelukkig) niet uitgehaald totnutoe.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
kijk eens op kruidvat.nl

is de voordeligste volgens mij.

Ik wou dat ik het gedaan had...

Kan nu niet meer, 2 oude katten (boven de 7 jr kun je niet meer instappen) en 1 kater met een hele dure operatie aan de urinewegen...die willen ze daarna ook niet meer.

Maar had (achteraf) voor mij zeker "uitgekund"

die paar euro per maand mis je niet maar 1000 euro ineens wel!
bkh krijgen regelmatig op iets oudere leeftijd last van de blaas/urinewegen.

Nu vast verzekeren scheelt je later een hoop geld.

En als ie niets krijgt kun je alleen maar blij zijn toch?
Hier nooit een huisdierverzekering afgesloten maar soms kan het wel verstandig zijn. Een kennis heeft een hond van een ras die nogal vatbaar zijn voor allerlei kwaaltjes. Hebben dus wel zo'n verzekering waar ze al een paar keer gebruik van hebben gemaakt.

Ik zou dus even kijken of het ras van de kitten, als het tenminste een raskat is, vatbaar zijn voor allerlei kwalen en dan kijken of een verzekering verstandig is.
BKH kitten schrijft TO dus raskat.
Ik denk dat je het vooral moet overwegen als je weet dat je niet zomaar een paar honderd euro kunt ophoesten. Wij hebben geen verzekering en afgelopen jaar geen te declareren kosten gehad, maar dat kan zo veranderen natuurlijk. Wij hebben wel een spaarpotje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven