IKEA-kinderstoel

03-09-2011 20:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot welke leeftijd kunnen kinderen ongeveer in deze IKEA-kinderstoel?

Nou eh, totdat ze er niet meer inpassen ?

Mijn zoon heeft er zeker tot bijna 4 ingezeten op de camping.

Hij is niet zo groot en past er nu ook nog in (bijna 6)
Die van mij kan er nog in met zijn drieenhalf, maar dat is wel proppen. Maar tot ruim twee, kan wel, vind ik.
De mijne kan er nu (22 mnd) nog in, maar ze werd er chagrijnig van. Ze zit nu al een maand of twee op deze:
Vanaf een maand of 5/6 ga je daar pas gebruik van maken, en kinderen zijn niet standaard. Dus tot ze er uit zijn gegroeid is denk ik een van de weinig passende antwoorden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Toen mijn dochters op een gewone stoel (met verhoger)gingen zitten aan tafel konden ze nog makkelijk in die stoel.
Wij hebben dezelfde als Blyt (en een tripptrapp voor de jongste). Mijn dochter is bijna 4.
Onze zoon zat er tot 3,5 jaar nog wel in.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vroeg het mij af, omdat ik voor mijn oudste een kinderstoel had waar geen tuigje in kan. Geen probleem. Mijn zoon bleef altijd redelijk netjes zitten, maar mijn dochter klom er al heel snel uit. Toen heb ik die van IKEA gekocht, omdat ze hier (nog) niet uit kan klimmen (bij die andere kinderstoel heeft ze een voetsteuntje, vandaar dat ze er zo makkelijk uit klimt).

Nu twijfel ik of ik die andere kinderstoel nog zal bewaren totdat ze er niet meer uitklimt of dat ik 'm maar weg zal doen....die andere is zo leuk, maar deze is veel praktischer....wat een dilemma
Ik vond de ikea stoel ideaal. Licht, makkelijk mee te nemen, makkelijk schoon te maken. Enig nadeel is dat je in het begin nogal vaak over de poten struikelde..
Als je van die andere stoel een open stoel kan maken (zodat ze er straks zelf in en uit kan klimmen) dan zou ik hem bewaren. Dat is echt erg praktisch straks - nouja, vond ik dan. Overigens kon mijn dochter ook uit de antilop klimmen, een van de redenen waarom we nu een open stoel hebben
Dat vind ik dus ook een nadeel....heb 'm ruim een half jaar, maar ik struikel nog regelmatig over die poten hahaha...

Hij is wel erg licht, die andere is heel zwaar...
quote:Blyt schreef op 03 september 2011 @ 21:14:

Als je van die andere stoel een open stoel kan maken (zodat ze er straks zelf in en uit kan klimmen) dan zou ik hem bewaren. Dat is echt erg praktisch straks - nouja, vond ik dan. Overigens kon mijn dochter ook uit de antilop klimmen, een van de redenen waarom we nu een open stoel hebben Nee dat kan niet, maar dat kan met de antilop ook niet. Mijn dochter kan er trouwens wel uitklimmen als ik dat kussentje er niet in heb en als het blad er af is.
Haha, die poten inderdaad. Maar ik heb hem nog steeds en tot voor kort zat onze jongste er nog in als we buiten aten (4 jaar!). Gewoon praktisch. Kinderen kunnen gewoon bij de tafel, maar zitten toch vast en hoog. Ik bewaar hem nu voor als we gasten met kleine kinderen hebben, hij kan makkelijk uit elkaar en neemt amper plaats in op zolder.
Hier waren ze er in no time uit gegroeid. Eruit klimmen deden ze na een week al. Ook zonder voetensteun.
Als je je kind weinig te eten geeft (water en brood oid) kun je het nog tot het tiende jaar uitsmeren!

Het slagroomdieet is niet aan te raden, kind zal na een paar maanden al klem zitten.

sorry kon het niet laten
Als je het blad eraf haalt heb je toch een open stoel?;)
Dochter van 4,5 past er nog prima in. Niet dat ze van ons in die stoel moet zitten, maar ze vindt het zelf wel eens leuk om erin te klimmen (hij is van kleine zus).
Mijn schoonouders hebben er nog eentje, en zoon van ruim 4 heeft er nog ingezeten. (Maar hij heeft een groeispurt gehad, dus ik denk niet dat het nu nog lukt).

Maar oei, wat ben ik vaak over die poten gestruikeld!
Ozo.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 03 september 2011 @ 23:39:

Als je het blad eraf haalt heb je toch een open stoel?;)Nee, de stoel is een kuip, dus gesloten voorkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven