Vlees bij de C1000?
zondag 4 september 2011 om 09:46
We moeten zuinig aan doen in Huize J&J, dus ik zoek de aanbiedingen af.
Normaal haalde ik vlees bij de keurslager en de Appie, dat moet dus anders.
Tijd om vaker naar de Marokkaanse slager te gaan (daar haalde ik altijd al lamsvlees trouwens) en om eens bij andere supermarkten te gaan buurten.
Nu heeft de C1000 biefstuk en kipfilet in de aanbieding, is dat van een beetje goed kwaliteit?
Normaal haalde ik vlees bij de keurslager en de Appie, dat moet dus anders.
Tijd om vaker naar de Marokkaanse slager te gaan (daar haalde ik altijd al lamsvlees trouwens) en om eens bij andere supermarkten te gaan buurten.
Nu heeft de C1000 biefstuk en kipfilet in de aanbieding, is dat van een beetje goed kwaliteit?
zondag 4 september 2011 om 09:50
Ja die zijn redelijk van kwaliteit maar wel van zeer zeer dier onvriendelijke leveranciers,anders kan dat niet voor die prijs he?
En vaak zijn die aanbiedingen maar tot de dag zelf of een dag erna houdbaar,daar moet je wel opletten.
Ik kocht ooit een hele tas vlees voor 10 euro,en de datums waren allemaal tot die dag.Dat vind ik dan minder,zelfs als je het invriest.
Is er bij jullie in de buurt geen groothandel ofzo,dat zou ik dan eerder doen.
En vaak zijn die aanbiedingen maar tot de dag zelf of een dag erna houdbaar,daar moet je wel opletten.
Ik kocht ooit een hele tas vlees voor 10 euro,en de datums waren allemaal tot die dag.Dat vind ik dan minder,zelfs als je het invriest.
Is er bij jullie in de buurt geen groothandel ofzo,dat zou ik dan eerder doen.
zondag 4 september 2011 om 09:53
zondag 4 september 2011 om 10:02
Ik zou het niet doen, maar kiezen voor minder vlees.
Ik moet zuinig aan doen, maar kies uit principe alleen voor biologisch vlees. Voor het welzijn van het dier. En voor mijn eigen welzijn. Ik heb namelijk geen zin een stuk kipfilet wat opgespoten is met water om groter te laten lijken of een ander stuk vlees wat vol zit met antibioticum.
Maar ik zit erg krap. Dus wordt het biologisch vlees in de aanbieding, met een kortingsticker (bij de natuurwinkel of appie). En minder vlees.
Ik moet zuinig aan doen, maar kies uit principe alleen voor biologisch vlees. Voor het welzijn van het dier. En voor mijn eigen welzijn. Ik heb namelijk geen zin een stuk kipfilet wat opgespoten is met water om groter te laten lijken of een ander stuk vlees wat vol zit met antibioticum.
Maar ik zit erg krap. Dus wordt het biologisch vlees in de aanbieding, met een kortingsticker (bij de natuurwinkel of appie). En minder vlees.
zondag 4 september 2011 om 10:03
De C1000 om de hoek heeft erg goed vlees (complete slagerij erachter), de andere C1000 kreeg tot een tijd terug vlees aangeleverd en dat was slecht. Daar nu ook een eigen slagerij.
Zelf ook erg tevreden over vlees van Aldi/Lidl, zowel vers als diepvries.
(en ik ben slagersdochter, dus in die zin best 'verwend')
Zelf ook erg tevreden over vlees van Aldi/Lidl, zowel vers als diepvries.
(en ik ben slagersdochter, dus in die zin best 'verwend')
zondag 4 september 2011 om 10:06
zondag 4 september 2011 om 10:07
Bij de C1000 heb je ook biologisch vlees, maar ik vind de tartaartjes ook altijd goed (en goedkoop) hoewel dat natuuuuuuuurlijk niet diervriendelijk is. Maar goed, je kan niet altijd met alle factoren rekening houden. Ik eet alleen echt geen vleesbereidingen en de kip koop ik ook niet (antibiotica).
De C1000 heeft altid wel lonende aanbiedingen vind ik, ook qua groenten nu met de euro-aanbiedingen.
De C1000 heeft altid wel lonende aanbiedingen vind ik, ook qua groenten nu met de euro-aanbiedingen.
This is not kosher!
zondag 4 september 2011 om 10:13
Zoals Thee zegt: als de C1000 zijn eigen slager heeft is het goed vlees, maar als alles wordt aangeleverd is het een stuk minder. De gehaktscnhitzels (die nu in de aanbieding zijn) vind ik altijd wel lekker. En er is ook biologische biefstuk in de aanbieding, maar is dan 2 keer zo duur als gewone biefstuk. Ik zou dat idd niet gaan kopen, als je moet bezuinigen.
Ribkarbonade is ook lekker, is ook in de aanbieding.
Ribkarbonade is ook lekker, is ook in de aanbieding.
zondag 4 september 2011 om 10:15
quote:Wellhello schreef op 04 september 2011 @ 10:09:
Als het geld me op de rug groeide kocht ik ook wel biovlees, bij de biowinkel. Maar helaas verkeert niet iedereen in die positie en ook ik wil wel eens een stukje vlees.
Ik citeer mezelf nog maar eens, want ik verkeer namelijk in eenzelfde soort positie (weinig geld, maar toch af en toe een stukje vlees lusten).
.quote:christiane_04 schreef op 04 september 2011 @ 10:02:
Als het geld me op de rug groeide kocht ik ook wel biovlees, bij de biowinkel. Maar helaas verkeert niet iedereen in die positie en ook ik wil wel eens een stukje vlees.
Ik citeer mezelf nog maar eens, want ik verkeer namelijk in eenzelfde soort positie (weinig geld, maar toch af en toe een stukje vlees lusten).
.quote:christiane_04 schreef op 04 september 2011 @ 10:02:
zondag 4 september 2011 om 10:18
De biefstuk was maar een voorbeeld hoor
Ik eet ook niet alle dagen vlees of vis trouwens, ben parttime vegetariër
Ik heb geen idee hoe andere supermarkten zijn, ik ga wel naar de Hoogvliet omdat die vlak bij mn werk zit maar meestal toch de Appie, keurslager, groenteboer, bakker, alles apart. Dat moet anders, vandaar mijn vraag.
Ik eet ook niet alle dagen vlees of vis trouwens, ben parttime vegetariër
Ik heb geen idee hoe andere supermarkten zijn, ik ga wel naar de Hoogvliet omdat die vlak bij mn werk zit maar meestal toch de Appie, keurslager, groenteboer, bakker, alles apart. Dat moet anders, vandaar mijn vraag.
zondag 4 september 2011 om 10:34
Ik heb juist gehoord dat de biefstuk van de C1000 heel smerig was. Er zat een mestsmaak aan!!! Mijn kennis heeft hier dan ook een klacht over ingediend, ik weet niet of het eenmalig was, maar genoeg voor mij om er in ieder geval geen vlees te zullen gaan kopen.
Ik haal mijn vlees bij de Appie, Lidl of keurslager.
Ik haal mijn vlees bij de Appie, Lidl of keurslager.