Vlees bij de C1000?

04-09-2011 09:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We moeten zuinig aan doen in Huize J&J, dus ik zoek de aanbiedingen af.

Normaal haalde ik vlees bij de keurslager en de Appie, dat moet dus anders.

Tijd om vaker naar de Marokkaanse slager te gaan (daar haalde ik altijd al lamsvlees trouwens) en om eens bij andere supermarkten te gaan buurten.

Nu heeft de C1000 biefstuk en kipfilet in de aanbieding, is dat van een beetje goed kwaliteit?
Waarom probeer je niet eens vega-recepten met (gedroogde) peulvruchten als linzencurry of pitabroodjes gevuld met kikkererwtensalade? Echt, gedroogde peulvruchten kosten geen drol, zijn een heel gezonde vleesvervanger, mager en bij dit soort gerechten mis je het vlees met een beetje goodwill echt niet (maar goed, ik las dat je PT-vegetarier bent). Het kost een beetje tijd, omdat de peulvruchten een nachtje moeten weken en ongeveer 1,5 uur moeten koken, maar ik maak dan gewoon meteen een heel pak klaar en wat ik over heb, eet ik de volgende dag op of vries ik in. Dit soort gerechten is zelfs een dag later nog lekkerder.
quote:_yellowlove_ schreef op 04 september 2011 @ 16:59:

Ik had het tegen Soezie en TO tegelijk

Dan heb je mij helaas verrkeerd begrepen Yellowlove. Okee, in mn eerste antwoord heb ik letterlijk antwoord gegeven op de vraag van TO: is het vlees smakelijk.

Daarna heb ik geprobeerd uit te leggen waarom we ons niet blind moeten staren op kiloknallers. Mijn eigen mening overigens, is dat het gemiddelde dier in de vleesindustrie het zeker niet leuk heeft. Voor zover ons budget het toelaat probeer ik dan ook biologisch vlees te kopen, maar ik heb ook nog een vent waar ik rekening mee moet houden, en die elke avond een lapje vlees op zijn bord wil. Dan is alleen maar biologisch niet haalbaar voor ons.

Overigens proef ik zelf geen verschil tussen biologisch en niet biologisch, dat is voor mij dus geen reden om biologisch vlees te nemen. De manier waarop het geproduceerd wordt, is dat echter wel. Ik probeer dus een tussenweg te bewandelen, deels biologisch, deels gewoon vlees. Kwaliteit qua smaak is voor mij dus niet doorslaggevend.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@Soezie, proef jij geen verschil? Ik wel degelijk. Het vlees van de gewone slager is soms lekkerder dan van de biologische slager (geen idee wat ze d'r allemaal in gooien bij de gewone slager ) .

Niet altijd, maar bij sommige dingen, vooral vleeswaren proef ik wel verschil.

Mijn lief wil ook graag vlees eten, maar hij kan de pot op :-). Het is ongezond en slecht voor dier en milieu, dus we eten hier echt niet iedere dag vlees. Denk maar een paar keer per week (en ik bij wijze van spreken nog met tegenzin).
To vroeg of de kwaliteit goed was, niet of het biologisch oid was..

Ik vind sommige vleessoorten bij de C1000 lekkerder dan bij de appie. Vooral de verse worst.

De biefstuk was de laatste keer dat het in de reclame was niet echt lekker. T waren ook rare stukken, moeilijk om in z'n geheel te bakken (1 stuk was heel dik en aan de andere kant heel dun, het waren rare hompen zeg maar).

De kip bij onze C1000 is niet altijd even goed schoongemaakt, maar dat vind ik ook bij de appie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven