Terug van weggeweest.

29-07-2007 10:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo...

Vertel hier je vreselijkste vakantie-ervaring. Dat kan van alles zijn.

Mijn scheerapparaat is uit mijn koffer gejat door een kloothommel van een douanaebeambte..(Misschien een vrouw die de behaarde rug van haar Griekse man wil scheren???:?..? Of een kerel die het nat scheren zat was?) Schade: 100 euro.

Ik kan nergens mij klacht indienen vrees ik.

Nou, ben benieuwd naar jullie verhalen...
Voor wat betreft je spullen kan ik alleen maar zeggen, bewaar altijd alles in kluisjes of, als die er niet zijn, in afgesloten koffers.

Nou, na al heel wat te hebben gereisd, waren we gelukkig nog nooit beroofd tot dan... Dus nu gaat alles in de koffer terug (dus ook mijn toilettas etc) en als we van de kamer gaan zijn alles tassen en koffers op slot. Paspoorten,  en eventueel sieraden ofzo doe ik wel in een kluis, maar ja wie denkt nou dat je -aangebroken- gezichtscreme onder je kont vandaan wordt gejat?? :o

Maar ook bij ons is er 2 keer vanuit de US uit mijn koffer gestolen (die je zo aardig voor de douane moet openhouden). 2 Keer nieuw gekochte parfum (waren kadootjes). Dus als ik luchtjes voor iemand meeneem vanuit de US, maak ik altijd de verpakkingen open, is het in ieder geal niets meer waard om het zo te verkopen... maar ach je weet het nooit...
quote:

.  maar ja wie denkt nou dat je -aangebroken- gezichtscreme onder je kont vandaan wordt gejat?? :o

Toen wij in Cuba waren, hebben wij bij vertrek bewust alle (aangebroken) flessen shampoo en doucheschuim, bus deo, enz. achtergelaten voor het kamermeisje. Verzorgingsproducten waren voor Cubanen in die tijd (en waarschijnlijk dus nog steeds) onbetaalbaar en heel moeilijk te verkrijgen. Wij waren er vooraf over getipt door het meisje van het reisbureau dat  ontzettend op prijs werd gesteld. Hoe vreemd het dus ook overkomt, mij verbaast het niet echt...
Toen wij naar en vanuit de VS reisde hebben wij gewoon onze koffers op slot gedaan. Geen problemen mee gehad.

Als wij vanuit onze kamer gaan dan doen wij alle kostbaarheden in de koffer. Maar mijn toiletspullen (inclusief parfum) laat ik toch echt in de badkamer staan. Nooit wat gejat. Nou ben ik van de nivea, zwitsal e.d. en blijkbaar is dat niet zo in trek :P want er is nog nooit wat gejat en ik reis toch erg veel.

Maargoed mijn "reisdrama":

Op de terugreis mochten we met een eerdere vlucht mee Wij helemaal blij omdat we dus minder lang op het vliegveld moesten wachten en dus ook lekker eerder thuis zouden zijn. Bleek deze vlucht vetraging te hebben opgelopen. Uiteindelijk vertrokken we 5 minuten eerder dan de oorspronkelijke vlucht en was de oorspronkelijke vlucht ook nog eens sneller op Schiphol omdat het een sneller vliegtuig was:o .  Op Schiphol moesten we nog eens lang wachten op de koffers.

Uiteindelijk waren we dus veel later thuis dan als we met de oorspronkelijk vlucht hadden gevlogen. Ik kon me er niet zo druk om maken maar vriendlief was not amused.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
quote:

quote: jessica21 reageerde

.  maar ja wie denkt nou dat je -aangebroken- gezichtscreme onder je kont vandaan wordt gejat?? :o

Toen wij in Cuba waren, hebben wij bij vertrek bewust alle (aangebroken) flessen shampoo en doucheschuim, bus deo, enz. achtergelaten voor het kamermeisje. Verzorgingsproducten waren voor Cubanen in die tijd (en waarschijnlijk dus nog steeds) onbetaalbaar en heel moeilijk te verkrijgen. Wij waren er vooraf over getipt door het meisje van het reisbureau dat  ontzettend op prijs werd gesteld. Hoe vreemd het dus ook overkomt, mij verbaast het niet echt...

Nou, wij hebben daar ook een hoop aan de kamermeisjes gegeven, dat maakt het nou nog juist zo naar. Shampoo, badschuim, zeep, tampons (was een hele gewenste), etc etc zelfs haarelastiekjes. Maar uiteraard weten we niet of het de kamermeisjes waren, of iemand anders van de staff.

Gelukkig heb ik niet zoiets verschrikkelijks meegemaakt als te lang op je vlucht moeten wachten...:? Nou, als dat het ergste 'drama' is... prijs jezelf gelukkig! De laatste vakantie die ik had moest ik wegens tornado's bij Denver over 2 dagen verspreid terugvliegen, maar ja daar kunnen vele anderen waarschijnlijk nog een veel grotere schep bovenop doen... ergens stranden op een dichtgesneeuwd vliegveld ofzo
ja, inderdaad, het kan altijd erger...een vriend van mij heeft eens een binnenlandse vlucht op het Afrikaans continent mogen meemaken, waarbij het vliegtuig met touwtjes aan elkaar leek te zijn gemaakt...hij hield zijn hart vast tijdens de vlucht ...
ha.... ha...  nee hoor het idd geen drama. En het was niet het te lange wachten maar meer dat we dachten door een vlucht eerder te krijgen eerder thuis te zijn maar dat dit niet het geval bleek te zijn. Vond het wel grappig!

Maar van een gestolen aangebrokencreme zou ik ook niet wakker liggen.. Als ik op vakantie ga probeer ik zo min mogelijk dure dingen mee te nemen (op fototoestel, i pod e.d. na).

Het verhaal van de vergeten/gestolen tas lijkt me verschrikkelijk vooral door al dat geregel.
Nee, het ging ook niet alleen om een creme van de hema, maar een nieuwe creme van 50 euro en de rest van mijn bagage..... met helaas wel wat dingen die we dus niet opnieuw konden kopen (zoals de armband van een bepaalde tribe in Borneo...) Kijk creme, luchtjes, geld etc, dat is niet zo erg, daar krijg je geld voor terug en dan heb je gewoon pech gehad... maar de rest baalden wij wel van! (understatement)
Van die armband zou ik idd ook wel balen. Een creme is maar een creme en kan je nieuw kopen (poeh 50 euro voor een creme..  zal wel erg goed werken of niet:P) maar zo'n armband zit een herinnering aan vast.

BALEN!
Souvenirs zijn inderdaad vreselijk.  Niet te geloven dat het personeel het had gedaan. Achteraf misschien terecht dat ik dit jaar de schoonmaaksters ook niet vertrouwde.

Maar voor de lokale bevolking ben je erg rijk, want je kunt zo'n dure vakantie betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven