Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Arme Elisa, hoe gaat t nu? Hoe was jullie nacht? En inderdaad, gewoon jou vrije tijd ook op eissen, zeker als R. een vervelende dag heeft, is het des te fijner om samen de zorg te kunnen doen. Wanneer ik ergens alleen ben en ik hoor dat M. heel veel aan het huilen is, ga ik ook naar huis, samen voor een huilend kind zorgen is net ietsje makkelijker.

Mijn vriend neemt zodra ie thuis is, ook t grootste deel van de zorg voor zoon over. Toen ik nog verlof had, voelde weekend voor mij ook als echt weekend, heerlijk effe mn handen vrij en gewoon alleen naar de HEMA of what ever te kunnen.

Flower, je klinkt goed meid! Ik ben ook heeeel benieuwd naar jullie geboortekaartje! Hoelang heb je nog kraamzorg? Tot dinsdag? En je vriend heeft nog even vrij he?

Jun, ik ben blij dat je t met me eens bent dat t na 6/7 wkn wat makkelijker word. Je hebt meer contact, kunt met m lachen, bent zelf gewend aan het moeder zijn en t word gewoon allemaal wat leuker. De eerste weken is het vooral "in leven houden". En zal ik eens wat verklappen? Het word allemaal NOG leuker, als ze een maand of 3/4 zijn! Echt hoor!

Wij hebben gister een top dag gehad, heerlijk weer, lekkere muziek en genieten van elkaar, vrienden en alles om ons heen.

M. sliep bij mijn ouders en heeft t ook top gedaan.

We hebben ons ook weer voorgenomen om dit echt te blijven doen, 1 dag/avond in de maand, gaat M. logeren en gaan papa en mama lekker alleen op stap, uit eten, of zoiets.

Vanmorgen kon ik dus uitslapen, maar ik werd om 9.00 wakker en het eerste wat ik dacht is; Aankleden en M. ophalen. Morgen vertrek ik weer voor een paar dagen naar t buitenland, dus ik wil nog even alle momenten met hem 'opzuigen'.

Nou dat ga ik nu ook doen! geniet van de zondag meiden!
Draai, dat is wel heel erg simultaan posten . Wij zaten overigens aan de kade bij het restaurant M. daar was een tafeltje vrij waar we met wagen aan konden zitten. We wilden eerst naar R. maar dat is niet te doen met een kinderwagen.

Heb zelf nog geen vaste avond, maar dat komt omdat ik nog niet sport. Wel neemt hij vaak de babyfoon 's avonds waar. Dan hoef ik niet op iedere huilpartij te reageren.

Eigenlijk is het best grappig. Volgens mij heb voor de geboorte van WB hier nog een stuk geschreven dat vriend wel dacht dat hij nog 2 avonden in de week kon sporten. Toen hadden we er ruzie over, en nu komt het niet eens meer in hem op omdat de avond WB's wakkere tijd is. Grappig hoe dingen veranderen als de baby er is.

Fede, wat een goed plan om eens in de maand gezellig wat met z'n 2-en te gaan doen!
Elmie, volgens mij is binnenkort jullie grote dag! Alles al geregeld?
Zo, net weer wezen lopen. Gisteren ging niet heel lekker en vandaag was ook zwaar, maar beter dan gisteren. Nu gaan we lekker bankhangen. Nog een paar kleine werkklusjes misschien, maar aangezien ik al best wat gedaan heb, mag ik die ook gerust doorschuiven :-)
Flower en Elisa, hoe was de dag vandaag voor jullie? Heb aan jullie gedacht. Elisa, heb je nog met je man gepraat?

Draai, had je al gefeliciteerd via Twitter! Maar bij deze nog een keer. Hou je niet zo van lekker weer? Gekkie!

Een hittegolf hoeft niet van mij, maar gisteren was het goed te doen hier.

Earth, op jou had ik al gereageerd via FB (het is wat al die social media, zo direct heb ik hier niks meer te buurten )

Fede, wat een leuke dag hebben jullie gehad. Ook geweldig weer dus dat was mazzel en maakt het helemaal af toch?

Succes op je trip de komende dagen!

En wat een leuk vooruitzicht dat het met 3 en 4 maanden n'og leuker wordt!

Wij hebben ook een leuke dag gehad. Hadden familiebbq van Juno's familie vanmiddag. Erg mazzel met het weer, want het is de hele middag droog en warm geweest. De zon kwam zelfs af en toe even kijken. We zijn net thuis en nu regent het ineens pijpestelen.

Wat leuk was is dat er naast N. nog 2 jongensbaby's waren. Eentje 2 dagen jonger en 1 2 maanden ouder. Leuk om te vergelijken, maar die van ons is wel het leukst hoor

Ennetje deed het super, heeft iedereen geobserveerd en heeft daarna zelfs binnen nog een uur geslapen in de bak van de wandelwagen. De andere baby's vertikten dat.

Hij is nu wel bekaf van alle indrukken die hij heeft opgedaan, lag tijdens zijn fles net al te slapen.

Kunnen wij nog ff lekker tv. kijken zo.

Fijne avond!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Wat is het rustig hier!

Wish en Christina, wil jullie in ieder geval veel succes wensen morgen! Ben benieuwd hoe laat jullie opstaan om alles op tijd klaar te krijgen.

Elisa, heb je de taakverdeling nog met man besproken? Misschien heeft hij helemaal niet door dat jij ook wel eens weg wilt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook het meeste rondom D. doe, maar dat komt ook deels door mezelf. Wil man ook niet gelijk om hulp vragen als hij thuis is en ik kan natuurlijk nog uitslapen. Ga alleen maandagavond eigenlijk weg om te sporten. Man is ook een avond sporten, maar 's avonds ook veel bezig met freelance-klussen (wel vanuit huis). Ik kan dan nog wel met mijn laptop gezellig naast hem gaan zitten .

Vannacht toen ik de nachtfles wilde gaan klaarmaken (en nog half slapende was) viel ik op de trap... Man schrok zich rot. Dus nu mag ik verplicht niet meer de fles maken .

Earth, wat goed dat H. al zo lang doorslaapt! Ben jij tijdens je verlof al een keer naar het werk geweest? En hoor je nog wel eens wat van je collega's?

Draai, klinkt goed jouw etentje van gisteren! Vieren jullie het ieder jaar?

Broertje wat weg is, is inderdaad lievelingsbroertje . Mijn ouders waren er ook en wij dus. Rest van de familie had hem thuis al uitgezwaaid. Wel raar hoor, als hij terugkomt is D. natuurlijk al weer een stuk groter. Maar vaak Skypen dan met D. voor de webcam, zodat hij het een beetje kan volgen.

Fede, klinkt heerlijk je dag gisteren. Zag ook al een leuke foto op FB voorbij komen! Hoe vinden je ouders het om 's nachts de fles te geven? Ze zitten natuurlijk helemaal niet in dat ritme.

Elmie en Sha, mis jullie! Komen jullie binnenkort weer even bijkletsen? Ben benieuwd of je al wat meer duidelijkheid hebt qua werk Sha! En Elmie, ben benieuwd of de trouwstress al is toegeslagen!

Vanmiddag weer kraambezoek gehad. Weer ontzettend verwend met een spijkerbroekje van Noppies, een heel stoer overhemdje, een shirtje voor er onder een matchende sokken. De kast raakt behoorlijk vol! Hebben jullie ook alle maten erin liggen? Of alleen wat hij.zij nu draagt? Ik heb nu alles maar op grootte hangen, alleen wat niet meer past gaat in de curver box. Dingen die ik niet zo leuk vindt, ga ik op Marktplaats zetten, die hoef ik toch niet te bewaren.
Juun, klinkt als een relaxte dag. Fijn!! Leuk ook dat er nog meer baby's waren. Ik ga komende week op kraamvisite bij collega. Haar zoontje is drie weken geleden geboren. Ook heel benieuwd naar! Verder weinig kersverse mama's hier in mijn omgeving (naast jullie natuurlijk!)
Korte update: stuwing is toegeslagen! bv gaat goed, maar gewicht van danoon is nog steeds niet bijster goed! Maar kolf inmiddels niet meer en geven ook geen bijvoeding meer. Morgen weer wegen en hoop zooo dat ze aangekomen is van mijn voeding. Ook al is het maar 20 gram! Daarnaast zijn sinds vandaag de darmkrampjes aanwezig: zo zielig!!! Hebben jullie hier ook direct wat aan gedaan?

Ze huilde de hele dag zowat! nu voor pampers in kinderwagen, gelukkig even stil en kan ik alvast voor-slapen voor de nacht.
He Flower, dat is fijn om te horen. Ik duim voor je dat ze aan is gekomen!!!! Kaartje van mij heb je te goed, maar wil de naam van je vriend even weten.... anders staat het zo stom. Dus zet het even op H., of anders wacht ik tot het geboortekaartje er is! :-)

Heei Lieke, dat is niet zo mooi, van de trap vallen! Fijn dat man dat dan voortaan doet :-) Hoe is het trouwens met tongriempje van D.? Alles helemaal goed? Had er nog nooit van gehoord, maar bij Flower's Danoontje dus wellicht ook??

Ja, wij gaan elk jaar uit eten op of rond de trouwdag :-) En ook op de dag dat het 'aan' ging :-)

He Jun, wat fijn! Klinkt als een goede dag! Fijn dat het steeds leuke wordt. Kun je de laatste weken nog echt van je verlof genieten!!!

Chris en Wish: heel veel succes morgen!!!!

Elmie en Sha, ik sluit me aan bij Lieke!

En Gerbera, hoe is het nu?

Miekie, jij moet ook morgen weer beginnen? Succes! Hoe ziet jullie plan er uit, babygewijs? Ik meende dat jullie ook hadden gezegd om na de vakantie, als je dan nog niet zwanger was, eens naar de huisarts te gaan?

Fede: ik heb het al vaker gezegd: maar die ene dag/avond per maand is ook ons plan hier! Heel goed! Fijn om weer even een stel te zijn, en van elkaar te genieten!!!

Succes weer met de nachtjes buitenland!
Flower: Ik hoop ook echt dat ze is aangekomen! En JA, wij zijn op advies van de kraamzorg, de 5e of 6e dag begonnen met Infacol, volgens de kraamzorg is dat geen medicijn maar een homeopatisch middeltke, kan geen kwaad dus. Hun mochten van hun organisatie de Cinababy niet meer aanraden omdat dat de darmpjes tijdelijk stil legt (?).

Wij merkten meteen verschil, succes!

Hopen op een goeie nacht!

Oja hier slaapt zoon nog steeds door snachts! Jeuj!
Flower, wat rot die stuwing! Hopelijk gaat het snel over. En ik duim voor je dat Danoontje morgen goed aangekomen is!

Draai, sinds het tongriempje is ingeknipt gaat het drinken prima. Geen geklak meer . Hij heeft er gelukkig ook helemaal geen last van gehad. Het enige wat ik zie is dat zijn tong een beetje een hart vorm heeft, normaal loopt de tong gewoon rond .

Flower, heeft Danoontje geen last van haar korte tongriempje?
Wat fijn Fede, had ik nog helemaal niet meegekregen. Hoe laat krijgt hij nu de laatste fles? En hoe laat 's ochtends dan weer? Geef je er nu 4 of 5 per dag? En van hoeveel? Even benieuwd
Is stuwing rot? Dat is toch juist goed? Of niet?

Lieke, wie weet zoent een hartvormige tong heel lekker en staan de meisjes later in de rij
Ik dacht dat stuwing juist heel erg pijn deed? Toch?
Draai, stuwing doet heel erg veel zeer. Denk aan je borsten in dezelfde huid maar dan 10 keer zo groot en keihard. Is wel goed, want dan heb je productie, maar is helegaar niet prettig.

Het is dan belangrijk dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd worden. Bij stuwing heb je dus eigenlijk overproductie en dat duurt een paar dagen voor zich dat reguleert. Ik had ook gigastuwing dus bij het afbouwen. Best gevaarlijk, want kans op borstontstekingen en daar kun je heel ziek van worden.

Flower, fijn dat het beter gaat, maar rot van de krampjes. Bij ons werkte Cinababy wel goed.
Ok, ik had het even van de postieve kant bekeken...stuwing betekent dat de voeding loopt!

Alleen niet gedacht aan de negatieve aspecten ervan.... Ja, dat klinkt heel naar!!
*duikt weer even boven*

Vind het heel lastig om alles te volgen, ben de laatste tijd niet zo heel veel meer op het forum te vinden. Excuus!

Maar toch even dit!

Flower, heel fijn dat het - ondanks de stuwing - beter lijkt te gaan en dat het bijvoeden niet meer nodig lijkt. Even duimen gekruist tot morgenochtend! En ik hoop natuurlijk ook voor jou op een goede nacht slaap! En Fede, ik zag op FB dat jij een fantastische middag hebben gehad gisteren. Jullie zagen er mega ontspannen uit! Kimmie, wat leuk om jouw huis te zien, en leuk dat je die eerste buurtfeestjes al hebt gehad. Wat zijn dat voor feestjes? Hier zijn er namelijk vrij weinig (zei zij terwijl ze luisterde naar het gedreun van Parkpop) En Do! Gefeliciteerd met je huwelijksdag! Leuk! Raar om te lezen dat je cyclus weer van die fratsen uithaalt. Wanneer staat het volgende gesprek op de planning?

Ik probeer later weer even goed aan te haken - ben nu heel veel vergeten en bedoel dat niet persoonlijk! - maar op dit moment lukt het even niet. Ben druk met werk, toekomstplannen, en het lijkt wel alsof de babywens echt even met de noorderzon vertrokken is :( Dat maakt het moeilijk aanhaken soms...
Heei Sha!

Maak je niet druk, kom wanneer je wil! (Maar we zeggen wel dat we je missen, om je te stimuleren!)

Gesprek staat gepland, maar ik hou de datum voor mezelf (heb ik bij de vorige ook gedaan), wil niet de hele tijd het er over hebben.

Gaat het goed met je werk?
Nog effe snel voor t slapen gaan:

@lieke; hij krijgt rond 19.00 uur een fles, dan houden we m zolang ie gezellig is beneden, meestal gaat hij dan rond 20.30/21.00 uur naar bed. Maken we hem weer rond 23.00 wakker, weer een fles en dan slaapt ie ongeveer tot 6.30/7.00 uur, dan weer fles en dan slaapt ie ongeveer tot 9.00 uur!

Hij krijgt nog 5x 180 cc en een deel van een fruithapje rond 14.00 uur (wat ie nu wel lekker vind!). Donderdag krijgt ie weer de prikken en ik denk dat we vanaf dan 4x 210 cc moeten geven, dus 19.00 laatste fles en dan om 7.00 uur weer, ben benieuwd hoe dat gaat..

Weltruste!
@Do: gaat redelijk. Ben veel eindjes aan elkaar aan het knopen en heb mijn zinnen op nieuwe dingen gezet. Dat heet : misschien zelfs vaste dienst, hypotheek, nieuwe auto en de hele riedel. Het is nogal een omschakeling in mijn brein, en moet er ook even aan wennen! Heb veel kansen voor mezelf gecreeerd en wacht met spanning de nieuwe week weer af. Wie weet waar ik volgende week weer sta!
Oh, wat gaaf! Ben heel benieuwd Sha!

Succes!!!!!
Hypotheek... denk ik opeens. Jullie hebben geen koophuis? Had ik wel gedacht!!
Sha, klinkt als een boel beslissingen! Kun je op h. Vertellen het hoe en waarom wat betreft de vaste dienst? En willen jullie je huidige huis kopen of zijn er verhuisplannen?

Dat He even minder met baby's bezig bent is misschien alleen maar positief. Betekent dat er weer andere leuke dingen zijn die je aandacht nodig hebben

Do, had er helemaal overheen gelezen dat je weer tekenen van je cyclus hebt. Ik blijf het heel opmerkelijk vinden dat je ineens lijkt wel een regelmatige soort van cyclus hebt.

Over goede restaurants, ben He wel eens in kasteel Heemstede geweest? Die hadden een ster en is echt super goed eten! En de sfeer is ook voortreffelijk. Wellicht een aanrader voor volgend jaar

Lieke, wil jij eens opschrijven wat jullie voedingstijden en hoeveelheden zijn? Ben ook benieuwd. Ennetje krijgt momenteel 5 à 6 keer per dag 130 (120 ml met 4 scheppen en een klein schepje johannespitmeel)

Nu doen we dit eigenlijk nog op verzoek, maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik kan zo niet toewerken aan langer doorslapen 's nachts? Dus ik wil gaan werken aan een schema. Weet alleen niet goed hoe aan te pakken. Wil ennetje ook geen honger laten lijden omdat ik zonodig een schema wil/nodig heb.
Haha, jullie zijn grappig! Het is niet zo dat er al vanalles gaande is maar ik creeer gewoon kansen om mijn carriere in heroverweging te nemen:) Zal morgen wel ff uitgebreider op h vertellen over het hoe en wat. En ja, wij hebben een koophuis, maar ik wil gewoon supergroot wonen en dan moet er dus meer geld geregeld worden
Goedemorgen!

Wish en Chris: succes! Zal even wennen zijn, hier en daar een traan, maar jullie kunnen het!!!

Sha: ben heel benieuwd naar je plannen!

Flower: hoe is het?

En Elisa?

Jun: ja, de tekenen begonnen deze keer al vroeg... weer een verrassing dus. Zo vreemd! Maar ach, niet aan denken. Denken aan het traject wat we ingaan.

Iedereen een fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven