Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

Enniehoe.....het is maar goed dat de Turkse Alcoholici elders worden gehuisvest, hoe gezellig het ook was.

Het vredespijpen, gut ja, hoe was het?!

Ik zat op de BBQ van de plattelandsvrouwen, en het liep gruwelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Het vredespijpen was maar matig, hoor! Uiteindelijk hadden er twee medepijpsters een ontwrichte kaak door het gehos op de Urker-mannenkoormuziek. En met volle mond werd er niet naar ons geluisterd, toen we probeerden aan te geven dat het niet handig was. Maar goed, dat mocht verder de pret niet drukken: de hapjes waren perfect, met pitjes-en-zaadkoeken, eikeltjeskoffie en voor de jongeren onder ons spremadine. Al met al goed verzorgd.

Hoe was de bBQ, ik baalde dat ik niet meer kon inschrijven, maar blijkbaar was het gezellig?!
Matig vind ik wel een goed woord, ja. We rekenden eigenlijk op de Puttense jeugd met hun Tenamatrassen. Sta je dan met 4 Beo's tegenover het Urker Mannenkoor. Gelukkig waren de gepensioneerde Oldeberkoper verkeersregelaars er ook.
Paniek in de tent!

We zijn misleid!

Er komt geen BSO bij ons in. De BSO gaat gezellig met de Turkse alcoholici in Kockengen zitten. Wij krijgen er een afdeling van het COC bij in!

Gisteravond laat ging Yette nog even checken bij de grotchampignogns in de donkere kamer, bleek het daar ineens te wémelen van het volk die dingen deden die niets maar dan ook niets met het kweken van grotchampignons te maken hadden! De zwaar besnorde, in het leer geklede meneer bij de deur van het clubhuis had haar al wel wat clues moeten geven maar ze dacht dat het Meds was, in een andere outfit.

We hebben een groot probleem, al was het alleen maar omdat onze graancirkels maaien op dinsdagavond samenvalt met hun polstaswerpcompetitie.

Ik weet het even niet meer hoor....
Die besnorde kerel in z´n leren pakje kwam gisteravond laat nog bij mij aan de deur. Dacht ook dat het Meds was. Heb ´m binnengelaten en moet zeggen dat m´n tweede chakra nog nooit zo ver open heeft gestaan als nu. Erg fijn. Geen idee wie het is, maar wat mij betreft mag ie blijven.
Ik vraag me af (voor de lieve vrede) of we het graancirkel maaien niet kunnen combineren met het polstaswerpen? Als wij van tevoren nu een werpbaan maken/graancirkelen dan kunnen zij die daarna gebruiken. De COC zou bekend staan om zijn contacten met extraterrestiale werelden, dus waarom geen twee vliegen in een klap slaan, lijkt mij?

Sowieso, altijd gratis condooms in de buurt vind ik geen slecht idee...
Trouwens, Allerzielen en de winterzonnewende zijn weer in aantocht. Moeten we binnenkort niet 's met z'n allen om de tafel om daarvoor wat mooie activiteiten te verzinnen? Iemand al ideeën?

Morgen geef ik bij het blijf-van-mijn-lijf-huis in Rockanje een workshop empowerment onder de titel Hij hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn. Er zijn nog een paar plekken vrij, wie wil is welkom dus.
Wat een prachtig staaltje harmonie-denken, Lion. Lijkt me geen slecht plan.
Count me in, Elynn! Ik kan wel wat eikelstampen gebruiken. Zal ik, als metafoor, een aantal eikels uit de tuin meenemen? Zij hangen daar maar en ik ben er klaar mee ze elke avond eten te geven en hun was te doen.
Leuk dat je van de partij bent, Lion. Neem maar mee. Hoe meer eikels, hoe meer vreugd.

We gaan trouwens als groep. Ik mail je zo wel even waar en hoe laat we vertrekken.

Het zijn wel hómó's hoor, waar we het over hebben!

Die gaan ons willen restylen!

Zie je het voor je, jezelf in een skinny jeans met laarzen er onder, met een tuniek en een dikke bontgekleurde ecokatoenen hippe, trendy sjaal in een Bastiaan van Schaik lus om je nek?
Leo, de soep wordt vast niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Volgens mij staat in onze huurvoorwaarden dat ze het BEO-gedachtegoed moeten respecteren. Willen ze ons dus restylen, dan is er een reden om tot ontbinding van het contract over te gaan.

Kunnen de relnichten niet ook voor de schoonmaak zorgen? Nu je - in al je wijsheid - de wekelijkse cursus 'chakra's poetsen' naar een eenmalig weekend in de kampeerboerderij omgezet hebt, hebben we wel een probleem. De cursus was ontstaan uit noodzaak Leo! En wel de noodzaak van het schoonmaken van ons clubhuis. Je weet dat we altijd krap bij kas zitten en daarom hadden we in de kascommissie deze cursus bedacht. Snap je?

De tenamatrassen zijn zo'n succes Yette, ik had er geen meer op voorraad, vanavond hebben we er weer 50 gemaakt. Dankjewel Leo, dat dagje vasten voor maanvrede leverde weer fijn een voorraad Tena's op. Ik hoop dat je je lekprobleem inmiddels onder controle hebt?

Over Meds gesproken, heeft iemand haar nog gezien naar de slemp'm erin van vorige week? Misschien kan iemand even gaan kijken in het modderbad daaro in de achterlanden?
Pfff. Net een ouderavond van de brugklas gehad. Gewoon om te laten zien dat ik betrokken ben. Je kent het wel. Doe je in de tweede ook niet meer. Al die ouders zaten te klagen dat hun kinderen zo moe zijn en úren doen over hun huiswerk. Wat nou huiswerk?!

Het COC blijkt trouwens al druk bezig met de voorbereidingen van een fantastisch polstaswerpweekeind eind deze maand. Lijkt me handig als we daar gewoon bij aansluiten en ons eigen bescheiden handtaswerpfeestje afgelasten. De combinatie met het graancirkelen zien ze trouwens niet zitten, of we zouden de cirkels moeten betegelen ivm met de begaanbaarheid. Ze hebben wel laarsen, maar alleen hele onhandige.

Tsja, en najaarsactiviteiten. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in de vaste thema's. Heb nog amper zomer gezien. Kunnen we niet een keer liftend naar Franrijk om te gaan druivenplukken? Of met zijn allen op de platte kar de zon opzoeken?

Oh en Meds zit thuis met een ontwrichtte kaak.
Oh, ik heb even snel een vraag. Niet zo lang geleden (het was in '86, '87 denk ik) heb ik bij de BEO de cursus:' laat je zuignap aarden' gevolgd en werd er gezegd dat het vervolg ('de aardige zuignap') niet lang op zich zou laten wachten. Ik wil jullie niet opjagen hoor! maar hebben jullie al een idee wanneer deze cursus begint?

Oh, en nu ik hier toch ben: wanneer is de terugkomdag?
Wat leuk dat je terugkomt Voornu! Geen idee of we daar nog officiële Terugkomdagen voor hebben. Ik ben zelf gewoon teruggekomen. Ook als er niemand is, staat de deur altijd open.

'De aardige zuignap' heet al trouwens jaren 'Tuinieren in de Vagina'. En dat doen we op donderdagen.
Precies. Eerst heette de cursus 'de plantaardige zuignap' maar dat bleek verwarrend voor de biologen en botanisten onder ons. Die dachten dat we de geslachtsdelen van planten gingen onderzoeken.

Ik zeg het jullie, het wordt nog wat met die nichten en potten. De graancirkels betegelen...en dat is nog maar het begin.

Gisteravond, tijdens het werken met waardeloos materiaal, kwamen er twee 'heren' binnen die rondkeken en uitspraken deden als;' nou, lijkt me duidelijk, we beginnen met een kleúrenreading......' en 'nee schátttt, dat is niet rétróóo, dat is jaren zeventig hééétróóó!'. Toen ik iets te lang naar ze keek vroeg er een of 'ie wat van me an had, om vervolgens luidruchtig in een kakelende lach uit te barsten.

Hóe onbeleefd!

Ik had mijn nieuwe BR aan, van beige corduroy en mijn zelfgeweven spencer met regenboogkleuren. Nota bene de kleuren van hún vlag!

Hai Voornu, welkom hoor. Je krijgt het cursusaanbod gemaild.

Ik ben helemaal depri. Ben zó bang dat we ons eigen gezicht verliezen en allemaal op G. Joling gaan lijken en volgend jaar ook bloot op een boot door Amsterdam varen....
maar weer een rondje vredespijpen met het COC dan?
Een heel rondje?

Die lui zijn met meer dan veertig man, Star. Dat trek ik echt niet. Pijpen is prima, maar dan graag zonder ontwrichte kaak, losgescheurd wangvlees en een schrale tong.

Leo, het patroon van die regenboogspencer, zit dat in de map Fleur en kleur voor tien met de breimachien? Heb het ding weer 's van zolder gehaald en ga binnenkort aan de slag om wat fijne dingen voor de gure winter te maken.
Ik deel je zorgen Leo, dus laten we de boel omdraaien door de heren uit te nodigen voor een Beo-naaicursus.

Zou dit ze aanspreken?

Wow, cool, Yette. Soort van Darth Vader meets broekrok.
oh ik wist niet dat het er zoveel waren. Dan vredespijpen ze zelf maar.

naaicursus lijkt me een goed idee. En misscien kunnen ze wat leuks doen met de Puttense hangjeugd.
We kunnen ook gebruikte vuilniszakken gebruiken voor de naaicursus (voor de BR van plastic!). Goed voor het milieu, makkelijk te vervangen en komt in verschillende hoeveelheden liters. Kunnen ze zelf kiezen of hun zaakje in 20 of 60 liter moet.

De Puttense jeugd heb ik niets mee, moet ik eerlijk zeggen. Al helemaal de mannetjes putters niet, de vrouwtjes gaan nog wel. Een trauma, kan ik wel zeggen. Maar laat maar, daar hoeft het nu niet over te gaan.
Is het wat om komend weekend de BEO-vlag uit te hangen en de deuren van het clubhuis open te gooien? Zaterdag en zondag is het open monumentendag en misschien kunnen we een graantje meepikken van de toeloop. Yette kan dan in haar Darth Vader-broekrok geïnteresseerden verwelkomen.

Elynn, dank voor de goede assertiviteitstraining! Een van de deelnemers had bij jou een cursus: Trouw maar met je trauma, gevolgd. Geef je die nog wel eens? Ik heb toch meer last van mijn Puttense jeugdtrauma dan ik dacht...
BEO's! Ik ben ten huwelijk gevraagd! Door Vivaegel. Heel romantisch met rozen enzo.

We trouwen in broekrok hebben we bedacht. En Leo wil jij ons trouwen?

We zijn op dit moment bezig om ons huwelijk voor te bereiden. Hebben jullie nog ideeën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven