Tips weekend Groningen?!

02-09-2011 10:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort staat er een weekend Groningen in de planning. Van horen zeggen dat het een leuke stad is, dus ben benieuwd!

Heb je tips, voor ontbijt, lunch of avondeten? Of bepaalde winkels, bezienswaardigheden (niet al TE cultureel ) of andere places to be... Zou het leuk vinden van je te horen!

Ik ga met mijn man en we hebben het hotel (centrum) al geboekt.

Bedankt alvast!
quote:Substanza_ schreef op 02 september 2011 @ 10:54:

't Feithuis vind ik nou net geen flikker aan, alleen bejaarden en een wachtkamersfeer.

Zeer persoonlijk dus..
quote:mikkiemik schreef op 02 september 2011 @ 12:26:

dan raad ik je aan: de zevende hemel! (wel iets prijziger, maar Goed!)Als je een avond goed wilt eten met bijpassende wijnen is dit inderdaad een aanrader, wel even reserveren want vaak vol op zaterdagavond!
en voor het lekkerste broodje ga je naar Ariola, ook in de Folkingestraat. Keuze: vegetarisch, vlees of vis (en de gezellig beppende italiaanse dames vragen ter plekke wat je wel en niet lust). De beste broodjes die er zijn.
House of Spice is echt leuk om te lunchen of voor een high tea (niet standaard maar erg verrassend). Bij goed weer in de tuin zitten bij Pacific in de Oosterstraat (met de leukste bediening van de stad). Slenteren door de Folkingestraat en door de straatjes rondom de universiteit. Ariola is ook echt een aanrader!
Voor een diner: Boven Jan, Ugly Duck, El Txoko, alles in de Poelestraat, sushi bij Fujitei, De Biechtstoel, Cantina Mexicana..

teveel keus voor 1 weekend :-)
Lekker eten kun je ook wel in de Brasserie (Poelestraat).
Lekker eten of biertje pakken kun je in de (eet)cafe's rond het Noorderplantsoen bv De Groene Weyde of Lambiek.Ook in de Hortusbuurt er vlak naast zijn meerdere leuke studentikoosachtige eetcafe's.

En sowieso is het met een beetje mooi weer heerlijk relaxen in "the place to be ", het Noorderplantsoen.
Hey Lord,don't ask me questions
quote:mikkiemik schreef op 02 september 2011 @ 12:26:

dan raad ik je aan: de zevende hemel! (wel iets prijziger, maar Goed!)Erg lekker, maar wel heeeel erg stijf (vooral qua bediening), moet je maar net zin in hebben!
bedankt voor alle tips! De tassen staan gepakt, kinderen slapen vanavond al bij opa en oma. En morgenvroeg (waarschijnlijk toch vroeg wakker, vanwege het ritme met de kinderen) vertrekken we, zodat we volop kunnen genieten. Het weer ziet er goed uit.

Ik heb zin!

Nogmaals bedankt allemaal.
Een beetje mosterd maar ik heb ook nog wat tips!

Niet te duur maar erg lekker uit eten:

- De Branderij (Poelestraat)

- Bij van Boven (boven café Hooghoudt, ietsje duurder)

- Het Pakhuis (2e hoofdgerecht gratis met Pocketdeal app)

Voor een broodje:

- Fresh Today (Folkingestraat)

- Bij van Boven

- Als de zon schijnt op het dakterras van La Place

Cocktails 's avonds zijn lekker en niet duur bij Tango (Poelestraat). Jummie, strawberry mojito's!

Puur vind in overigens helemaal niet leuk. Paar keer geweest en zo extreem lang moeten wachten! Ook helemaal niet gezellig ofzo.. Feithuis is een beetje kak maar hoe dan ook erg lekkere broodjes!

Veel plezier :-)
En hoe was het? wij gaan komend weekend naar Groningen. Verrassing voor een vriendinnetje..

Nog tips of aanraders waar jullie geweest zijn?
Ik was in het Pakhuis dit weekend, met 2e hoofdgerecht gratis... maar het was echt niks, echt nu nog had ik het idee dat ik teveel betaalde voor wat ik kreeg. De cocktails van Tango zijn inderdaad heerlijk :D

Zorre heeft trouwens ook 2e hoofdgerecht gratis met PocketDeals, super lekker vers Mexicaans

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven