Gezondheid alle pijlers

Misselijkheid

05-09-2011 10:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vrijdag avond heb ik heerlijk 2 weken vakantie, alleen sinds vrijdagavond voel ik mij iedere avond flink misselijk en beroerd, echt zo vervelend. Ik heb geen idee waar dit vandaan kan komen. Iemand een idee hoe dit kan komen of een tip om het minder te laten worden?
En je kan niet zwanger zijn?
Het kan van alles zijn: zwangerschap, griep, iets verkeerds gegeten. Dat is zo niet te zeggen.

Probeer wel iets binnen te krijgen, vaak als je niet eet blijf je een beetje in een cirkeltje ronddraaien.

Bouillon, geroosterd brood, yoghurt, crackers etc. En veel drinken.
Eet veel pepermunt met echte pepermuntolie, dan is het zo weg.

Pepermuntkussentjes zijn meestal echt.
Dit heb ik een paar dagen geleden ook gehad ! Ook daarvoor een paar dagen op vakantie geweest. Ineens voelde ik me 's avonds misselijk worden, steken in mijn buik, en als ik op m'n buik drukte deed het ook pijn. Kon me haast niet bewegen. De volgende dag was het minder en de dag daarna was het over.

Maar was echt even van de kaart!

Herken je dit?

Ik heb namelijk ook géén idee wat het was...
Ohw mosterd. Ik lees net dat je je alleen 's avonds niet lekker voelt!
Ja, het is echt alleen savonds. Dat vind ik het rare. Ik slik gewoon de pil, dus als het goed is ben ik niet zwanger.
Heb je het misschien de laatste tijd erg druk gehad?

Dat je nu je een beetje tot rust komt het aan je lichaam merkt door misselijk te zijn?
quote:laurie86 schreef op 05 september 2011 @ 10:35:

Ja, het is echt alleen savonds. Dat vind ik het rare. Ik slik gewoon de pil, dus als het goed is ben ik niet zwanger.

Zegt niks, je kunt een keer niet lekker zijn geweest, te laat geslikt of gewoon pech hebben.

Ik was trouwens ook altijd 's avonds misselijk en niet 's ochtends.

Voor de zekerheid zou ik een test doen.
quote:tijgeroogje schreef op 05 september 2011 @ 10:38:

Heb je het misschien de laatste tijd erg druk gehad?

Dat je nu je een beetje tot rust komt het aan je lichaam merkt door misselijk te zijn?De laatste tijd heb ik wel veel gewerkt ja ivm vakantie drukte, dus dat zou het ook kunnen zijn.
quote:helene31 schreef op 05 september 2011 @ 10:40:

[...]

Zegt niks, je kunt een keer niet lekker zijn geweest, te laat geslikt of gewoon pech hebben.

Echt waar ja? Ik dacht dat de meesten altijd smorgens misselijk waren. Voor de rest heb ik nergens last van.

Misschien is het goed om voor de zekerheid een test te doen om dit uit te sluiten. Was jij toen vooral misselijk of had je ook echt buikpijn dat je buik dan echt zeer deed?
Ik was misselijk, maar had ook buikpijn (baarmoeder wordt groter).

Test gewoon even, voor je eigen gemoedsrust. Verder lekker rustig aan doen, je hebt immers vakantie.

Succes!
quote:laurie86 schreef op 05 september 2011 @ 10:41:

[...]

De laatste tijd heb ik wel veel gewerkt ja ivm vakantie drukte, dus dat zou het ook kunnen zijn.Ik merk dat bij mezelf regelmatig. Kan dan zeker aan het einde van de dag best misselijk zijn, gewoon omdat ik teveel gedaan heb. Is voor mij een teken een beetje rustiger aan te doen.....
quote:helene31 schreef op 05 september 2011 @ 10:40:

[...]

Ik was ook altijd 's avonds misselijk bij mijn 1e zwangerschap. Overdag niks aan de hand, tegen het avondeten aan lag ik in een omhelzing met de wc-pot.

Je zou idd even kunnen testen, is dat tenminste uitgesloten (of niet )
Voor de zekerheid wil ik even een test gaan doen. Wanneer kan ik dat het beste doen? Maakt dat nog wat uit?
Zwangerschapstest lijkt me geen slecht idee, misselijkheid tijdens de zwangerschap kan op elk moment van de dag voorkomen (of, zoals in mijn geval, alle momenten van de dag.... )

Test kun je tegenwoordig op elk moment doen, hoeft niet meer perse met ochtendurine.

En, zwanger of niet, bij misselijkheid werkt het het beste om te blijven eten. Kleine beetjes, verspreid over de dag. Kijken wat werkt. Bij mij werkten crackertjes, appels en later vanillevla. Tsja, dan ben je allang blij dat er iets is wat binnen blijft. Zorg ook dat je goed drinkt. En neem je rust. Als je druk bent geweest, zorg dan dat je lijf even goed bij kan komen daarvan.

Succes!
wat ook helpt is een beetje pepermuntolie op je tong, bij iedere drogist verkopen ze Toco Tholin, dat is een klein flesje, oranje met witte verpakking, is al heel oud maar werkt bij mij altijd! Ook bij hoofdpijn trouwens
let the sun shine
quote:ally84 schreef op 05 september 2011 @ 16:07:

wat ook helpt is een beetje pepermuntolie op je tong, bij iedere drogist verkopen ze Toco Tholin, dat is een klein flesje, oranje met witte verpakking, is al heel oud maar werkt bij mij altijd! Ook bij hoofdpijn trouwensToco tholin lijkt me niet echt goed om in je mond te doen......dat smeer ik op mijn rug voor mijn spieren en dat wordt warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven