wat gebeurd er met huis als partner overlijdt
maandag 5 september 2011 om 18:28

maandag 5 september 2011 om 18:38
maandag 5 september 2011 om 18:43
Altijd zo bijzonder dit...enorme verantwoordelijkheden, je hebt het over je man. Jullie zijn getrouwd? Wonen samen iniedergeval, duur koophuis, maar geen idee hebben van de getroffen regelingen in geval van overlijden....
Hoe naief kun je zijn?? Zorg eens wat beter voor jezelf!
Staat het huis ook volledig op zijn naam, of ook op jouw naam?
Hoe naief kun je zijn?? Zorg eens wat beter voor jezelf!
Staat het huis ook volledig op zijn naam, of ook op jouw naam?

maandag 5 september 2011 om 18:47

maandag 5 september 2011 om 18:51
maandag 5 september 2011 om 18:54
Ze heeft het ook over partner, en hypotheek op man`s salaris...kun je op 2 manieren intepreteren. Maar ik vermoed inderdaad ook dat ze getrouwd zijn.
Maakt verder niet uit, ik vind het bizar dat je als echtgenote/partner niet exact op de hoogte bent van dit soort zaken en het hier op een forum komt vragen.
Maakt verder niet uit, ik vind het bizar dat je als echtgenote/partner niet exact op de hoogte bent van dit soort zaken en het hier op een forum komt vragen.

maandag 5 september 2011 om 19:09
maandag 5 september 2011 om 19:13
Zou ik zo brutaal mogen zijn om hier mijn eigen vraag te stellen?
Mijn man en ik (getrouwd in gemeenschap van goederen) hebben afgelopen december een appartement gekocht op mijn mans salaris.
Ik zat destijds in de ziektewet en de hypotheekverstrekker wilde een medische keuring welke ik niet heb gedaan ivm tijd (per 1 jan verscherpte regels, koop is 15 dec gebeurd, meer tijd was er dus niet).
Mijn man heeft een risico overlijdesnverzekering afgesloten bij de hypotheek.
De hypotheekadviseur heeft ons aangeraden om voor mij ook een risico overlijdens verzekering af te sluiten en ik wil dit ook want je weet maar nooit.
Maar nu vrag ik me af, kan ik beter een risico overlijdens of een levensverzekering afsluiten? De levensverzekering is voor altijd, de risico overlijdens alleen voor de loop van de hypotheek.
Gewoon even een vraagje nu ik dit topic zie. Ik denk er al een tijdje over na en binnenkort gaan we dingen regelen Bedankt voor het advies alvast!
Mijn man en ik (getrouwd in gemeenschap van goederen) hebben afgelopen december een appartement gekocht op mijn mans salaris.
Ik zat destijds in de ziektewet en de hypotheekverstrekker wilde een medische keuring welke ik niet heb gedaan ivm tijd (per 1 jan verscherpte regels, koop is 15 dec gebeurd, meer tijd was er dus niet).
Mijn man heeft een risico overlijdesnverzekering afgesloten bij de hypotheek.
De hypotheekadviseur heeft ons aangeraden om voor mij ook een risico overlijdens verzekering af te sluiten en ik wil dit ook want je weet maar nooit.
Maar nu vrag ik me af, kan ik beter een risico overlijdens of een levensverzekering afsluiten? De levensverzekering is voor altijd, de risico overlijdens alleen voor de loop van de hypotheek.
Gewoon even een vraagje nu ik dit topic zie. Ik denk er al een tijdje over na en binnenkort gaan we dingen regelen Bedankt voor het advies alvast!

maandag 5 september 2011 om 19:16
Hoe bestaat het dat je niet weet dat zoiets bij aankoop van een huis geregeld moet worden. Maar goed, gezien je vorige topic hoeft het ook niet al te erg verbazen dat de zaken nauwelijks voor elkaar zijn.
Naast een overlijdensrisicoverzekering zouden jullie ook een goede ongevallenverzekering moeten afsluiten, waarin is opgenomen dat bij arbeidsongeschiktheid de verzekering een bedrag uitkeert waarmee jullie de hypotheek kunnen afbetalen.
Vertel me alsjeblieft dat jullie geen idiote plannen zitten te maken om dat huis zonder werk alsnog te houden.
Naast een overlijdensrisicoverzekering zouden jullie ook een goede ongevallenverzekering moeten afsluiten, waarin is opgenomen dat bij arbeidsongeschiktheid de verzekering een bedrag uitkeert waarmee jullie de hypotheek kunnen afbetalen.
Vertel me alsjeblieft dat jullie geen idiote plannen zitten te maken om dat huis zonder werk alsnog te houden.
maandag 5 september 2011 om 19:18
@rower: Bij het overlijden van jouw vriend krijg je waarschijnlijk niet de doorbetaling van zijn salaris maar een uitkering van het pensioen, dit heet het nabestaandenpensioen en de hoogte van de maandelijkse uitkering is maar een fractie van zijn huidige salaris. Als het goed is krijgt jouw vriend ieder jaar een overzicht van zijn pensioenfonds waar op staat hoeveel jij jaarlijks krijgt bij zijn overlijden.
Dit moet je maar eens nakijken anders ben ik bang dat je bij zijn eventuele overlijden nog voor een vervelende situatie komt te staan als je rekent op de doorbetaling van zijn salaris.
A@Salamander101: je moet een levensverzekering afsluiten zodat deze bij overlijden een deel van de hypotheek betaalt. heb je deze niet dan zul je het huis moeten verkopen omdat je anderds de hypotheek niet meer kan betalen.
Dit moet je maar eens nakijken anders ben ik bang dat je bij zijn eventuele overlijden nog voor een vervelende situatie komt te staan als je rekent op de doorbetaling van zijn salaris.
A@Salamander101: je moet een levensverzekering afsluiten zodat deze bij overlijden een deel van de hypotheek betaalt. heb je deze niet dan zul je het huis moeten verkopen omdat je anderds de hypotheek niet meer kan betalen.