the choice.

07-09-2011 00:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Steve en ik ben nieuw hier. Ik ben verbaasd over de wijze reacties die worden gegeven op elke post dus ik wilde graag mijn probleem aan het daglicht brengen. Voorop gesteld niemand hoeft mij ervan te verdenken dat ik in deze van plan heb iemand te gebruiken of kwaad aan te doen.

Sinds kort woon ik samen met mijn vriend in Utrecht. Het leek mij een snelle stap maar onze relatie ging enigzins bergafwaarts en ik dacht dat dit een positieve boost eraan zou geven. Dit bleek niet echt het geval te zijn. Mijn dromen en ambities zijn totaal anders dan de zijne. Ik wil in het kort in de toekomst een hele andere kant op dan hem. Met werkelijk alles! Dit heeft ertoe geleid dat we al gauw een beetje uit elkaar aan het groeien zijn. Ik doe mijn ding.. Ga veel uit en leer andere mensen kennen terwijl hij veel liever thuis zit. Uiteraard heeft het vele uitgaan ertoe geleid dat ik iemand anders heb leren kennen. Een jongen die wellicht extreem gevoelig is maar waarmee ik mij qua innerlijk perfect verbonden voel. Wij vullen elkaar perfect aan en willen en denken overal hetzelfde over. Qua uiterlijk voel ik me niet zo tot hem aangetrokken maar zoals ik al zei, hij geeft me wel precies wat ik nodig heb. Ik ben niet van plan om hem te kwetsen en hoewel ik zelf niet weet wat ik moet doen vind ik het niet leuk om hem aan het lijntje te houden, want dat is namelijk wat ik nu doe hoewel dat absoluut mijn bedoeling niet is. En ik weet dat hij er enorm onder lijdt.

Aan de ene kant voel ik me alsof de liefde tussen mij en mijn huidige vriend over is. Het voelt gewoon niet meer zoals het was. We lachen niet meer en hebben het niet echt meer leuk samen. Dit komt wellicht grotendeels door mij maar ook heel erg door zijn stugge en lompe houding ten opzichte van mijn ideeën. Ik wil erover praten maar ik ben bang dat dat niet echt tot een oplossing zal lijden. Aan de andere kant heb ik nog hoop dat het wel goed kan komen maar dan wil ik in de tuussentijd de andere jongen niet zgn. in de wacht zetten. Ik weet dat nummer 2 zeg maar heel veel om mij geeft en niet kan wachten tot ik voor hem kies.

Ik ben echt ten einde raad. De ene dag voel ik me alsof ik alles aan de kant wil zetten en ervoor wil kiezen voor het echte geluk te gaan. Aan de andere kant wil ik ook niet kwijt wat ik tot nu toe heb opgebouwd. Met name omdat ik me relatief weinig aangetrokken voel tot deze nieuwe jongen als het om uiterlijk gaat. Hij is knap maar niet echt het type waar ik in eerste instantie op zou vallen. Iedereen zegt dat ik voor mezelf moet kiezen en mij niet teveel moet laten beinvloeden door hoe anderen zich erdoor zullen voelen maar het probleem is juist dat ik zelf absoluut niet weet wat ik wil.

Alvast bedankt allen!
Het probleem in het leven is dat je niet alles kunt hebben wat je wil. Je wil het een en eigenlijk ook niet, en het ander, en eigenlijk ook niet.

Zou het niet wijs zijn om een tijdje alleen te zijn?
Maar wat wil je nou precies van ons dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Moeten wij jou nou gaan vertellen wat je moet doen?
Het klinkt alsof je het gevoel hebt te moeten kiezen tussen twee personen.

Ik denk echter dat dat niet hoeft.

Je huidige partner is het niet helemaal voor je, maar die andere persoon ook niet.

Volgens mij moet je je relatie verbreken en vrijgezel zijn.

Een relatie moet leuk zijn en je moet je gelukkig voelen. Dat is nu niet het geval, dus waarom in deze situatie blijven?
Eigenlijk is het inderdaad onzinnig om te vragen wat ik moet doen, maar ik ben wel erg op zoek naar meer een advies erover..
Mijn advies is om even stil te staan bij wat je nu hebt in plaats van wat je niet hebt.

En investeer daar voor een aantal maanden in, vanuit je zelf, zonder iets direct te verwachten van de ander. Je bent nu zo gericht op wat je niet hebt, door die ander, dat je daardoor verblind kan raken.
Het belangrijkste punt hier is dat je mensen niet aan het lijntje hoort te houden. Zowel je huidige vriend niet als je scharrel niet. Als je niet tussen hun kunt kiezen is het misschien een beter idee om gewoon een tijdje voor jezelf te kiezen en gewoon geen relatie te hebben.

Hoe bedenk je het trouwens? Gaan samenwonen terwijl je relatie in het slob zit!
Weet je vriend dat je niet wilde samenwonen puur en alleen omdat je zoveel van hem houdt? En dat je gevoelens voor een ander aan het ontwikkelen bent? Praten jullie nog wel eens?
Achteraf denk ik ook dat gaan samenwonen een grote fout is geweest. Maar ik heb me daarin heel erg laten meeslepen. Even voor niemand kiezen zou inderdaad top zijn maar wel ook een grote stap om te nemen. Ik dank jullie in ieder geval voor de snelle reacties..
@helene. Mijn viend is ervan bewust dat ik mijn horizon enorm wil verbreden en het niet bij Utrecht wil houden. Hij weet dat ik hier heel erg mee zit. En voornamelijk dat hij daar niet echt voor open staat.. Dus de twijfels waren wel bekend. En hij weet absoluut niet dat ik momenteel ook gevoelens heb voor een ander.. Ik ben ook niet vreemd gegaan en niets. Maar die relatie voelt wel heel duidelijk als iets in opkomst.
quote:spellegrin schreef op 07 september 2011 @ 00:34:

@helene. Mijn viend is ervan bewust dat ik mijn horizon enorm wil verbreden en het niet bij Utrecht wil houden. Hij weet dat ik hier heel erg mee zit. En voornamelijk dat hij daar niet echt voor open staat.. Dus de twijfels waren wel bekend. En hij weet absoluut niet dat ik momenteel ook gevoelens heb voor een ander.. Ik ben ook niet vreemd gegaan en niets. Maar die relatie voelt wel heel duidelijk als iets in opkomst.

Mooi dat het met wederzijds respect gaat. Nu nog netjes afsluiten en je blik op de toekomst richten.

Slotje dan maar?

Je bent geen slachtoffer en beiden aan het lijntje houden is niet eerlijk. Je huidige relatie is niet goed, beeindig die eerst. Ga van daaruit verder.
Je kwets nu 2 mensen terwijl je weet dat je met beide personen geen toekomst meer hebt. Dus kies voor jezelf en ga alleen verder.
Het lijkt wel of je perse iemand moet hebben ofzo. Waarom? je weet dat je in deze relatie niet ver komt, en je weet dat je met die andere ook op een gegeven moment niet verder komt. Iets moet goed zijn en niet half half. Dus maak het uit, en ga lekker zelf je ding doen. Dan kom je vanzelf wel iemand tegen. Is het nou zo moeilijk? En natuurlijk bouw je met iemand wat op als je al lange tijd een relatie hebt, maar soms gaan de dingen niet zoals je wilt. Dan trek je een ander plan en ga je weer verder.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven