Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Earth. Die s flessen vind ik zelf wel fijn maar waarschijnlijk heb je wel een drie-standen speen nodig. En misschien nog een tip. Koop een pak barleduc/ of flesjes water en gebruik dat voor de flesjes. Even in de magnetron en dan ben je met een minuutje klaar en geen gedoe met water koken. Of doe net als ons gewoon kraanwater. Wij gebruiken ook comfort voeding. Jun Ik heb nog geen verschil gemerkt.

Jun. Wat gebeurt er als je N wel eerder zijn fles geeft. Wij geven de eerste en de laatste voeding op vaste tijden. Daar tussen op verzoek. Zo zat er vandaag tussen de eerste en tweede voeding maar liefst zes uur. En daarna na twee uur alweer. Toch komen we eigenlijk altijd op vier voedingen uit. Als N lang moet huilen is hij moe en zijn maag misschien verkrampt waardoor hij minder voeding op kan en ook eerder zal spugen. (zegt cb)

Lieke. Vriend helpt wel mee. Hij smeert alle boterhammen, ontbijt vaak met dotje en in dien mogelijk geeft hij chris de fles.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Ik kan meepraten! Pas op een - hele lieve, maar toch - huilbaby en zit nu tegen de verwarming aan op de grond met mijn teen in een vrachtwagen van Little People telkens teenmatig het muziekje aan te zwendelen. Als ik daarmee stopt zet ie het op het krijsen, en ik heb al twee uur krijsen-in-alle-posities achter de rug! Argh!!!!! Wat heb ik toch respect voor jullie!!!!
Gelukkig heeft mijn man engelengeduld. God, wat is dat sexy!
Earth ik weet morgen pas of ik zin heb om te gaan werken, haha. De nachten kunnen soms zo kort zijn en dan heb ik de volgende dag nergens zin in. Maar ik heb wel zin om sommige collega's weer te zien en klanten. Maar lichamelijk zie ik er wel tegenop. Zaterdag verjaardag gehad en ik ben daar weg gegaan omdat ik na slecht twee uur staan zo veel pijn in mijn rug had.

De kinderen hier zijn volgens mij net zo vrolijk als het weer. De ochtend was wel lekker. Twee stuks sliepen bijna tot de middag. Verder heeft dotje aardig wat tijd in d'r eentje gespeeld maar de rest van de dag....pffff. Het was ook mijn eerste dag helemaal alleen. Niet makkelijk. Dotje jengelt al ze iets wil. Chris brult als hij iets wil en mik gebruikt haar charmes. En als dat niet lukt gaat ze heeeeel zielig doen. (wat zal papa daar later veel intrappen:) )

Nu ga ik alles inpakken en klaarzetten en alvast iets proberen te slapen.
Whahaha sha ik zie je al zitten. Ik heb gisteren ook al mijn voeten moeten gebruiken, haha. Met mijn voeten de fles gegeven, zittend op de grond met een kind aan de borst en met de andere hand samen met dotje tekenen en lezen
Mama is weer thuis! Mega hard doorgewerkt, zodat we vandaag weer terug konden... Fijn! Nu een paar daagjes vrij en t weekend weer werken.

Maar die stemmingswisselingen, horen er echt bij... Als Max dat hier heeft zeggen we vaak tegen elkaar; "Zie... Borderline..." Haha, De ene keer is het Vrolijke Frans en dan weer Huiluh Bartje. Niet te volgen.

Flower, wat een supermooi kaartje! Mooi gedichtje ook!

Hij hangt al bij de rest...

Wish, hoe ging het vandaag?

Zo mama gaat in bad en lekker relaxen.
Fijn Fede!

Wij zitten hier helemaal uitgejengeld onderuit. Kat 1 overstuur, Kat 2 dood, ikzelf helemaal bekaf, en man met engelengeduld met de huilende baby op schoot! Hij lijkt eindelijk rustiger te worden!
Sha, verspreking!

Drie, gelukkig hebben wij een qooker. Op warm water wachten in het prbleem niet, alleen dat verrekte afkoelen. vind het zonde van het water om het onder een lopende kraan te doen/ Nu staat er dus altijd een bakje koud/lauw water om daar het flesje in te doen.

Hopelijk valt het werken lichamelijk mee. Respect hoor dat je het allemaal nog trekt op de weinige uren slaap.

Sha, passen jullie op het kindje van je beste vriend? Ik zie je helemaal ziiten met je teen in een speelgoedje!

Leuk is het he, om je man in de weer te zien met een baby!
Sha, hoe reageerden de katten op de baby?
Helemaal goed!

Earth, gezien! Check.

Ben bekaf, heb groot respect voor jullie en rol zo mijn mand in!

X
Durf ik het te zeggen???

Volgens mij werken de difrax-flessen beter tegen krampjes dan de Aventflesjes....
Ja? Mooi zo! Ik heb ze allebei in huis! Gaat het nu beter met wb??
Even lekker ego beginnen! Ben vanochtend naar het CB geweest. D. is inmiddels 61 cm en 6115 gram. Groeit dus goed! Hij zit op de +1 lijn. Hij was er heerlijk vrolijk en zat de hele tijd te brabbelen en te lachen . Aan het eind de prikjes en dat was natuurlijk brullen! Gelukkig met een speentje snel weer stil en hij ligt nu heerlijk te slapen. Hij heeft alleen wel een lichte voorkeurshouding, dus moet hem gaan stimuleren om de andere kant op te kijken. Heb net de mobiel aan de andere kant van de box gehangen en ga het voeden maar op mijn andere arm doen. Hopelijk trekt het dan weer bij... Verder kan ik als hij slaapt zijn hoofdje de andere kant op draaien.

Juun, ik ga ook dat johannesbroodgebeuren proberen. D. slikt nu best veel na een voeding, dus kijken of dat helpt. Hoeveel schepjes hiervan doe jij in een fles?

Earth, wat fijn dat de fles lijkt te helpen!!

Sha, wennen he zo'n kleintje? Heb je de hele dag opgepast? Leuk om je man er ook zo druk mee bezig te zien!

Fede, lekker zo vroeg weer thuis! Is het nu tijdelijk zo veel naar het buitenland of is dat eigenlijk het hele jaar door?

Drie, is het gelukt vanochtend qua planning? Ben benieuwd hoe je eerste werkdag is gegaan. Ging het ook een beetje qua rug?
D. doet t goed Lieke! Volgens mij gaat hij aardig gelijk op met Max... Zielig he die prikjes. Morgen gaan wij ook weer, ik vind het zo naar. Die huil, na de prikjes is ook zo anders dan een normale huil. Arme kindjes.

Mijn tripjes zijn in bepaalde maanden van het jaar, nu nog 2 weken, en dan in januari, februari en maart weer. Maar ze vallen me echt zwaar. Pfff wat kun je zon kleintje missen.

@ earth: Hier ook goede ervaringen met de difrax flessen, inmiddels ook in alle maten en kleuren aanwezig.

Ik heb er nu 1 met 2 handvaten ernaast, want zodra ik met de fles aankom, is Max stil en reikt ie zn armen uit naar de fles. Hij houdt m ook al zo goed vast, hij kan het eigenlijk al alleen. Grote jongen!

@ Sha: Moesten jullie een avond oppassen, of bleef de kleine ook slapen? En was het verassend dat hij zoveel huilde, of heeft ie het vaker. Onthou dat t van je eigen kind echt wel anders is hoor. Of misschien sta je er dan anders in ofzo.

Gerbera: Ik hoop dat je meeleest, maar hoe reageerde je omgeving en de kids uit je klas? En hoe voel je je nou?

Oh de visite komt! Later meer!
Fede, leuk om te horen dat D. gelijk opgaat met Max. Welke maat draagt hij nu? D. nu vooral 62, maar ben benieuwd hoelang hij dat aan kan. Het was inderdaad een heel zielig huiltje... hij slaapt nu trouwens nog steeds... ga hem zo over een half uurtje maar wakker maken want er zit nu al meer dan 5 uur tussen de fles, vindt 6 uur voor overdag eigenlijk wel de max.

Juun, start je hardloopcursus nu niet ongeveer? Ga je nog meedoen? En ben je gisteravond nog naar de terugkomavond geweest?
Zo ik lig nu even te rusten na een halve werkdag. Heb nog wel wat gemengde gevoelens. Ik was optijd. Alles werkte keurig mee vanochtend maar het was wel hard werken en haasten. Toen ik kwam was de boel versiert en de baas had nog wat lekkers meegenomen. Maar ik kon er niet helemaal lekker inkomen. Ik begin nog met halve dagen dus je ziet niet wat jou werkzaamheden doen. Ik miste enorm de voldoening. En mijn positie is anders. Eerst was het mijn wil is wet en nu hebben ze het zelf geleerd en moet ik samenwerken. Daar ben ik wel blij om want daar hebben we lang naar toe gewerkt maar het kost me dus best veel moeite om niet meer dominant te zijn. En het kost me ook aardig wat mooite om niet over de bandietjes te praten, dat wil ik de collega's niet aandoen. Nu even bijtanken. Sorry voor het egobericht.

Lieke, wat knap van D. dat hij het zo goed doorstaan heeft.Het heeft hem wel uitgeput als hij zo lekker lang geslapen heeft. Zielig, ben heel benieuwd hoe dat hier gaat.

N. heeft nog steeds maat 50 aan en heel soms 50/56. Maarrr, trok vandaag weer eens zijn allereerste pakje aan en zag dat het broekje nu hoogwater is. Nou dat wordt afscheid nemen van z'n allereerste pakje

N. heeft/had ook een voorkeurshouding. Ben al een paar weken geleden begonnen met de andere kant stimuleren en het helpt wel. Alleen in de slaap vind ik het zo last. Hij draait toch steeds zijn hoofdje weer terug over het algemeen. Al merk ik dat hij sinds een weekje zelf ook makkelijker de andere kant kiest.

N. drinkt flessen van 120+4 en daar doe ik 1,5 schep meel bij. Op de verpakking staat 1 à 2 schepjes per 100 cc. Dus ik ben aan de voorzichtige kant. Ik merk dat hij met dat spul erin minder honger heeft/ eerder verzadigd is en ben bang dat als ik er nog meer in ga gooien hij te weinig voedingswaarde binnenkrijgt. Maar het scheelt een stuk. Hij is minder uitgehongerd, sneller verzadigd en spuugt een heel stuk minder. Hij heeft er wel qua ontlasting aan moeten wennen. Hij heeft nu echt vaste drolletjes zeg maar. Die darmpjes kun je af en toe echt horen werken, maar hij heeft geen pijn gelukkig.

Ben gisteren nog naar de avond geweest, maar viel een beetje tegen. Er waren er maar 4 gekomen en voor de zomer was gezegd dat we dan babymassage zouden gaan doen, maar daar kwam niks van terecht. Wel leuk om de baby's even te zien. Helaas hebben wij als groep niks met elkaar, dus denk niet dat er nog een vervolg gaat komen. Dat hoor je wel eens, dat de moeders contact houden, maar dat is hier helaas niet.

Zo ff posten
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Oh de hardloopcursus ga ik niet doen. De verloskundige vond het nog te snel (als ongetrainde) zeker gezien mijn bekken. En nu ben ik het daar wel mee eens. Heb van de week bijna 1,5 uur gewandeld en heb er 2 dagen pijn van in mijn rug gehad. Ik denk dat hardlopen te veel van het goede is. Ik wil nu weer heel graag gaan zwemmen, maar dan moet ik eerst vloeiloos zijn.

Earth, blij dat de difrax bij jou bevalt. Wij hebben die een aantal weken geleden (nog voor de johannesblabla) geprobeerd tegen het spugen. N. ging er alleen nog maar harder van spugen, dus wij vonde het een onding. Onlangs nog eens geprobeerd, maar weer hetzelfde. Dus als iemand een nagenoeg ongebruikte difrax wil hebben???

Hé 3b, wat leuk van je baas en collega's dat ze voor je versierd hadden. Dat is wel een heel hartelijk welkom. Wel gek natuurlijk dat de rest is doorgegaan zonder jou en je daar nu het resultaat van ziet. Maar wellicht is het voor jou ook wel weer even inkomen hè en kun je straks toch weer een beetje je oude plek innemen?

Ik ben ook benieuwd als ik weer ga werken. Krijg dan weer allemaal nieuwe projecten en weet alle ins en outs niet meer. Zal ook wel even doorbijten worden denk ik zo.

Fede wat grappig dat Max zijn eigen fles vasthoudt. Ennetje probeert dat ook. Dwz hij houdt zijn knuistjes erom heen, maar zijn handjes zijn natuurlijk veel te klein en de fles te zwaar. Hij doet trouwens ook zijn handje voor zijn speen houden als hij erop sabbelt. Zo schattig. Maar de coördinatie is nog niet goed genoeg, want dan schudt hij met z'n hoofd en zit het knuistje er natuurlijk niet meer voor haha..'

Sha, heb je het overleefd gisteren

Het lijkt me wel dat het met andermans kind nog vervelender is dan met je eigen kind. Alhoewel, je weet dat je die weer lekker terug kan geven na een paar uur.

Ik heb hier nog een kaboutertje wat heel hard kan huilen, jammer dat je zo ver weg woont

En mannen met baby's zijn leuk. Ik vind de mijne althans heel leuk als hij met N. bezig is. Hij is zo verliefd op ons mannetje.

Hij zei laatst dat hij nooit verwacht had zoveel van ons kind te kunnen houden. Hij was er helemaal door ontroerd
Oh en kleine update qua inbrengen van een schema. Het lijkt zowaar een beetje te werken. Vannacht en vanochtend was N. rond het beoogde tijdstip wakker. Ennnn huilde hij een beetje in bed, maar toen ik hem naar beneden bracht en even knuffelde op de bank kreeg ik een vette glimlach. Daarna kon ik hem in de box leggen en op mijn gemak de fles maken zonder gekrijs.

Dat is echt voor het eerst!

Zou het toeval zijn, of de rust die het voor N. gaat brengen zo'n schema?
Zou wel gaaf zijn jun, als dat nu al werkt!

Met de bv lukt dat niet zo, al hoewel ik wel een kleine regelmaat ga ontdekken.

Nu sliep hij van 12 tot 16u, waarvan een groot seek bij mij op schoot, dus ik heb niks kunnen doen..ach ik heb de series van prison break liggen, dus ik vernaak me wel;)
Hey lieve meiden!

Tijd niet geschreven! Ben alweer druk met werk gestart en wat gezeur gehad wat veel energie kost. Daarom weinig puf om te schrijven.... Lees dat jullie allemaal van die lieve moeders zijn!

Heerlijk om te lezen hoe jullie steeds meer in die rol groeien!

Ik hoop zo dat wij dat binnenkort ook mogen ervaren!!

We doen elke maand ons best maar dus nog steeds geen resultaat. de laatste tijd zakt het onderwerp kinderen ook wel weer iets naar de achtergrond.

Kimmie hoe is het met jou?

Ben wel benieuwd naar de meiden die nog niet zwanger zijn hoe de mannen daar mee omgaan. Mijn man is er heel nuchter onder en maakt zich er niet zoveel zorgen over.

Misschien ook wel goed hierdoor blijf ik er zelf ook wel relaxed onder!

Zo lekker het blok kijken nog meer mensen die dit volgen?

Wel leuk weer allemaal leuke programma's op tv!!
Miekie, ik volg Het Blok ook! Ben benieuwd wat de stellen er van gaan maken! Fijn dat je nog zo relaxt kunt blijven. Willen jullie voorlopig ook nog geen andere stappen zetten?

Juun, jij bent goed op dreef! Jammer dat de avond gisteren tegen viel. Ik kreeg vandaag een mail over de terugkomavond. Die is volgende week donderdag. Een week erna hebben we ook nog een avond met oefeningen voor bekken en buik.

Goed, dat je besloten hebt het hardlopen even te laten voor wat het is. Het zou zonde zijn als je iets nu gaat forceren. Misschien kun je volgend jaar voorjaar instromen voor een cursus? Is het ook wat beter qua weer!

D. is vandaag vooral heel veel aan het slapen. Hij heeft gelukkig geen koorts. Bij de laatste voeding ook een schepje Johannesbroodpritmeel toegevoegd. Ben benieuwd of dat gaat helpen.

Drie, de kop is er qua werk mooi af! Wel wennen dat in je afwezigheid de verantwoordelijkheden verandert zijn. Hopelijk vindt je snel weer een beetje je eigen weg! Hoeveel ga je nu werken?
Lieke we willen in december stappen gaan nemen mocht het nog niet raak zijn.
Miekie, the same hier :-). Gelukkig te druk nu om er zelf ook (te) veel mee bezig te zijn, kom er op het moment zelfs even niet aan toe om een afspraak te maken in zkh. Hou jij het nog een beetje vol?

Trustu allemaal, ga in bed nog wat werk doornemen en dan vlug slapen.
Rustig. hier vandaag...

Heb. ff vraagje aan de bv-gevende dames: Tijdens de eerste periode, hoe vaak leggen jullie aan? Geef je ook wel eens een troostborst (wel om te drinken) Ben beetje opzoek naar ervaringsverhalen over de eerste fase bv.

Hier een top dag! Infacol doet echt wonderen, zo'n ander meisje aan het worden. Eerste dag zonder kraamzorg: vond het heerlijk! Lekker alles op eigen tempo...

Knuffel voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven