Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Voor wat ik lees verdient de zorg toch niet bizar slecht.

Werk in de thuiszorg.verzorging/verpleging 13 eur per uur met toeslagen in t weekend heb 320 gemiddeld per week(via uitzendbureau)

En als woonbegeleider in een gehandicaptencomplex(naast de thuiszorg) 450 eur ongeveer..
Fausto. WOOW

Dat is niet verkeerd!
Ik ben 23 jaar. Heb mijn MBO diploma Secretaresse/receptioniste bij Schoevers gehaald en afgelopen jaar mijn MBO+ diploma Directiesecretaresse via het NCOI.

Ik werk 42,5 uur in de week als receptioniste/secretaresse en heb c.a. 4 jaar werkervaring.

Ik verdien ¤ 2000 bruto per 4 weken

Dat is c.a. ¤ 1550 netto

Maar jezus als ik al die bedragen zie en de uren die jullie maken! Volgens mij doe ik echt iets fout.

Ik heb gehoord dat je van "Job Hoppen" ook wel een aardig zakcentje rijker word!
Volgens mij is 2000 bruto niet gek gezien je opleiding (MBO) en leeftijd. Ik heb een vriendin met zelfde achtergrond en zij verdient na 10 jaar (29 jr) bij zelfde baas 2700 bruto voor 32 uur. Dus jij kunt echt nog wel groeien.
Ik ben nog een beetje een leek, ik begrijp niet hoe het zit met bruto-netto. Schrik van wat er soms vanaf gaat als ik het zo lees!

Vraagje, wat verdient een hbo maatschappelijk werker in de reclassering? Die ben ik nog niet tegengekomen

(alleen psychiatrische klinieken en algemeen maatschappelijk werkers). En waar kun je als maatschappelijk werker het meest verdienen? Mijn interesse ligt wel in het gedwongen kader.

Alvast bedankt!

PS: als doktersassistente verdiende ik 1023,- netto per maand voor 28uur p/w werken. Ik ben 22 en ben nu 2jr afgestudeerd.
foetsie
anoniem_3618 wijzigde dit bericht op 22-08-2011 19:58
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
@bio

Was dat echt wat je hier wilde posten?
quote:brunetteparis schreef op 21 augustus 2011 @ 15:33:

Ik ben nog een beetje een leek, ik begrijp niet hoe het zit met bruto-netto. Schrik van wat er soms vanaf gaat als ik het zo lees!

Je nettoloon is het bedrag wat je op je rekening ontvangt nadat er o.a. loonheffing is afgegaan en bijvoorbeeld pensioenpremie.

Hoeveel loonheffing je moet betalen hangt af van wat je verdient.

Over de eerste 18.628 euro betaal je 33%, van 18.629 euro t/m 33.436 betaal je 41,95%, van ¤ 33.437 t/m ¤ 55.694 betaal je 42,00% en vanaf ¤ 55.695 of meer betaal je 52,00%. Er zijn nog wel allerlei heffingskortingen die invloed kunnen hebben op het totaalbedrag wat je betaalt, maar die zijn afhankelijk van je eigen situatie.
(net) 22 jaar

1 jaar werkervaring

HBO opleiding

Culturele sector

1800 bruto

1400 netto voor 4 dagen per week.

Bij mijn vorige baan verdiende ik 2100 voor fulltime. Mijn huidige baas vond dat eigenlijk veel te veel voor een 21jarige. Maar ik had wel bijna een jaar werkervaring, en alle opleidingen op normaal tempo afgerond.

Het zou betekenen dat als ik dus langer over mijn studie had gedaan, zoals de meeste uit mijn jaar, ik een hoger salaris zou hebben. Ik vind dat een vreemde beredenatie. Ik ken mensen van 26 die nu aan hun carriere beginnen na jarenlang niksen, studie wisselen en reizen, en met bijna het dubbele salaris beginnen, vanwege hun leeftijd.
@ nelletje

dat het nettoloon is wat je over hield wist ik inderdaad. wat een enorm percentage!! :(Bedankt voor je reactie nu weet ik waar ik rekening mee kan houden! ;)
P&O'er

HBO met 1 jaar ervaring

22 jaar

40 uur

2300 bruto/2000 netto (incl 300 reiskosten)

Mijn werkgever biedt een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, daarnaast de mogelijkheid om 5 onbetaalde dagen op te nemen. Gezien mijn leeftijd heel netjes
ik werk in zwitserland, dus ik denk niet dat jullie dit interesseert, of wel?
Ik wil graag weten wat een marktconform salaris is voor iemand met mijn opleiding (ik vermoed dat het niet zo hoog is, maar het zal allicht hoger zijn dan wat ik nu verdien).

Ik ben 26 jaar

Geen (relevante) werkervaring

WO letteren opleiding

Verdien nu 1480 bruto + rkv voor 32 u p/w

Dit is ongeveer 1200 netto

Ik heb tijdens mijn studie wel wat bijbaantjes gehad in de vakanties en collegevrije dagen (de laatste jaren voornamelijk hetzelfde bijbaantje en daar werk ik nu ook even fulltime). Ik heb door persoonlijke problemen flinke studievertraging opgelopen (zou dus wel aan een evt. nieuwe werkgever kunnen verklaren waarom ik nu pas begin met solliciteren) en heb talencursussen gevolgd en in diverse commissies gezeten bij een vereniging.
quote:onuy schreef op 28 augustus 2011 @ 23:28:

Ik wil graag weten wat een marktconform salaris is voor iemand met mijn opleiding (ik vermoed dat het niet zo hoog is, maar het zal allicht hoger zijn dan wat ik nu verdien).

Ik heb tijdens mijn studie wel wat bijbaantjes gehad in de vakanties en collegevrije dagen (de laatste jaren voornamelijk hetzelfde bijbaantje en daar werk ik nu ook even fulltime). Ik heb door persoonlijke problemen flinke studievertraging opgelopen (zou dus wel aan een evt. nieuwe werkgever kunnen verklaren waarom ik nu pas begin met solliciteren) en heb talencursussen gevolgd en in diverse commissies gezeten bij een vereniging.

Een marktconformsalaris is niet afhankelijk van je opleiding.

Het is afhankelijk van de functie, de relevante opleiding die je hebt voor de functie en de relevante ervaring die hebt voor de functie.

Het ligt er maar net aan op welke functie je solliciteert en wat je bijbanen precies waren. Als je docent wil worden heb je veel aan je bijbaan als bijlesdocent en weinig aan je bijbaan als vakkenvuller bij de AH.
Vrouw

40 jaar

opleiding notarisklerk (3 jaar Privaatrecht 1 jaar Belastingrecht)

na 17 jaar gewerkt te hebben op verschillende kantoren, anderhalf jaar werkloos geweest

sinds oktober 2010 weer aan de slag als notarieel secretaresse (en wat ben ik daar blij mee!)

bruto salaris ¤ 1363,00 pm op basis van een 24 urige werkweek.
Laat ik mij zelf dan ook maar toevoegen:

Leeftijd: 19

Ervaring: 3mnd

Baan: Secretaresse

Bruto Maandloon (40u): 1700
Wat noemen jullie "werkervaring", moet het relevant zijn?
@nieuwemaan

Vind je dat niet logisch? Wat heeft een, noem eens wat, architectenbureau er bijvoorbeeld aan als jij 10 jaar bij MacDonalds hebt gewerkt?
Nee, iets minder extreem
quote:lionqueenie schreef op 28 augustus 2011 @ 21:55:

ik werk in zwitserland, dus ik denk niet dat jullie dit interesseert, of wel?Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
quote:evelynsalt schreef op 29 augustus 2011 @ 10:12:

Vrouw

40 jaar

opleiding notarisklerk (3 jaar Privaatrecht 1 jaar Belastingrecht)

na 17 jaar gewerkt te hebben op verschillende kantoren, anderhalf jaar werkloos geweest

sinds oktober 2010 weer aan de slag als notarieel secretaresse (en wat ben ik daar blij mee!)

bruto salaris ¤ 1363,00 pm op basis van een 24 urige werkweek.Wat moet dat lekker zijn om na anderhalf jaar weer een baan te hebben, nog gefeliciteerd!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 29 augustus 2011 @ 09:12:

[...]

Een marktconformsalaris is niet afhankelijk van je opleiding.

Het is afhankelijk van de functie, de relevante opleiding die je hebt voor de functie en de relevante ervaring die hebt voor de functie.

Het ligt er maar net aan op welke functie je solliciteert en wat je bijbanen precies waren. Als je docent wil worden heb je veel aan je bijbaan als bijlesdocent en weinig aan je bijbaan als vakkenvuller bij de AH.De opleiding die ik heb gedaan is wel relevant voor de functie, de werkervaring die ik heb niet echt (denk aan krantenwijk, vakkenvullen, afwassen, productiewerk). Als ze mijn huidige baas bellen voor referenties kan die wel vertellen dat ik altijd netjes op tijd kom, hard werk, bereid ben extra te werken bijv. bij ziekte van collega's en me nooit ziek meld, maar beroepsinhoudelijk worden ze er niet veel wijzer van.
Leeftijd: 31 jr.

Functie: ambtenaar (HBO-functie)

Werkervaring: 9 jr.

Bruto: 2889

Netto: 1873

Uren per week: 32.2 uur
quote:annesara schreef op 26 juli 2011 @ 09:07:

Oppasmoeder, naast studie

23 jaar

36 uur

bruto: 2400

netto: 2100

6 weken vakantie doorbetaald

In bezit van relevante diploma's

huh? zoveel?

Woon en werk je in NL?

Ik ben toch wel benieuwd hoe je dat doet, aangezien de meeste mensen met oppassen niet zoveel geld verdienen. Ik las al dat je in welgestelde gezinnen werkt... maar dan nog is het echt veel geld ! Hoe ben je aan die gezinnen gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven