Worstjes maar dan anders.

09-09-2011 12:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worstjes, maar dan anders. Ja daar zoek ik naar. Een recept dan he. Ik heb 16 mega grote worsten (varkensvlees, vers zeg maar, nou AH dan ) maar op een rookworst incidenteel eet ik het niet zoveel. Ik vind het velletje van die worsten te hard. Ja je moet toch ergens over zeuren .

Dus recepten van een rookworst bij een stamppot end heb ik wel. Maar ik zoek iets dat ik het vlees uit het velletje haal en daarmee iets lekkers ga maken. (het is niet voor vanavond hoor dus denk nog even met mij mee aub). Weggooien is geen optie trouwens.

Ps, ik kreeg er een pot chili con carne bij, maar afgezien dat ik dat altijd vers maak, lijkt mij ook niet zo lekker erin, toch?

Ps 2, ik ben bekend met google maar blijf het leuk vinden af en toe een topic te openen en beproefde recepten te krijgen. Zo heb ik toch een leuk aantal superrecepten aan overgehouden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb hem nog niet gemaakt, ik ga het zondag proberen, maar dit leek me heel lekker.

http://www.ah.nl/recepten ... ources=&numberOfServings=
quote:Redhair schreef op 09 september 2011 @ 12:04:

Heb hem nog niet gemaakt, ik ga het zondag proberen, maar dit leek me heel lekker.

http://www.ah.nl/recepten ... ources=&numberOfServings=Zal ik tot zondag wachten of het lekker is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Cassoulet! Kun je wellicht ook die bonen van die pot chili in verwerken.
afhankelijk van de manier waarop de worstjes zijn gekruid kun je in de meeste recepten waar gehakt wordt gebruikt worst gebruiken. Het vlees blijft dan wel wat meer "in hompen".

Dus, ik zou een pasta met tomatensaus en stukken worst maken.

Ik heb laatst ook een keer een ovenschotel gemaakt met venkel, doperwten en geraspte courgette met daardoorheen de worst zonder vel en dat onder een laag gepureerde aardapellen. Ik had de groente gekruid met venkelzaad, zout, peper en oregano geloof ik.
MV, is goed, ik zal verslag uitbrengen.

Heb zelf sowieso nog nooit gehaktbrood gemaakt en gegeten, dus wordt spannend.
De (vulling van) verse worst kun je voor veel gerechten gebruiken.

- Pasta met kleine gehaktballetjes.

- In (hele) kip als vulling gebruiken

- Geroosterd uit de oven (eenpansgerecht met aardappeltjes en groente)

- Gevuld brood

- Borrelhapjes met bladerdeeg

- Verschillende soepen met plakjes worst
quote:Cacciatore schreef op 09 september 2011 @ 12:10:

Cassoulet! Kun je wellicht ook die bonen van die pot chili in verwerken.

Zitten er ook nog bonen in die pot? Nee toch , ik dacht alleen de saus.

Nou ik zet het op mijn lijstje, net als de tip van ................ (waarom kan ik nou niet de posting hierboven zien?)

Haar tip van pasta ermee maken zat ik ook al aan te denken maar ze zien er niet echt lekker uit, even kijken of ik er een foto van kan vinden. Maar het ziet er niet echt uit als gehakt.
worsten aanbraden in croma of iets dergelijks en ze weer uit de pan vissen.

In het vet uien, paprikas en een paar flinke lepels curry paste (bijv. van Patak) bakken. Blik tomatenblokjes er bij.

Worst in plakken snijden en er weer bij gooien.

Pruttel tot ingekookt en worst gaar.

Lekker met rijst.
Eieren koken en door de bloem rollen.

Worst uit het vel drukken.

Eieren bekleden met het worstvlees tot een soort gehaktbal.

Dit bakken.

Lekker met brood en mosterd.
Vlees uit het vel drukken en gebruiken i.p.v. gehakt voor pastasaus. Zit meer smaak aan dan aan rundergehakt of half om half.
Ja als vulling voor kip. Een hele kip kan ik alleen niet op maar ik heb wel een kipfilet in de vriezer liggen, die staat, dat ga ik proberen.

Ik heb nog tomatensoep, nou daar een worstje voorin gebruiken.

Cassoulet, ja.

Gevuld brood, heerlijk, ook ja, weet alleen niet of dat dit weekend lukt maar dat lijkt mij heerlijk.

Ik heb nog bloemkool en witlof, idd, misschien daar even een makkelijke ovenschotel vanavond maken. Ik heb nog wat aardappels en geen zin om lang te koken dus lijkt mij wel een goed plan.

Borrelhapjes even uitstellen, zie topic Wat eet je nu fototopic, gister was er hier een forumster en heb ik een halve middag borrelhapjes gemaakt waar ik nog veel van overheb.
quote:StabiloBoss schreef op 09 september 2011 @ 12:23:

Eieren koken en door de bloem rollen.

Worst uit het vel drukken.

Eieren bekleden met het worstvlees tot een soort gehaktbal.

Dit bakken.

Lekker met brood en mosterd.Ja ik heb nog 2 eieren dus dat ga ik proberen morgen. Ben gek op gehakt voor op brood. Sowieso zijn gehaktballen lekker.
Deze stond laatst in de Allerhande (ik geloof in die van augustus). Ik heb geen ervaringen met dit recept maar lijkt me wel erg lekker!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=742 ... a+el+forno

Is wel met toscaanse worstjes maar als je het een beetje lekker kruidt...
Gevulde tomaten

- Worstvlees mengen met een ei, paneermeel, evt. knoflook en peterselie, peper en zout

- het kapje van (grote) tomaten afsnijden en ze uithollen

- Tomaten vullen met gehaktmengsel

- Tomatenpulp even inkoken met gesnipperde ui en knoflook en peper en zout

- In een ovenschaal gevulde tomaten + tomatenpulpsauf doen en ong. 45min in de oven op ong. 190°

Saucijzen

- Worsvlees kruiden naar wens

- Met een plakje baderdeeg een saucijs van maken

- Eigeel overheen strijken

In de oven totdat ze gaar en licht gebruind zijn

Eet smakelijk !

(ik woon in Frankrijk en hier verkopen ze dit worstvlees wat hier speciaal voor vulling (gevulde tomaat, vulling voor kalkoen, saucijzen etc.) gemaakt wordt.)
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 september 2011 @ 12:26:

[...]

Ja ik heb nog 2 eieren dus dat ga ik proberen morgen. Ben gek op gehakt voor op brood. Sowieso zijn gehaktballen lekker.Wat over is, is ook lekker koud in plakken op brood. De volgende dag of zo.
Ik heb laatst maaltijdsoep gemaakt met balletjes van worst.

Maaltijdsoep

Erg lekker! (en ik vond de ballen van catalaanse worst iets te knoflookerig, dus misschien met gewone worst precies goed)
Worst gewoon bakken en dan snijden in een saus, of de worst vullen met kaas of iets wat je lekker vindt?
Hoop dat je dit nog leest, aangezien je nog bloemkool en aardappelen in huis hebt!

Bloemkoolschotel maken.

Weet niet de exacte verhoudingen, ik doe het op gevoel

- aardappels schillen en 15 min koken

- bloemkoolroosjes 10 min koken

- dit samen verdelen in ovenschaal

- balletjes van +- 3 cm doorsnee uit worst uitknijpen en ertussen verdelen. (beetje een goor karweitje)

- pakje kaassaus van knorr ofzo (ja ja een pakje ) koud aanmaken, het lekkerst is met kruiden. Dit over de ovenschaal verdelen.

( Kan ook twee pakjes ligt aan de hoeveelheid aard., bloemkool en worst en ovenschaal)

Dan ongeveer een half uur in de oven op 175 graden hetelucht. Of totdat de saus wat dikker is en er een bruin laagje op je schotel zit.

Erg lekker en makkelijk. En het lijkt niet meer op verse worst. Ook lekker met broccoli.
In de nieuwe allerhande staan veel recepten met verse worst.

Verder: http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=worst

Deze is erg lekker met extra veel pijjnboompitten en parmezaan:

http://www.ah.nl/recepten ... 457354&rq=+worst+broccoli

En verder vind ik verse worstjes altijd erg lekker bij andijviestampot met tomaat en uien.
Oh en je kunt het vel er natuurlijk afhalen, zoals bij mijn recept en dan rullen als gehakt. Zo kun je het ook invriezen en het gewoon als gehakt in diverse gerechten gebruiken.
Ik krijg honger ! Trek bedoel ik .
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Aanmaken naar smaak, paprika's mee vullen en de oven in! Lekker met rijst. Nog lekkerder met koude, gare rijst die je even opbakt met een uitje, een pepertje en een hele hoop knoflook.
Ook erg, krijg ik zoveel lekkere gerechten dat ik weer niet weet te kiezen.

Ik heb uiteraard pasta, ook wel saus ervoor. Ik heb witlof, bloemkool en een minder lekkere wokschotel met spinazie. Sla heb ik. Kaassaus. Aardappels maar ook aardappelpuree. Die pot chili con carne trekt me niet. Rijst uiteraard.

Ik neig omdat het zaterdag is om er wat sausijzenhapjes van te maken.

Of makkelijk een ovenschotel met witlof. Pasta is ook niet veel werk. Nou gaat lekker he.

Ik ben vreselijk moe en er staat nog een mega afwas dus het gaat wel iets makkelijks worden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 september 2011 @ 15:26:

Ik ben vreselijk moe en er staat nog een mega afwas dus het gaat wel iets makkelijks worden.Broodje worst met curry of ketchup.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven