Zus jaloers ?
zaterdag 10 september 2011 om 11:27
Hallo,
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw met twee zoons. Met mijn zus heb ik vanaf onze kindertijd een diepe en onvoorwaardelijke relatie.
Mijn zus woont in het buitenland en we zien elkaar niet zo vaak. Maar hebben wel heel veel contact. Deze zomer zijn wij met z'n vieren naar haar toe gegaan te logeren. Zij heeft zelf kinderen in de leeftijd van de kinderen van mijn vriendin en de klik tussen de kinderen was enorm leuk. Alleen tussen mijn zus en mij ging er iets mis en ze werd onredelijk in mijn ogen.
Om escalatie te voorkomen zijn we eerder vertrokken dan gepland. In later contact met mijn zus over wat er nu gebeurd is waarom ze zo boos werd, bleek dat ze niet boos was op mij, maar op de kinderen van mijn vriendin en op mijn vriendin zelf.
De door haar aangegeven aanleiding en reden voor de boosheid zijn zeer discutabel, vergezocht en onnodig. Zo ken ik haar helemaal niet en ik ben helemaal verbaasd en verward.
Kan het zijn dat ze onbewust jaloers is op de kinderen van mijn vriendin en mijn vriendin ?
Lotter
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw met twee zoons. Met mijn zus heb ik vanaf onze kindertijd een diepe en onvoorwaardelijke relatie.
Mijn zus woont in het buitenland en we zien elkaar niet zo vaak. Maar hebben wel heel veel contact. Deze zomer zijn wij met z'n vieren naar haar toe gegaan te logeren. Zij heeft zelf kinderen in de leeftijd van de kinderen van mijn vriendin en de klik tussen de kinderen was enorm leuk. Alleen tussen mijn zus en mij ging er iets mis en ze werd onredelijk in mijn ogen.
Om escalatie te voorkomen zijn we eerder vertrokken dan gepland. In later contact met mijn zus over wat er nu gebeurd is waarom ze zo boos werd, bleek dat ze niet boos was op mij, maar op de kinderen van mijn vriendin en op mijn vriendin zelf.
De door haar aangegeven aanleiding en reden voor de boosheid zijn zeer discutabel, vergezocht en onnodig. Zo ken ik haar helemaal niet en ik ben helemaal verbaasd en verward.
Kan het zijn dat ze onbewust jaloers is op de kinderen van mijn vriendin en mijn vriendin ?
Lotter
zaterdag 10 september 2011 om 13:53
Ik denk dat dit meer te maken heeft met verschillende visies op opvoeden dan met jaloezie, mogelijk versterkt door relatiestress. Hoe vaak worden ouders niet beoordeeld op hun (gebrek aan) opvoedkundige kwaliteiten. Kinderen kunnen een bron van ergernis zijn en als ouders daar niet adequaat op reageren dan kan de ergernis jegens de ouders flink oplopen. Helemaal als bijv de eigen kinderen het gedrag van de andere kinderen gaan overnemen of als kinderen zich ongewenst gedragen tegenover de gastheer/-vrouw zelf.
zaterdag 10 september 2011 om 14:01
Geen idee wat hier precies gaande is, maar 1 ding is me wel duidelijk: je zus is bij jou nu volkomen de gebeten hond en heeft het helemaal gedaan en je vriendin en haar zonen zijn volkomen onschuldig.
Is het wel eens in je opgekomen dat ze wellicht gelijk heeft en dat die jongens inderdaad vreselijk slecht worden opgevoed door je nieuwe vlam?
Ik praat haar gedrag natuurlijk niet goed, maar jouw kortzichtigheid wekt bij mij ook al irritatie op.
Is het wel eens in je opgekomen dat ze wellicht gelijk heeft en dat die jongens inderdaad vreselijk slecht worden opgevoed door je nieuwe vlam?
Ik praat haar gedrag natuurlijk niet goed, maar jouw kortzichtigheid wekt bij mij ook al irritatie op.
zaterdag 10 september 2011 om 14:28
Is het wel eens in je opgekomen dat ze wellicht gelijk heeft en dat die jongens inderdaad vreselijk slecht worden opgevoed door je nieuwe vlam
Ik ben er zelf bij, bij de opvoeding, samen met haar ex-man. Zal vast niet perfect zijn, maar vreselijk slecht. mhh, nee.
Maar hier gaat het wel om, als er wat is, als er wat mankeert aan de opvoeding, is mijn zus de eerste met wie ik daarover wil praten. En daar krijg ik de kans niet voor.
En ja, ze had drank op.
En ja ze heeft ernstige relatie problemen.
En ze is in therapie voor de drank
en voor de relatie
Daar ben ik achter gekomen in het email verkeer achteraf.
Ik ben er zelf bij, bij de opvoeding, samen met haar ex-man. Zal vast niet perfect zijn, maar vreselijk slecht. mhh, nee.
Maar hier gaat het wel om, als er wat is, als er wat mankeert aan de opvoeding, is mijn zus de eerste met wie ik daarover wil praten. En daar krijg ik de kans niet voor.
En ja, ze had drank op.
en voor de relatie
zaterdag 10 september 2011 om 14:30
De waarheid zal ergens in het midden liggen, denk ik. Zus heeft een probleem, en de zoons van je vriendin zullen zich vast niet als engeltjes gedragen hebben.
Maar ja, daar kun jij nu niks mee he? Laat het lekker overwaaien, en vertel zus dat ze altijd, met gezin en al, bij jullie van harte welkom is.
Maar ja, daar kun jij nu niks mee he? Laat het lekker overwaaien, en vertel zus dat ze altijd, met gezin en al, bij jullie van harte welkom is.
zaterdag 10 september 2011 om 14:35
Wellicht is 2 gezinnen te logeren hebben veels te veel van het goede als je zulke ernstige problemen hebt. Zowel relatieproblemen als verslavingsproblematiek hakken er over het algemeen flink in. Wel logisch dat ze dan minder kan hebben.
Daarnaast zou je natuurlijk ook zelf eens na kunnen denken over de opvoeding. Of misschien eens aan andere dierbaren vragen of zij er een mening over hebben? De beste stuurlui staan toch vaak aan wal.
Daarnaast zou je natuurlijk ook zelf eens na kunnen denken over de opvoeding. Of misschien eens aan andere dierbaren vragen of zij er een mening over hebben? De beste stuurlui staan toch vaak aan wal.
zaterdag 10 september 2011 om 14:39
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 14:28:
Is het wel eens in je opgekomen dat ze wellicht gelijk heeft en dat die jongens inderdaad vreselijk slecht worden opgevoed door je nieuwe vlam
En ja, ze had drank op.
en voor de relatie
Kijk daar doe je het weer: alles ligt 100% aan je zus.
Gek genoeg geloof ik daar in dit geval dus niet in.
En ja, ze had drank op.
en voor de relatie
zaterdag 10 september 2011 om 16:05
quote:iris1969 schreef op 10 september 2011 @ 14:39:
[...]
En als zus dat ook zo gevoeld heeft, dat ze haar 'kritiek'' niet bij jouw kwijt kon, dan lijkt me dat de oorzaak van de verwijdering wel eens bij jou zou kunnen liggen, Lotter.
Misschien heeft je zus wel herhaaldelijk bij jou geklaagd over het drukke gedrag van de kinderen, en heeft ze bot gevangen.
[...]
En als zus dat ook zo gevoeld heeft, dat ze haar 'kritiek'' niet bij jouw kwijt kon, dan lijkt me dat de oorzaak van de verwijdering wel eens bij jou zou kunnen liggen, Lotter.
Misschien heeft je zus wel herhaaldelijk bij jou geklaagd over het drukke gedrag van de kinderen, en heeft ze bot gevangen.
zaterdag 10 september 2011 om 16:58
quote:Katherina schreef op 10 september 2011 @ 16:05:
[...]
Misschien heeft je zus wel herhaaldelijk bij jou geklaagd over het drukke gedrag van de kinderen, en heeft ze bot gevangen.Dit is heel goed mogelijk, zonder goed gesprek met zus kom ik daar niet achter.
[...]
Misschien heeft je zus wel herhaaldelijk bij jou geklaagd over het drukke gedrag van de kinderen, en heeft ze bot gevangen.Dit is heel goed mogelijk, zonder goed gesprek met zus kom ik daar niet achter.
zaterdag 10 september 2011 om 17:04
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 14:28:
En ja, ze had drank op.
en voor de relatie
Dit snap ik niet.
In je OP schrijf je dat jij en je zus zo close zijn. Dan weet je dit toch?
En slecht opgevoed... daar kan ik me best wat bij voorstellen.
Ik heb recentelijk 2 kinderen op visite gehad die wat mij betreft voortaan niet meer langs hoeven te komen, en dat was maar voor een paar uurtjes. En die ouders vinden ook dat er niks mis is met hun kinderen...
En ja, ze had drank op.
en voor de relatie
Dit snap ik niet.
In je OP schrijf je dat jij en je zus zo close zijn. Dan weet je dit toch?
En slecht opgevoed... daar kan ik me best wat bij voorstellen.
Ik heb recentelijk 2 kinderen op visite gehad die wat mij betreft voortaan niet meer langs hoeven te komen, en dat was maar voor een paar uurtjes. En die ouders vinden ook dat er niks mis is met hun kinderen...
zaterdag 10 september 2011 om 17:14
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 16:58:
[...]
Dit is heel goed mogelijk, zonder goed gesprek met zus kom ik daar niet achter.
Ik vraag me echt af of jij nu door je boosheid wel in staat bent tot een goed gesprek met je zus. Dat lijkt me een stuk realistischer dan te denken dat zij daar niet toe in staat is.
Kom op TO, kijk eens wat objectiever naar dit geheel toe.
[...]
Dit is heel goed mogelijk, zonder goed gesprek met zus kom ik daar niet achter.
Ik vraag me echt af of jij nu door je boosheid wel in staat bent tot een goed gesprek met je zus. Dat lijkt me een stuk realistischer dan te denken dat zij daar niet toe in staat is.
Kom op TO, kijk eens wat objectiever naar dit geheel toe.