ADHD bij volwassenen

09-09-2011 15:17 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een vraag, n.a.v. een burn-out ben ik bij de bedrijfsarts en psycholoog terecht gekomen. Nu na een aantal sessies, is mij verteld dat ik wel erg aan het plaatje voldoe van ADHD. Ik heb nu een boek meegekregen waarin ik alvast wat informatie uit kan halen.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?? Heeft er iemand nog tips voor leesvoer hierover?? enz.. enz.. Eigenlijk ben ik benieuwd naar jouw ervaring hierover. Voor mij voelt het héél dubbel, aan de ene kant voelt het wel een beetje als een stempel maar aan de andere kant vallen sommige stukjes nu ook op hun plek... Graag hoor ik hier van jullie meer over!
Op de psychepijler is een topic met iets van "gordijnen dicht ..." Daar vind je allemaal volwassenen met ADD/ADHD.

Leestips:

- een opgeruimd leven met ADHD

- samenleven met ADHD ( meer voor de partner)

Site:

Levente.nl (meer ADD)

PsyQ.nl
Hoi!

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga gelijk even kijken!
Ik (41) ben ook "gezegend" met ADHD, in mijn geval supererfelijk. Mijn moeder heeft het tot vorig jaar nooit erkend maar volgens mij heeft zij het uitgevonden. Mijn beide kinderen hebben het ook dus je begrijpt misschien wel hoe het hier in huis aan toe gaat. Mijn man is een held! Heb je vragen brand maar los .
Hoi Suuzn,

Heb je al op de websites gekeken? Ik had heel veel aan die van Levente (las vooral de positieve kanten van adhd hebben ) en ben al een poosje in behandeling bij Psyq.

Jij schrijft iets wat mij ook heel erg bezighield: Het gevoel van dubbelheid over het etiketje. Duidelijkheid maar ook tegelijkertijd niet weten wat je er mee aanmoet.

Ik heb het er best moeilijk mee gekregen. Zat ook even in een hele moelijke fase met ander stress gedoe. Ik vond de diagnose een opluchting en een drama tegelijkertijd. Het etiketje maakt uiteindelijk geen verschil vind ik. Behalve dan dat je je beter kan richten op de juiste (gerichte) therapie en beter leert begrijpen waarom dingen vaak moeizaam gaan in je leven.

Kom anders eens kijken op het andere topic: gordijnen dicht, ad(h)d en andere chaotische zaken. Daar zul je ook veel herkenning vinden denk ik.
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Hoi Larouge,

bedankt voor je reactie!! Ik heb idd de websites al bekeken en komt me allemaal heel bekend in de oren Ik had ook al even op het andere topic gespiekt, één en al bekendheid ;)

Ik heb vooral het idee van.... en nu?? Puzzelstukjes vallen op hun plek maar dan? Hoe krijg ik nu meer rust enz.. maar ja net afgelopen donderdag het boek meegekregen en het gaat allemaal niet zo snel. Bij mij moet ook alles snel gaan Maar ik heb wel zoiets van is er dan iets wat voor meer rust in je hoofd kan zorgen, zodat ik misschien wel de post open kan maken, ik wel kan opruimen en schoonmaken zonder tussendoor nog 30 andere dingen te doen en dus vergeten waar ik eigenlijk mee begonnen was..en dus wel structuur kan aanbrengen.. of is dit gewoon iets wat altijd blijft al die onrust en frustratie en komt het nu neer op accepteren?? Ik weet niet of'm'n verhaal duidelijk is maar vind het lastig het te verwoorden.. Al met al vind ik het nogal lastig... dat vond ik natuurlijk altijd al haha maar toch, nu het echt een 'ding' wordt is het toch anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven