Werk & Studie alle pijlers

word simpel van mijn werk

13-09-2011 12:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames.Ik word de laatste tijd een beetje simpel van mijn werk.Ik doe al 4 jaar hetzelfde werk,werk in de thuiszorg.Vooral huishoudelijk werk doen bij bejaarden mensen thuis.Vind het wel leuk,vooral de contacten.Maar ik zou graag weer eens een spannende afwisselende baan willen hebben.Maar ik zou niet weten wat.Wie heeft er tips voor me.Gooi maar wat op!!
Ik heb t zelfde. Ik werk onder mijn niveau en ben ook toe aan iets anders. Heb je al een beroepskeuzetest gedaan? Of gekeken op talentenvertaler.nl?
Wat kun je? Wat voor opleidingen heb je? Ik kan wel zeggen: wordt politieagent, maar daar heb je wel bepaalde vaardigheden voor nodig.

Waar liggen je interesses?
Wil je opleidingen ervoor volgen? Hoeveel inkomsten heb je nodig? Heb je tijd om je om te scholen en tijdelijk geen inkomsten te hebben?
En waarin zit voor jou spanning en afwisseling?
Bij de NS zoeken ze nog conducteurs. Hoef je niks voor te kunnen.
Doe een beroepskeuzetest.
Ik heb pas mijn diploma zorghulp niveau2 gehaald.Maar weet eigenlijk niet of ik hier wel inverder wil.Ik ben ook de jongste niet meer(47)maar thuis zitten is geen optie.In mijn werk zie je je collega;s bijna nooit,omdat je altijd alleen werkt.En dat mis ik soms best wel.Heb wel contact met clienten natuurlijk,maar is toch anders.Voor het geld hoef ik niet echt veel te werken,het is eigenlijk een soort zakcentje wat ik verdien.IK weet het ook niet,heb dit gevoel eigenlijk sinds ik terug ben van vakantie.Maar ik ben toch stiekem aan het kijken naar wat anders!!
Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt en snap dat je collega's mist.

Kun je met je diploma niet in een verzorgingshuis werken, waar je wel collega's hebt?

Anders zou je ook iets heel anders kunnen gaan doen. In een leuk winkeltje gaan werken ofzo, of koffie gaan schenken in een schouwburg, etc.
Woon je in de buurt van Schiphol? Ga daar eens kijken. Je kun bijvoorbeeld werken voor het bedrijfje dat bejaarde/hulpbehoevende mensen rondrijdt van en naar de gate. Of je kunt het over een andere boeg gooien en solliciteren bij de security, ik noem maar wat.
Dat van na de vakantie geen zin meer hebben in je werk herken ik. Ik heb ook zo de balen van mijn werk. Nou niet eens van het werk zelf maar meer van weer vroeg opstaan, in de auto, en pas 's avonds weer thuiskomen. Bah. En dan is het 's morgens ook weer zo lang donker. Is dat het misschien ook een beetje?
Ja wie weet wat Kadanz zegt: Dat bedrijf heet Axicom en de functie heet Airportcaddy. Lijkt me best leuk opzich! (als je van ouderen houdt, ik persoonlijk kan er niet goed mee overweg)
quote:Doperwt schreef op 13 september 2011 @ 14:26:

Ja wie weet wat Kadanz zegt: Dat bedrijf heet Axicom en de functie heet Airportcaddy. Lijkt me best leuk opzich! (als je van ouderen houdt, ik persoonlijk kan er niet goed mee overweg)Hee dat vind ik ook wel een goed idee trouwens.De auto staat hier voor de deur,en ik woon 20 min vanaf schiphol.Ga ff googlen.
quote:MEFunny schreef op 13 september 2011 @ 13:33:

Bij de NS zoeken ze nog conducteurs. Hoef je niks voor te kunnen.

Hebik gesolliciteerd maar paste niet in het profiel (geen idee welk deel van profiel maar ik vermoed leeftijd)

Collega moest via UWV solliciteren, maar paste ook niet in het profiel

Geen idee welk deel bij hem niet paste

Dus zo groot zal de nood daar nog niet zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven