Werk & Studie alle pijlers

Kwalitatief data-analyse programma Atlas.ti

14-09-2011 09:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik weet niet of ik dit topic het beste hier kan plaatsen of onder 'digi,' maar mijn vraag is of er hier mensen zijn die met Atlas.ti werken. Ik ben nu eerst bezig met uitzoeken hoe ik uberhaupt aan die software kan komen om op mijn eigen laptop te kunnen zetten. Ik kreeg de tip via SURF-spot.nl, maar daar is de software vreemd genoeg niet te krijgen. Verder ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met het werken met dit programma. Groetjes, Isa
Het is voor mij al weer een lange tijd geleden dat ik met atlas.ti heb gewerkt. Dat was eenmalig in verband met een onderzoeksprojekt. Toen vond ik het leuk om met het prgramma te werken. Het kost wat tijd om het je eigen te maken, maar dan wordt het echt veel leuker. Toen ik met het programma moest werken heb ik een minicursus 'van de baas' gehad. Misschien is dat voor jouw ook mogelijk?

Verder heb ik in het begin met een vrij verkrijgbare versie van het programma gewerkt. Om mee kennis te maken en voor de cursus. Dat programma was ergens (sorry, weet dus niet meer waar..) vrij te downloaden. Werkt precies het zelfde als het betaalde programma, met dat verschil dat er veel minder data ik kan worden gestopt. Misschien even googlen?

En oja, laat je in het begin niet ontmoedigen. Het ziet er even moeilijk uit, maar als je de begrippen eigen hebt gemaakt wordt het echt een leuk programma.

Veel succes!
Ik ken wel MAXQDA en Nvivo=> van Maxqda staat er een trial versie op internet voor een maand. Of ben je sowieso van plan Atlas te gebruiken?
Ik zou voor Nvivo gaan als je keus hebt. Ik vond Atlas onoverzichtelijk en onhandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven