Winterbbq

14-09-2011 12:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik weet het is nogal voorbarig...

Maar van het weekend met mijn schoonouders kwam ter sprake dat we kerst bij ons zouden vieren, in het nieuwe huis.

Aangezien het niet heel makkelijk koken is voor hen (ze zijn niet zo van al die extra poespas met kerst en ik dus juist wel), zit ik nu al af en toe te denken wat ik zal maken.

De vorige keer dat ze er waren heb ik gevulde kalkoen gemaakt, dus nu wil ik iets anders.

Ik heb mijn man voor zijn verjaardag een buitenkeuken gegeven en en helaas hebben we die van de zomer niet veel kunnen gebruiken.

Nou tipt iemand mij om met kerst een winterbbq te geven en het lijkt me zo leuk.

Vuurkorven erbij, partytent opzetten, gluhwijn, fleecedekentjes, een terraskachel en een hoop lantaarntjes en kaarsjes.

Heeft iemand zoiets weleens gedaan, al dan niet met kerst. En hoe zijn de ervaringen??

Of misschien nog tips?
Er is een paar weken geleden een topic geopend over een winterbbq. Ben niet zo goed in opzoeken, maar misschien jij wel.
Lijkt mij ontzettend gezellig, maar het moet niet ongemakkelijk worden qua temperatuur. Dat lijkt mij minder gezellig. Hou oud zijn je schoonouders? Daar hang natuurlijk ook nog wel wat vanaf. Verder vind ik een leuk idee.
Als er sneeuw ligt is het natuurlijk helemaal geweldig.

Als het alleen stevig vriest, is het ook leuk.

Maar mijn ervaring is, regen, wind, guur, natte kleddersneeuw en daar helpt geen vuurkorf of fleecedeken meer tegen.

Zorg dus dat je een back up plan hebt, voor als het typisch NL winterweer is...
Nope
Ow super leuk !!!!

Hebben wij hier verschillende jaren met kerstavond gedaan.

Is weer eens wat anders dan strak in pak aan een diner !

Wij aten wel binnen alles op , maar er hing altijd zo`n leuke ongedwongen sfeer.

En idd met tent / vuurkorven etc... ik zou het gewoon doen !!
Ja! Leuk BBQ-en in de sneeuw!

Het klinkt supergezellig, maar inderdaad, na het hoofdgerecht weer naar binnen
@Tuorrebout, mijn schoonouders zijn eind 50, wat dat betreft denk ik dat het moet kunnen.

Mocht het door het weer echt niet kunnen dan dacht ik dat we dan gewoon konden overschakelen naar gourmetten/wokken (heb zo'n set met miniwokjes)
Een gluhweintje drinken buiten bij de vuurkorf lijkt me wel leuk, maar om 'n hele avond te staan koukleumen? Brrr! Lekker binnen op de bank met bordje op schoot in de warmte eten, veel relaxter.
Wij hebben het wel eens gedaan met oudjaar, maar wel beperkt. Het is te zeggen; aperitieven buiten rond de vuurkorf, buiten bakken, maar binnen eten en voor de champagne om middernacht weer naar de vuurkorf. Een hele avond buiten was niet te doen.

Qua eten pas je je natuurlijk aan: warme groenten ipv rauwkost, een warm, klein soepje bij de aperitiefhapjes... Wij hebben bij de koffie ook nog wel marshmallows geroosterd in de vuurkorf.
Zijn je schoonouders een beetje van het type wandelschoen en windstopper?
Qua leeftijd zou het inderdaad kunnen. Mijn vader zou het ontzettend gezellig vinden, maar mijn schoonmoeder zou het weer niet kunnen waarderen denk ik. Dus het moet qua type ook passen, maar dat zal wel anders had je het niet bedacht.

Gewoon doen, maar dan wel met mogelijkheid tot binnen eten als het echt te koud wordt. Het klinkt wel errug leuk hoor.
Ik heb met oud & nieuw gebbqd met de vriendengroep en t was echt geweldig! We hadden n dichte partytent gehuurd en daarin was de temperatuur goed! Geen gluhwein, dekentjes nodig. T enige nadeel is dat de kou vanuit de grond toch wel zorgt voor koude voeten.
Wat een leuk idee!!
Leuk idee, maar ik zou het wel beperken. Dus buiten amuse met lekkere champagne, binnen voorgerecht, buiten bbqen en binnen toetje. Zoiets.

Succes ermee! En zorg inderdaad voor een alternatief of overkapping, want in Nederland kun zomaar opeens midden in de regen zitten
Oh dat is ook wel leuk Blackdress, om te switchen misschien en dan een spoom te serveren.

Als het regent is het sowieso van de baan, dan maar binnen, want ik ga niet buiten in de regen zitten.

Dat vind ik al niets, maar met kerst is dat wel serieus armoe!

een partytent of andere overkapping zou ik enkel gebruiken om warmte vast te houden, zeker niet tegen de regen.

Hahaha vertlede het overigens zou jij aan 1 van mijn zussen en die vind het zo leuk dat ze voorstelde om mijn eigen familie ook uit te nodigen tegelijk met mijn schoonfamilie.

Vanavond maar eens bij manlief voorleggen en kijken wa hij vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven