Wasmachine schoonmaken
woensdag 14 september 2011 om 20:53
quote:cathoilily schreef op 14 september 2011 @ 20:41:
Gewone azijn kan ook. Gebruik azijn niet aub niet als "wasverzachter" zoals sommige mensen doen, ze doen dan elke keer een scheutje azijn bij de was. Mijn schoonmoeder doet dat nl en die ruikt nogal zurig!Dat ligt dan aan je schoonmoeder (lichaamsgeur, wellicht door medicatie, dieet oid?) en niet aan de azijn als wasverzachter
Gewone azijn kan ook. Gebruik azijn niet aub niet als "wasverzachter" zoals sommige mensen doen, ze doen dan elke keer een scheutje azijn bij de was. Mijn schoonmoeder doet dat nl en die ruikt nogal zurig!Dat ligt dan aan je schoonmoeder (lichaamsgeur, wellicht door medicatie, dieet oid?) en niet aan de azijn als wasverzachter
woensdag 14 september 2011 om 21:14
Jaren geleden het volgende advies van een wasmachine monteur gekregen: eenmaal per half jaar 6 flessen schoonmaakazijn in je wasmachine en dan het 90 graden programma laten draaien, zonder wasgoed.
Wasmachine blijft gegarandeerd kalkvrij en het is stukken goedkoper dan dat spul van dat irritante liedje: 'Wasmachines leven langer met C***'.
Wasmachine blijft gegarandeerd kalkvrij en het is stukken goedkoper dan dat spul van dat irritante liedje: 'Wasmachines leven langer met C***'.
woensdag 14 september 2011 om 21:25
woensdag 14 september 2011 om 21:31
quote:Veronicas schreef op 14 september 2011 @ 20:53:
[...]
Dat ligt dan aan je schoonmoeder (lichaamsgeur, wellicht door medicatie, dieet oid?) en niet aan de azijn als wasverzachter Zou kunnen inderdaad dat het daar aan ligt, want ze is zowieso wat zuur, dus een zure lichaamsgeur past daar prima bij!!
[...]
Dat ligt dan aan je schoonmoeder (lichaamsgeur, wellicht door medicatie, dieet oid?) en niet aan de azijn als wasverzachter Zou kunnen inderdaad dat het daar aan ligt, want ze is zowieso wat zuur, dus een zure lichaamsgeur past daar prima bij!!
woensdag 14 september 2011 om 21:43
Ik heb een reminder in mijn telefoon staan: 1x per 4mnd fles azijn + lege trommel op 90 graden.
(goedkope fles azijn)
Hier draait de machine elke dag en in het weekend wel vaker
(4 personen + 1/2 soms en allemaal veel sporten), als je minder vaak was kan het vast minder maar af en toe azijn + 90 graden met lege trommel schijnt het toch wel te doen.
Ik heb trouwens een doekje bij de machine liggen waarmee ik altijd even de rubberen rand schoonmaak
(goedkope fles azijn)
Hier draait de machine elke dag en in het weekend wel vaker
(4 personen + 1/2 soms en allemaal veel sporten), als je minder vaak was kan het vast minder maar af en toe azijn + 90 graden met lege trommel schijnt het toch wel te doen.
Ik heb trouwens een doekje bij de machine liggen waarmee ik altijd even de rubberen rand schoonmaak
Je bent zelf een theepot
donderdag 15 september 2011 om 07:39
Voor de chemisten onder ons
Literatuurreferentie: 2
Voor
Tijdens/Na
Aluminium lost op in een soda oplossing.
Los een eetlepel soda op in 15-30 ml water. Voeg een klein stukje Alufolie toe en verwarm voorzichtig.
Reacties:
Carbonaatevenwicht: CO32- + H2O <=> HCO3- + OH-
Alumimiumoxide (buitenste laag alufolie): Al2O3 (s)+ 6OH- <=> 2AlO33-.3H2O
Aluminium: 2Al (s) + 12OH- <=> 2AlO33-.3H2O + 2H2h
Het 2AlO33-.3H2O is een amfoteer hydroxide
Als je ziet dat het folie langzaam opgelost wordt en de oplossing voorzichtig zwenkt kun je goed zien dat er heel kleine waterstof-belletjes naar het oppervlak stijgen. Het folie wordt aan de randen eerst donker, dan doorzichtig en valt daar dan uit elkaar.
Je kunt het proces aanzienlijk versnellen door er een paar korrels Natronloog (NaOH, ontstopper bij te doen).
Literatuurreferentie: 2
Voor
Tijdens/Na
Aluminium lost op in een soda oplossing.
Los een eetlepel soda op in 15-30 ml water. Voeg een klein stukje Alufolie toe en verwarm voorzichtig.
Reacties:
Carbonaatevenwicht: CO32- + H2O <=> HCO3- + OH-
Alumimiumoxide (buitenste laag alufolie): Al2O3 (s)+ 6OH- <=> 2AlO33-.3H2O
Aluminium: 2Al (s) + 12OH- <=> 2AlO33-.3H2O + 2H2h
Het 2AlO33-.3H2O is een amfoteer hydroxide
Als je ziet dat het folie langzaam opgelost wordt en de oplossing voorzichtig zwenkt kun je goed zien dat er heel kleine waterstof-belletjes naar het oppervlak stijgen. Het folie wordt aan de randen eerst donker, dan doorzichtig en valt daar dan uit elkaar.
Je kunt het proces aanzienlijk versnellen door er een paar korrels Natronloog (NaOH, ontstopper bij te doen).
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
vrijdag 16 september 2011 om 23:24