overtijd maar negatieve test
woensdag 14 september 2011 om 21:47
Zoals de titel al zegt, ik ben over tijd, nu nog maar 3 dagen hoor, maar de test zegt negatief. Nu vind ik het normaal niet zo erg om wat langer te wachten, maar dit weekend heb ik een groot feest en ik wil niet helemaal voorzichtig gaan doen zodat niemand ziet dat ik niet drink terwijl ik dan helemaal niet zwanger ben.
Ik heb wel allerlei verschijnselen, ben met vlagen erg misselijk, ben heel erg moe, droom extreem veel, heb het steeds heel warm maar s'avonds juist koud, mijn eczeem wordt minder en ik heb vaak steekjes in mijn rechter lies.
Nu kan je lijf natuurlijk allerlei trucjes met je uithalen, wat ik denk dat mijn lijf doet. We zijn al meer dan een half jaar bezig en natuurlijk wil ik het erg graag....
Wie heeft er tips voor het feest en/of voor duidelijkheid?
(sorry als er al een topic was over dit soort vragen, na 5 pagina's ben ik opgehouden met zoeken....)
Ik heb wel allerlei verschijnselen, ben met vlagen erg misselijk, ben heel erg moe, droom extreem veel, heb het steeds heel warm maar s'avonds juist koud, mijn eczeem wordt minder en ik heb vaak steekjes in mijn rechter lies.
Nu kan je lijf natuurlijk allerlei trucjes met je uithalen, wat ik denk dat mijn lijf doet. We zijn al meer dan een half jaar bezig en natuurlijk wil ik het erg graag....
Wie heeft er tips voor het feest en/of voor duidelijkheid?
(sorry als er al een topic was over dit soort vragen, na 5 pagina's ben ik opgehouden met zoeken....)
woensdag 14 september 2011 om 21:50
woensdag 14 september 2011 om 21:55
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook nog gedronken. Wist het toen nog niet dus tja. Zou voor het feest nog testen, mocht die ook negatief zijn gewoon lekker genieten. Is het uiteindelijk toch positief zou ik me er achteraf niet meer druk om maken. Je kan al die dingen die niet mogen tijdens je zwangerschap nu wel meteen gaan afschaffen, maar wie weet duurt het nog een jaar voordat het zover is en heb je het al die tijd laten staan voor niks. Ik had zoiets van, zolang ik het nog niet weet drink ik gewoon en eet ik wat ik wil. Heb ook filet americain en brie enzo op toen ik al zwanger was. Tja, niks aan te doen.
Maar neem aan dat zaterdag het hcg-level wel hoog genoeg is voor een positieve test. Dus als ie dan nog steeds negatief is denk ik ook niet dat ie de week erop ineens positief is. Je weet het nooit natuurlijk, maar daar zou ik niet vanuit gaan.
Maar neem aan dat zaterdag het hcg-level wel hoog genoeg is voor een positieve test. Dus als ie dan nog steeds negatief is denk ik ook niet dat ie de week erop ineens positief is. Je weet het nooit natuurlijk, maar daar zou ik niet vanuit gaan.
woensdag 14 september 2011 om 22:12
woensdag 14 september 2011 om 23:26
quote:kissthequeen schreef op 14 september 2011 @ 22:51:
Een paar drankjes kunnen geen kwaad natuurlijk maar ik zou je feestgenoten gewoon zeggen dat je een antibiotica kuurtje hebt voor een blaasontstekinkje... Kan iedereen overkomen heel gewoontjesEn ook meteen de meest gebruikte smoes als je zwanger bent.
Een paar drankjes kunnen geen kwaad natuurlijk maar ik zou je feestgenoten gewoon zeggen dat je een antibiotica kuurtje hebt voor een blaasontstekinkje... Kan iedereen overkomen heel gewoontjesEn ook meteen de meest gebruikte smoes als je zwanger bent.
woensdag 14 september 2011 om 23:51
1 augustus 2009 1,5 fles rosé, 8 augustus 2009 1 fles rosé, 15 augustus 2009 positieve test.....15 april 2010 een gezonde zoon.
Natuurlijk schrok ik toen ik dit ontdekte, maar de gynaecoloog stelde me gerust, doordat de baby nog niet aan de placenta zit is er geen directe bloedstroom tussen moeder en kind en heeft het kind minder last van alcohol dan later in de zwangerschap.
Natuurlijk schrok ik toen ik dit ontdekte, maar de gynaecoloog stelde me gerust, doordat de baby nog niet aan de placenta zit is er geen directe bloedstroom tussen moeder en kind en heeft het kind minder last van alcohol dan later in de zwangerschap.
donderdag 15 september 2011 om 08:09
Toch .... Hier ging het net ff anders: 18 juli ongesteld, maar een piepklein beetje, begin augustus paar feestjes in het weekend, drinken varierend van een glas tot een fles wijn. In augustus een onduidelijle echo en afgelopen zondag een miskraam. Het zal allemaal best dat het niks uit maakt, maar liever weet je toch zeker dat het echt niet aan jou ligt? Ga gewoon lekker de bob zijn.
Computer says nooooo
donderdag 15 september 2011 om 10:35
quote:Joy4britt schreef op 14 september 2011 @ 23:51:
1 augustus 2009 1,5 fles rosé, 8 augustus 2009 1 fles rosé, 15 augustus 2009 positieve test.....15 april 2010 een gezonde zoon.
Natuurlijk schrok ik toen ik dit ontdekte, maar de gynaecoloog stelde me gerust, doordat de baby nog niet aan de placenta zit is er geen directe bloedstroom tussen moeder en kind en heeft het kind minder last van alcohol dan later in de zwangerschap.Helaas had die gynaecoloog geen gelijk.... Alcohol kan schadelijk zijn vanaf dag 1 van de zwangerschap (alcohol voor de zwangerschap kan er ook voor zorgen dat je moeilijker zwanger wordt). Ik ben heel bij dat jij een gezonde zoon hebt gekregen. Maar alsjeblieft drink een volgende keer geen alcohol tijdens de zwangerschap, misschien dat het de volgende keer minder goed gaat. Op www.alcoholenzwangerschap.nl staat heel duidelijk waarom het beter is om geen alcohol te drinken.
Natuurlijk schrok ik toen ik dit ontdekte, maar de gynaecoloog stelde me gerust, doordat de baby nog niet aan de placenta zit is er geen directe bloedstroom tussen moeder en kind en heeft het kind minder last van alcohol dan later in de zwangerschap.Helaas had die gynaecoloog geen gelijk.... Alcohol kan schadelijk zijn vanaf dag 1 van de zwangerschap (alcohol voor de zwangerschap kan er ook voor zorgen dat je moeilijker zwanger wordt). Ik ben heel bij dat jij een gezonde zoon hebt gekregen. Maar alsjeblieft drink een volgende keer geen alcohol tijdens de zwangerschap, misschien dat het de volgende keer minder goed gaat. Op www.alcoholenzwangerschap.nl staat heel duidelijk waarom het beter is om geen alcohol te drinken.
donderdag 15 september 2011 om 10:41
Maar als je het niet weet, kan je er toch ook weinig aan doen? In mijn geval was ik gestopt met de pil (en ja, tuurlijk kan je zwanger worden dan) en dat ik wat glaasjes op had was na mijn stopweek van de laatste pilstrip zeg maar. Nooit er vanuit gegaan dat ik meteen bij de eerste poging zwanger zou worden. En wat ik al aangaf, je kan toch moeilijk alles laten wat niet mag omdat je misschien zwanger bent. Als het dan nog 2 jaar duurt ben je wel ff zoet met geen biefstuk, geen filet, geen alcohol etc. En ik heb geen hele fles achterover gekieperd hoor, maar volgens mij waren het 2 shotjes en 2 glaasjes limoncello (toch best sterk). En ik heb dus ook nog vanalles gegeten wat niet mocht eigenlijk.
Dat van die brie wist ik niet. Dacht dat franse kaas gewoon helemaal niet mocht. Heb ik me voor niks 4 maanden ingehouden
Dat van die brie wist ik niet. Dacht dat franse kaas gewoon helemaal niet mocht. Heb ik me voor niks 4 maanden ingehouden
donderdag 15 september 2011 om 18:04
Haha mensen wat reageren sommigen van jullie fanatiek! Ik ben ook niet van plan om te gaan drinken als ik zwanger ben. Ik was op zoek naar tips zoals de tip van stukje_cake: Appelsap in een wijnglas, das een goede! De bob zijn kan helaas niet, het is nogal dicht bij... Antibiotica kuur is ook een erg goede! Alleen dan voor iets anders dan blaasontsteking, ik verzin wel wat, kalknagels of zo 
Maar komt het vaker voor dat je negatief test en toch al eventjes over tijd bent? En weet iemand misschien hoe dat kan? Ik vind het zo maf!
Het ergste vind ik nog dat je niets weet, ik zou nu misschien nog wel liever ongesteld worden dan dat ik niets weet.
Morgen mag ik naar de huisarts trouwens, gaan ze een nieuwe urine test doen. Ben heel benieuwd wat daar dan uit komt en of die anders werken dan de testen die je zelf doet. En nogal raar, want dat is niet met ochtend urine....
Maar komt het vaker voor dat je negatief test en toch al eventjes over tijd bent? En weet iemand misschien hoe dat kan? Ik vind het zo maf!
Het ergste vind ik nog dat je niets weet, ik zou nu misschien nog wel liever ongesteld worden dan dat ik niets weet.
Morgen mag ik naar de huisarts trouwens, gaan ze een nieuwe urine test doen. Ben heel benieuwd wat daar dan uit komt en of die anders werken dan de testen die je zelf doet. En nogal raar, want dat is niet met ochtend urine....
donderdag 15 september 2011 om 18:16