Mode & Beauty alle pijlers

Vet haar HELP

15-09-2011 15:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaajj,,

Ik ben een vrouw van 24jaar.

Elke dag moet ik gewoon mijn haar wassen omdat het vet is.

Ik was het iedere morgen met Andrelon (nu care en repair) alleen de volgende ochtend zit er al een glimmende vette gloed op.. Als ik het niet was is het begin van de middag alweer vet..

Ik gebruik alleen een beetje schuim in me haar voor volume en stevigheid..

Weet iemand welke shampoo of middelen goed zijn tegen vet haar?
Probeer een anti roos shampoo voor vet haar, deze pakt het probleem bij de hoofdhuid aan en niet alleen bij de haren.
Wat voor mij geweldig werkt: babyshampoo! Geen dure shampoos, conditioners of olies meer,gewoon overstappen op huismerk-babyshampoo. Is minder agressief, en mijn haar blijft nu vanzelf 2-3 dagen schoon.
Ik had precies hetzelfde. Omdat ik daarnaast ook een droge hoofdhuid heb (geen roos, maar schilfers wegens droogte - lekkere combi!), raadde de dokter me toch aan om mijn haar om de dag te wassen.

Het is uiteindelijk een beetje 'gewend' geraakt aan minder wassen, maar wat écht helpt bij mij is föhnen en met de steiltang aan de slag. Ik heb haar tot ver over mijn schouder, zo steil als wat, en voor volume föhn en krul ik het met de tang. Hierdoor kan ik mijn haar nu elke 3e dag wassen. Maar als ik het gewoon laat opdrogen, dan is het in de avond alweer vettig....

Overigens is een trucje ook om een zijscheiding te maken ipv een middenscheiding.

Tot slot is er nog lavashampoo van Sante (o.a. bij De Tuinen) die bedoeld is tegen roos/droge hoofdhuid, maar ook tegen vet haar. Kost iets van ¤ 5,- ofzo.

Hopelijk heb je er iets aan!
quote:Ivetje schreef op 15 september 2011 @ 17:50:

Waarom conditioner alleen in de punten? Ik heb een cursus gehad van tony & guy en die gaven het volgende aan. Shampoo zorgt ervoor dat je haarschubben open gaan staan. Op die manier kan het vuil er goed uit. Conditioner zorgt er daarna weer voor dat je haarschubben vlak gaan liggen, zodat er minder snel vuil onder komt. Dat vuil zorgt dus ook voor vet haar. Als je dus alleen de punten met conditioner doet, dan blijven de haarschubben op je hoofd open staan en komt er dus sneller vuil onder en heb je dus sneller vet haar.Hetzelfde effect bereik je door je haar met lauw/koud water na te spoelen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik gebruik de 2e dag altijd droogshampoo van Schwarzkopf. Hoef je tenminsten 1 dag je haar niet te wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven